Greșeli comune implicate în slăbirea sistemului imunitar

Dr. Alin Popescu, medic primar medicina sportiva

Timp estimat de citire2 minute, 46 secunde

Sistemul imunitar trebuie înțeles ca o rețea care protejează organismul împotriva agenților externi (dar și interni). Există însă situații care pot slăbi acest mecanism de apărare, ceea ce are drept consecință apariția a numeroase probleme de sănătate. În cele mai multe cazuri, scăderea eficienței sistemului imunitar se datorează unui stil de viață nesănătos.

Dacă vă confruntați cu numeroase episoade de răceală, tulburări gastrointestinale frecvente, oboseală, candidoze vaginale sau bucale și infecții urinare repetate, atunci trebuie să vă puneți întrebarea dacă nu cumva vă încadrați în categoria celor care prezintă un sistem imunitar care nu funcționează așa cum ar trebui. În cele ce urmează, vă vom prezenta cele mai comune greșeli care pot să ducă la slăbirea mecanismului complex reprezentat de către sistemul imunitar.

Stresul și oboseala

Surmenajul și sindromul burn out sunt din ce în ce mai răspândite în populație datorită ritmului alert în care trăim. Statul la birou peste program, lucratul de acasă și grija zilei de mâine pun presiune atât asupra psihicului, cât și asupra întregului organism. În timp, acest stil de viață dezorganizat va slăbi mecanismele de apărare ale organismului. În plus, cei care sunt supuși stresului permanent dorm prost și au un regim alimentar haotic. Gestionarea stresului nu este un lucru ușor de realizat, însă tehnicile de relaxare, plimbările în aer liber, activitățile care va fac plăcere și socializarea sunt modalități care vă pot ajuta să încetiniți ritmul alert în care trăiți.

Alimentația dezechilibrată

O alimentație dezechilibrată și mâncatul pe fugă reprezintă două dintre cele mai frecvente greșeli pe care cu toții le-am făcut de-a lungul vieții. Deficitul de vitamine și minerale la care se adaugă lipsa altor substanțe nutritive datorită unei alimentații greșite concură la slăbirea sistemului imunitar și la apariția a numeroase afecțiuni. În acest context, specialiștii recomandă respectarea celor trei mese principale pe zi și consumul de fructe și legume pentru a aduce organismului nutrienții de care are nevoie.

O atenție deosebită trebuie acordată curelor de slăbire. Persoanele care țin cure de slăbire drastice pot priva organismul de substanțele importante de care acesta are nevoie pentru a face față agresiunilor din exterior.

Utilizarea antibioticelor

Antibioticele nu trebuie luate decât dacă au fost prescrise de către medic. Nu încercați să luați aceste medicamente după ureche, deoarece puteți face mai mult rău decât bine. Sistemul imunitar este extrem de bine reprezentat la nivelul tubului digestiv, iar flora intestinală implicată în procesul digestiv poate fi distrusă în urma curelor de antibiotice. 

Sedentarismul 

Efectuarea unei activități fizice în mod regulat, fără însă a suprasolicita organismul este una din cele mai eficiente modalități de a vă menține sănătoși. Numeroase studii au arătat faptul că persoanele care fac sport se confruntă mai rar cu virozele sau cu alte afecțiuni care se pot datora unui sistem imunitar slăbit. Faceți mișcare în măsura gradului de toleranță și alegeți un sport care vă face plăcere.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

medic primar medicina sportiva

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate