Mananca sanatos ca sa ai un corp sexy

Timp estimat de citire5 minute, 3 secunde

Adevarul este ca orice femeie vrea sa fie si sa se simta atragatoare. Da, frumusetea vine din interior si tocmai de aceea este foarte logic sa apelezi la nutrientii adecvati si la un stil de viata sanatos pentru a fi sexy. In fond, un aport nutritiv corespunzator, plus o „supradoza” de antioxidanti sunt foarte importante pentru un ten stralucitor si un par matasos.



In acelasi timp, exercitiul fizic sustinut, efectuat in mod continuu, te mentine in forma, cu o musculatura tonica si o silueta de invidiat. Ceea ce nu va scapa prietenilor de sex opus… si, in plus, iti va creste increderea in tine si te va ajuta sa abordezi cu mai multa incredere orice oportunitate.

Alimentele „aliate” in acest sens sunt diverse si este bine sa incepi simplu, cu aplicarea elementelor de baza ale dietei sanatoase: un consum sporit de legume si de fructe (cele cinci portii pe zi trebuie sa devina o realitate, nu o simpla aspiratie), cereale integrale indiferent de forma (franzela este complet interzisa, painea integrala in schimb trebuie sa fie zilnic prezenta pe masa ta), lactate macar de doua ori pe zi (stiu, cel mai bun e iaurtul cremos cu 7% grasime, dar nu de aceeasi parere este si organismul tau… deci, cumpara-l numai pe cel cu 2% grasime). Nu uita de grasimi, iar aici, asa cum stii, conteaza calitatea, nu cantitatea: uleiurile vegetale, mai ales cel de masline sau cel de rapita, fac intotdeauna casa buna cu salata bogata in antioxidanti si fibre!

Fara a deveni o obsesie, calculeaza cam cate calorii iti trebuie in fiecare zi si ai grija sa nu le depasesti cu mult si in mod regulat. Cantarul iti va fi mana dreapta in acest sens: daca iti arata mereu acelasi lucru, inseamna ca ai o alimentatie corespunzatoare cantitativ.

Top alimente pentru frumusetea ta
In cele ce urmeaza, insa, trebuie sa-ti spun ca exista si unele alimente care, prin nutrientii continuti, garanteaza sanatatea pielii si a parului, corectand eventualele probleme cauzate de poluarea mediului in care traim si lucram, stresul oxidativ, agresivitatea substantelor continute in produsele cosmetice. Nicio grija, nu sunt (numai) produse exotice, care sa fie o catastrofa pentru pusculita! Pe unele cred ca le consumai si pana acum, dar nu stiai ce efecte bune pot avea.

Fructele citrice si gogosarii:
Pentru ca tot se apropie iarna si fructele proaspete autohtone devin mai rare, iata o oportunitate de a-ti face plinul de grepfruit, portocale si… muraturi si de a deveni si mai sexy! Fructele citrice si gogosarii rosii, proaspeti sau murati, sunt importante surse de vitamina C, ca si de alti antioxidanti ce neutralizeaza eficient agresiunile mediului ambiant. Vitamina C este implicata in diferite procese metabolice care te pot face sa arati mai bine si sa te simti mai bine. Ea ajuta la sinteza unor neurotransmitatori ce combat fenomenele de depresie, mentine tonusul general al organismului (primul semn de carenta este chiar astenia) si este elementul de baza in sinteza colagenului. Sunt sigura ca ai auzit de colagen, este proteina cea mai importanta din tesuturile conjunctive, deci si din piele. Sinteza prompta a unui colagen de calitate asigura o piele elastica si ferma in acelasi timp, o piele care se opune formarii de riduri sau celulitei si care, in plus, face fata corespunzator leziunilor. Mai mult, actiunea vitaminei C este potentata de carotenii din gogosari, care combat asprirea pielii, sinteza exagerata de keratina sau o deficienta de sebum, „crema” naturala cu care pielea se apara de frig, vant, detergenti etc.

Iaurtul degresat
Sunt o adepta a consumului de produse lactate acide. Sunt super-alimente aflate la indemana tuturor, a caror valoare este cunoscuta empiric de foarte mult timp. Cercetarile actuale nu au facut decat sa confirme ceea ce se stia de mult: iaurtul ne aduce calciu si asigura oase rezistente si un par matasos. Mai mult, studiile facute pe dieta DASH (dieta cu legume/fructe si lactate degresate) au aratat ca persoanele care consuma lactate degresate slabesc mai usor si nu risca sa se ingrase la loc repede. Lactatele aduc si vitamina A (retinol si caroteni), cu efectele ei benefice asupra tegumentelor. Daca vrei sa ai si mai multa grija de aspectul tau, bea un iaurt probiotic, ce contine bacterii prietenoase. Acestea iti vor asigura o digestie perfecta si un tonus pe masura.

Fructele de padure 
Pline de antioxidanti care pastreaza pielea tanara, ele aduc „tone” de vitamina C si elemnte minerale. Atentie: chiar daca nu ne aflam in plin sezon al zmeurei sau fragutelor, inca mai gasesti catina sau merisor!

Pestele oceanic
Acizii grasi omega 3 mentin pielea fina si catifelata! Si, nu mai putin important, asigura un tonus psihic optimist, pozitiv!

Fasolea neagra
Desi esti invatata mai mult cu fasolea alba, ai sa vezi ca pe piata exista si alte varietati. Cum ar fi fasolea neagra, ce se gateste similar celei cu care esti obisnuita. Fata de alte tipuri de fasole, ea aduce nu numai proteine, fier si zinc, ci si biotina, o vitamina cu rol central in mentinerea sanatatii si frumusetii pielii si parului.

Nucile
Ti-am spus ca alimentele ce te fac sa te simti sexy nu vin de peste mari si tari?! Le gasesti poate si in ograda bunicii… si, cu certitudine, in orice piata romaneasca. Nucile sunt pline de acid linolenic, principalul acid gras omega-3 al produselor vegetale. Servite ca gustare intre mese, indeparteaza eficient senzatia de foame. Si inca ceva, de data asta pentru barbati: nucile contin antioxidanti ce asigura sanatatea prostatei!

Rosiile
Aduc licopen ce mentine pielea fina si-i repara problemele datorate expunerii exagerate la soare. Si, din nou, au grija de sanatatea prostatei.

Ciocolata neagra
Stiai ca natiile ce consuma ciocolata au dat cei mai multi castigatori de Nobel?! Antioxidantii din ciocolata asigura o circulatie sangvina adecvata atat la nivelul sistemului nervos central, cat si al organelor sexuale.

Asadar, iata niste „arme” simple cu care ii vei cuceri sigur pe cei de sex opus. Mai ales daca le veti savura impreuna, prin intermediul unor retete pline de fantezie.

Dr. Corina Zugravu
Specialist igiena alimentatiei si nutritie

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu