Ouă turcești

Timp estimat de citire2 minute, 3 secunde

Știm cu toții că micul dejun este cea mai importantă masă a zilei și este recomandat să mănânci consistent atunci când vrei sa începi ziua plin de energie. Cum există momente când suntem în pană de idei cu privire la ce să preparăm, îți recomandăm o rețetă numai bună. Este ușor de realizat, plină de vitamine și minerale și este gata într-un timp foarte scurt.

Ingrediente

  • 2 ouă
  • 150 grame iaurt grecesc
  • 1 cățel de usturoi
  • Unt
  • Paprika
  • Sare
  • Zeamă de lămâie
  • Ulei de măsline
  • Oțet

Mod de preparare

Se taie mărunt usturoiul (sau se poate da printr-o răzătoare) și se amestecă cu iaurtul. Adaugă puțină sare, după gust și zeamă de lămâie.

Se pune într-un vas o lingură de unt (aproximativ 25 grame) și se lasă pe foc. Când untul s-a topit și a căpătat o culoare aurie, se ia de pe foc și se adaugă puțin ulei de măsline și un vârf de paprika.

În paralel se ia un alt vas, se umple cu apă și se pune la fiert. Când începe să fiarbă, se pune puțin oțet (2 linguri) și se învârte până când se formează un vârtej. În acel moment se sparg ouălele și se dau drumul în apă. Se lasă aproximativ 3-4 minute, fără ca acestea să fie atinse.

Se scot ouăle și se așază peste iaurtul amestecat și se ”stropesc” cu untul cu ulei de măsline și paprika.

Beneficii

Oul este un aliment hrănitor, care nu îngrașă. Este indicat în diete pentru că asigură o cantitate scăzută de albumine și conține foarte puține glucide. Consumat dimineață, oul ajută la reducerea indicelui de masă corporală. Ouăle sunt bogate în nutrienți importanți organismului (magneziu, fier, fosfor, potasiu, zinc, cupru, vitaminele A, B1, B2, B5, E). Totodată, ouăle sunt bogate în antioxidanți (seleniu) care ajută la reducerea inflamației din organism

Iaurtul grecesc are un conținut ridicat de proteine și mai puțini carbohidrați comparativ cu un iaurt obișnuit. Totodată, acesta este o sursă benefică de calciu. Iaurtul grecesc conține mai puțină lactoză decât alte produse lactate. Este bogat în vitamine, potasiu, calciu și proteine. Consumat zilnic, îți oferă o senzație de sațietate, de aceea este recomandat în multe diete.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate