Kinga Sebestyen: „Am avut de-a face cu oameni care si-au dorit sa slabeasca de la 3 la 50 kg si au reusit”

Timp estimat de citire4 minute, 18 secunde

Kangoo Jumps a devenit un adevarat fenomen in tara noastra. Tot mai multe persoane care vor sa iasa invingatoare din lupta cu kilogramele in plus se indreapta catre aceasta forma de aerobic. Responsabila de acest lucru este nimeni alta decat celebra antrenoare Kinga Sebestyen, cea care a introdus acum zece ani disciplina in Romania. Am retinut-o zilele acestea pentru o scurta discutie. Uite ce am aflat!

Slab sau Gras: Cand si cum a inceput povestea ta cu Kangoo Jumps?

Kinga Sebestyen: Din 1993 sunt instructor si lector la „Federatia Sportul Pentru Toti”, introducand step si fitball in Romania. Ulterior, am descoperit Kangoo Jumps, de care m-am indragostit, iar in scurt timp am reusit sa-l fac cunoscut atat in Romania, cat si peste hotare. In 2008 am devenit instructor de Kangoo Jumps si distributor al ghetelor speciale in Romania, iar apoi si in Bulgaria, Serbia si Suedia.

Care sunt principalele avantaje ale acestui sport?

Ghetele Kangoo Jumps au avut la inceput scopuri medicale, fiind inventate pentru reabilitare si intretinerea articulatiilor si a coloanei. Elasticitatea miscarilor, datorata ghetelor dotate cu arcuri eliptice si benzi de intindere, protejeaza impotriva impactului cu solul si reduc oboseala cauzata de efortul fizic. Persoanele care nu mai pot alerga din cauza problemelor cu genunchii si a celor articulare vor avea din nou aceasta capacitate cu ajutorul ghetelor Kangoo. Acest sport este special conceput pentru a antrena tot corpul, consolidand forta si rezistenta musculara. Foarte important este si faptul ca poate fi adaptat la toate nivelurile de conditie fizica.

Ce grupe musculare solicita si contureaza in mod special?

Dezvolta partea inferioara si superioara a corpului, lucreaza toata musculatura, ghetele avand 2 kg si utilizeaza miscari de baza ale piciorului, executate cu compresie, urmate imediat de propulsie. Avem astfel rezultate rapide, vizibile la slabire si tonifiere mai ales la picioare, abdomen, muschii fesieri. Fiind un antrenament cardio, ardem grasimile rapid, eliminand toxinele din corp intr-un mod usor si placut.

Cate calorii se ard in timpul unui antrenament Kangoo Jumps?

Depinde de antrenamente, daca sunt pentru incepatori sau pentru avansati. In medie, in 15 minute se ard 150 – 200 de calorii. Eu la evenimente sau la orele mele ard 1.000 de calorii.

Exista limite legate de varsta pentru acest sport?

Nu exista. Kangoo Jumps poate fi practicat atat de copii, cat si de varstnici. Ghetele se adapteaza in functie de varsta si greutate. Folositea lor depinde de greutatea persoanei, de conditia fizica. Ghetele au numere pornind de la 31 si pana la 48.

Exista contraidicatii pentru Kangoo Jumps?

Gravidutele nu au voie sa faca Kangoo Jumps, la fel si cei cu probleme de sanatate carora le este interzis efortul intens. Noi avem 3 niveluri la antrenamente: A, B si C. Nivelul A, adica folosirea ghetelor fara sarituri, este pentru incepatori, pentru recuperare si pentru toti cei care au probleme de sanatate. Nivelul B e un program de intensitate medie, iar nivelul C cu exercitii de rebound. Antrenamentele sunt cardio, pe intervale.

La ce sa se astepte o persoana care incearca pentru prima data Kangoo Jumps?

Recomand sa lucrati numai cu instructori acreditati, cu diploma internationala. Va recomand sa cititi si instructiunile de folosire a ghetelor. Gheata trebuie sa fie flexibila. Daca par rigide si aveti in jur de 45-55 de kg, atunci e indicat sa fie taiat arcul din mijloc. Daca aveti mai mult de 80 de kg trebuie sa aveti talpa tare. Trebuie sa aveti sosete groase, lungi, din bumbac, care sa absoarba transpiratia. Fetele trebuie sa poarte bustiera de sport pentru a proteja muschii sanului. Ca sa facem exerciti pe ghete, pozitia corecta este foarte importanta. Altfel, o sa va doara spatele. Cei care incearca pentru prima oara, vor avea febra musculara in zona spatelui, care nu trebuie confundata cu durerile de coloana. Febra musculara va disparea dupa cateva antrenamente si nu veti mai avea acest disconfort niciodata. Din contra, o sa va simtiti mult mai bine ca inainte.

Cate kilograme avea persoana cu cel mai mare exces ponderal care s-a antrenat cu tine?

In programul meu, „Fat Burning”, am avut de-a face cu oameni care si-au dorit sa slabeasca de la 3 la 50 kg si au reusit. Pentru ca ghetele rezistau pana la 120 de kilograme, cel mai mult a avut aceasta greutate. Acum lucrez la un nou model de ghete care va rezista pana 150 de kilograme.

Cate kilograme a reusit sa dea jos cu Kangoo Jumps? In cat timp?

In trei luni – 30 de kilograme. De trei ani am lansat programul „Fat Burning” si cei care au respectat programul au slabit 30, 28, 27 de kilograme.

Care este numarul optim de sedinte pe saptamana pentru a slabi substantial?

De trei ori pe saptamana.

In ce consta programul tau „Fat Burning” mai exact?

60 de minute cardio, 30 de minute tonifiere si o dieta usoara, care nu ar fi niciodata o povara. Oamenii trebuie sa fie bucurosi, fericiti, sa faca miscare si sa aiba o stare generala buna. Nimeni nu se infometeaza. Am introdus acest program in salile de fitness ca o ora de distractie si nu efort si stres. Conceptul meu este sa slabim sanatos in 90 de minute. Incepem cu detoxifierea organismului cu plante si totodata cu exercitii cardio usor de urmarit, cu muzica buna, motivanta, tonifiere cu gantere de jumate de kilogram, apa multa.

Natalia Talmacec

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F