Plan de slabit dupa concediu

Timp estimat de citire3 minute, 22 secunde

Un plan de slabit optim presupune o serie de masuri dietetice, combinate cu un program de exercitii fizice sau alte activitati care pot fi realizate in diverse momente ale zilei: plimbare cu bicicleta, alergare in parc, antrenament cardio la sala.

Despre cum pot fi eliminate kilogramele in plus cumulate in timpul concediului vom afla in continuare de la dr. Alexandru Grigore, medic specialist medicina de familia, de la Clinica Gral Ploiesti. „Acest regim presupune renuntarea temporara la unele obiceiuri nesanatoase si adoptarea unui stil de viata activ pentru a putea obtine rezultate”, atentioneaza medicul.

Principii de baza

  • Recomandabil este ca acest plan sa dureze minimum 14 zile.
  • Beti un pahar de apa cu suc de lamaie (fara zahar) cand va treziti, pe stomacul gol.
  • Este important sa va hidratati zilnic (aproximativ 2 l).
  • Asigurati-va ca fructele si legumele consumate au un continut ridicat de apa; consumati o salata inainte de fiecare pranz sau cina.
  • Consumati alimente bogate in Omega-3 si Omega-6 (peste, ulei de masline).
  • Atentie la produsele „dietetice” din comert: cititi ingredientele; majoritatea indulcitorilor artificiali si unii indulcitori naturali pot determina un dezechilibru metabolic.
  • Alegeti fructe si legume alcaline; consumati-le ca atare sau preparati diverse sucuri sau mancaruri
Legume alcaline Fructe alcaline
ciuperci, broccoli, conopida, rosii, varza rosie si alba, ceapa, usturoi, praz, salata verde, sfecla, morcovi, cartofi, spanac, anghinare, castraveti, andive, patrunjel, pastarnac, ardei, dovleac, ridichii, nap, vinete, naut, fasole, leguminoase incoltite ananas, mere, caise, piersici, cirese, avocado, struguri, banane coapte, capsuni, grapefruit, mango, pepene galben/rosu, nectarine, papaya, pere, rodie, gutui, kiwi, portocale, mandarine, lamai

Sfaturi-cheie pentru reusita

  • Produsele de origine animala nu trebuie ignorate. Consumati carne de pui, vita, peste (nu prajite). Dintre lactate, optati pentru kefir, zer, lapte de capra, iaurt simplu nepasteurizat sau lapte prins.
  • Ca gustari intre mesele principale puteti consuma fructe. Pentru diversificare pot fi folosite amestecuri de iaurt cu fructe, preparate la blender sau sub forma de salate.
  • Ca indulcitori artificiali sunt permise stevia si mierea.
  • Nu beti apa in timpul meselor principale pentru a nu perturba procesul de digestie a alimentelor.
  • Eliminati: tutunul, zaharul, alcoolul, produsele cu un continut ridicat de zaharuri, painea alba, orezul alb.
  • Efectuati minimum 30 de minute de exercitii fizice aerobice zilnic.

Meniuri

Luni

Mic dejun: salata de fructe + iaurt

Pranz: salata de legume + pui fiert sau la gratar + 2 felii de paine

Cina: salata de legume + peste

Marti

Mic dejun: salata de fructe, ceai verde

Pranz: salata de legume cu branza sau supa de legume

Cina: salata de legume, iaurt, o felie de paine

Miercuri

Mic dejun: iaurt + cereale integrale

Pranz: carne de vita la gratar + legume fierte

Cina: salata de fructe sau un fruct la alegere

Joi

Mic dejun: salata de fructe, ceai verde

Pranz: peste la gratar + salata de legume

Cina: iaurt + cereale, salata de legume

Vineri

Mic dejun: salata de fructe, ceai verde

Pranz: ciorba de peste, salata de legume

Cina: salata de fructe sau un fruct la alegere

Sambata

Mic dejun: iaurt+cereale, suc de fructe

Pranz: carne de pui la gratar cu legume fierte

Cina: salata de fructe sau un fruct la alegere

Duminica

Mic dejun: salata de fructe, ceai verde

Pranz: supa de pui, carne de pui la gratar cu legume fierte

Cina: iaurt+cereale, fructe

De evitat in timpul dietei:

  • privarea de somn
  • suprasolicitarea psihica
  • alcoolul
  • sarea
  • mancarurile cu un continut crescut de grasime, prajelile, rantasurile etc.
  • administrarea de vitamine sau medicamente fara consiliere medicala
  • consumul de bauturi carbogazoase
  • cereale care contin zahar sau alti carbohidrati

Opinia medicului

Pe parcursul planului de slabit, dr. Alexandru Grigore recomanda suplimentele cu Omega-3 (1 g/zi), L-Carnitina (1g de 3 ori/zi).

Rezultatele regimului pot fi conditionate de diverse afectiuni medicale cronice (hipotiroidie, diabet zaharat), cazuri in care medicul specialist va consilia pacientii in privinta masurilor dietetice necesare, in raport cu afectiunile cronice existente. Dupa efectuarea programului de slabit si atingerea greutatii optime, trebuie sa aveti in vedere si mentinerea ei in limite normale printr-un stil de viata activ si evitarea factorilor care determina crestere ponderala.

Dr. Alexandru Grigore, medic specialist medicina de familie, Clinica MC Gral Ploiesti, tel: 021-323.00.00; www.gralmedical.ro.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F