Fara kilograme in plus de sarbatori!

Timp estimat de citire4 minute, 32 secunde

Prilej de voie buna si mese in familie, perioada sarbatorilor de iarna te face, aproape intotdeauna, sa castigi si un kilogram, doua sau mai multe. De acum inainte, propune-ti sa schimbi acest obicei si sa-ti mentii silueta intacta si de sarbatori. Usor de spus, greu de facut? Vei reusi cu ajutorul sfaturilor noastre!

In aceasta perioada, oamenii se ingrasa, in medie, cate 2 kilograme, conform British Dietetic Association. Ca sa te ingrasi un kilogram, este nevoie de un exces de 6.000 de calorii, ceea ce inseamna ca mesele traditionale depasesc cu mult „norma” sanatoasa, fie ca iti place sau nu ideea. Partea buna este ca, daca tii cont de trucurile din acest articol, silueta ta va fi la adapost de kilogramele in plus!

  • Gusta din orice in portii mici

Este normal ca in aceasta perioada sa cedezi, din cand in cand, tentatiilor culinare. Oriunde ai merge, esti ispitit de aroma cozonacilor proaspeti sau a fripturilor aburinde, asa ca poti sa gusti din fiecare, dar foarte putin. Incearca sa ai doar una, doua abateri in zilele de sarbatoare, iar in restul timpului mananca normal, sanatos.

Poti gusta cate putin din preparatele traditionale. O portie mica inseamna: 50 g de friptura de porc (aproximativ o jumatate de palma) / o felie de cozonac / doua sarmale mici sau una mare / o cescuta de piftie / doua bomboane de ciocolata.

  • Consuma alcool doar ocazional

Alcoolul este o adevarata „bomba” calorica, asa ca este bine sa il eviti, consumandu-l doar ocazional. Vinul rosu se numara printre cele mai bune alegeri, intrucat contine antioxidanti, dintre care cel mai important este resveratrolul. Evita lichiorurile dulci, pentru ca au zahar si multe calorii.

  • Pregateste preparate traditionale in varianta light

Este simplu sa faci mici schimbari in modul de preparare al mancarurilor traditionale. Spre exemplu, inlocuieste carnea de porc din sarmale cu carne de pui sau curcan si vei economisi multe calorii – 100 g de sarmale traditionale au 280 de calorii, in timp ce aceeasi cantitate de sarmale de pui au doar 130 de calorii. Inlocuieste zaharul alb din deserturi cu indulcitor dietetic, ce nu contine calorii.

  • Bea un pahar cu apa inainte de masa

Vei avea tendinta sa mananci mai putin daca bei inainte de masa un pahar mare cu apa plata, pentru ca iti confera o senzatie de satietate. Poti inlocui paharul cu apa cu un bol de supa calda, strecurata sau un ceai din plante – sunt la fel de eficiente!

  • Nu te lasa demoralizat de micile scapari

Ai depasit limitele la masa de pranz, iar acum te gandesti ca, oricum, ziua este pierduta pentru silueta, asa ca ciugulesti toata ziua si faci excese si la masa de seara. Te recunosti in acest tipar, nu-i asa? Accepta-ti micile scapari culinare si revino imediat la alimentatia sanatoasa. Respecta logica bunului simt: un singur festin culinar te incarca cu mai putine calorii decat doua!

  • Fa miscare in fiecare zi

Nu e atat de greu sa incluzi in programul tau zilnic putina miscare – gaseste modalitati creative de a arde cateva calorii! Daca nu ai timp de sala de fitness, poti face exercitii fizice si acasa sau mergand la ski, la patinoar, plimbandu-te in pas rapid sau, de ce nu, facand curatenie generala in casa. Stiai ca doua ore de curatenie in casa te ajuta sa arzi nici mai mult, nici mai putin de 470 de calorii?

Cum poti arde 200 de calorii iarna, fara sa mergi la sala de fitness:

  • 50 de minute de jucat cu bulgari de zapada
  • O ora de construit un om de zapada
  • 50 de minute de curatenie generala in casa
  • O ora de plimbare prin zapada
  • 25 de minute de ski
  • O ora de shopping

Psih. Cristina Oancea: „Autocontrolul este cel mai puternic instrument pe care este necesar sa-l folosim: sa vrem, sa fim motivati sa ne continuam dieta, sa vrem sa mancam ceea ce stim ca ne mentine sanatosi. Stim cu totii ca sarbatorile sunt prilej de socializare, de a fi impreuna cu cei dragi, fie mergand in vizite, fie fiind gazde. Majoritatea gatim mancaruri traditionale complicate, sofisticate, care necesita mult timp de pregatire. Acesta poate fi si motivul pentru care nu alegem sa le gatim foarte des. Dar cum de sarbatori le avem pe toate, am putea spune ca tentatiile sunt numeroase. Tocmai de aceea ar fi bine sa ne concentram atentia pe a socializa, a oferi cadouri, a face diverse alte activitati impreuna cu familia sau prietenii – sa jucam diverse jocuri, sa iesim la plimbare, la patinoar, la film, sa ne uitam la albumele cu poze si sa depanam amintiri.”

Secretul siluetei frumoase? Echilibrul!

Oricat ar suna de banal, acesta este singurul „secret” care te ajuta sa fii in forma maxima. Reteta ideala consta in combinarea echilibrata a alimentatiei sanatoase si cumpatate cu diferite forme de miscare. Exista si mici trucuri prin care iti poti „pacali” foamea sau pofta de a manca ceva nepermis, pe care le-ai putut descoperi in randurile de mai sus. De aici inainte, depinde doar de tine sa iti propui ca, atat de sarbatori, cat si in noul an, sa ai mai multa grija de tine, sa investesti mai mult timp si energie intr-un stil de viata sanatos si sa iti respecti corpul, oferindu-i lucrurile bune de care are nevoie – mancare nutritiva si usoara, sport, somn suficient si cateva minute de relaxare activa in fiecare zi.

Raluca Baciu

Consultant de specialitate: Cristina Oancea, psihoterapeut la Eden Spa – str. Pictor Ion Negulici nr. 3 (021/316.81.48)

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate