Hrana vie, sanatate direct de la natura

Timp estimat de citire3 minute, 2 secunde

Alimentatia de tip raw food sau hrana vie incepe sa isi faca loc printre obiceiurile românilor preocupati de sanatatea lor. Acest mod de a ne hrani reprezinta un stil de viata diferit, o alta perspectiva asupra modului de a ne asigura energia necesara, nu doar lipsa procesarii termice a alimentelor.

Hrana vie este constituita din toate alimentele, cu exceptia carnii si a derivatelor din carne, fara ca asupra acestora sa se aplice un tratament termic. Se consuma fructe, legume, cereale care nu au suferit prelucrare cu temperatura peste cea a corpului uman. La acestea se pot adauga, in functie de propria viziune asupra alimentatiei, oua si lapte, acestea, la rândul lor, in stare cruda. Se elimina complet consumul de zahar, faina alba, otet.

Alimente neprelucrate termic
Expunerea alimentelor la temperaturi inalte determina distrugerea enzimelor si vitaminelor pe care acestea le contin. Astfel, 50-80% din totalul vitaminelor pe care un aliment il aduce organismului daca este consumat in stare cruda, este distrus daca alimentul este gatit.
De asemenea, alimentele de origine vegetala care nu sunt produse din culturi bio au un anumit continut de pesticide, care au fost utilizate pentru a spori productia agricola. Aceste pesticide se descompun la temperaturi mari in produsi mai toxici, care vor fi asimilati mai usor de organism si se produc radicali liberi.

Avantajele raw food
– Hrana vie este indicata pentru persoanele care vor sa slabeasca, fara o restrictie cantitativa a alimentelor consumate. Cei care consuma doar alimente neprocesate vor da jos o mare parte a kilogramelor in plus. In doua-trei luni, rezultatele vor fi vizibile, fara ca persoana respectiva sa resimta senzatiile pe care le are in timpul unei cure de slabire si fara efectele la nivel mental pe care le produc restrictiile alimentare.

– Pielea va beneficia de pe urma unor alimente consumate exclusiv crude. In primele 2-3 saptamâni, putem sa obsevam chiar agravarea problemelor existente. Dupa aceea, insa, tenul va fi mai radios, pielea mai catifelata, vom observa o atenuare a celulitei. Tratamentul cosmetic va fi bazat pe aceleasi ingrediente ca si alimentatia.
– Prima modificare observata in timpul consumului de hrana vie va fi disparitia constipatiei. Astfel, se va elimina o cantitate mare de toxine, va fi initiat un proces de echilibrare a greutatii corporale, se va preveni aparitia cancerului de colon,  se va produce o limitare a neplacerilor cauzate de hemoroizi, diverticuli etc.
– Adoptarea unui regim bazat pe consumul de alimente neprocesate va conduce la o cresterea a imunitatii organismului, cu scaderea numarului de infectii aparute pe perioada unui an.

Una dintre sursele de vitamine si minerale care ar trebui consumate in dieta raw o reprezinta germenii de cereale. Acestia au o cantitate crescuta de vitamine, minerale, enzime, proteine, ceea ce contribuie la prevenirea carentelor care pot aparea in cadrul unui regim nejudicios.

Adaugati lapte si oua alimentelor crude
La fructe si legume, dieta bazata pe hrana vie poate adauga, in functie de preferintele individuale, ouale si laptele consumate neprelucrate termic. Laptele nepasteurizat nu este recomandat deoarece constituie un mediu prielnic pentru diverse microorganisme!
Oul reprezinta cea mai buna sursa de proteine, de aceea nu ar trebui eliminat din alimentatie. Coeficientul de utilizare digestiva a proteinelor din ou este maxim pentru galbenus, atât in stare cruda, cât si fiert. Albusul are un coeficient de utilizare de 100% numai când este fiert, pe când crud il are foarte scazut (50%).

Trecerea la un astfel de tip de alimentatie trebuie facuta treptat pentru evitarea problemelor digestive care ar putea aparea, mai ales in cazul persoanelor care au afectiuni de tipul gastritelor, ulcerelor, colitelor.

Dr. Lacramioara Brinduse

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu