Exercitiile de yoga atenueaza simptomele depresiei

Timp estimat de citire1 minut, 25 secunde

Exercitiile de yoga iti pot aduce nu doar o talie mai supla, ci si o minte mai relaxata, sustin autorii unui nou studiu, realizat la Centrul Medical Universitar Duke. Cercetatorii au adunat rezultatele a 16 studii semnificative ce analizeaza efectele exercitiilor de yoga asupra persoanelor cu diferite tulburari, de la depresie pana la probleme cu somnul.

In urma acestui studiu, savantii au ajuns la concluzia ca yoga poate avea efecte pozitive asupra persoanelor cu depresie si tulburari de somn, chiar daca nu urmeaza un tratament medicamentos, precum si pentru persoanele cu schizofrenie si ADHD sub tratament medical. Totusi, nu a fost descoperit niciun efect benefic asupra persoanelor cu tulburari de alimentatie sau de memorie.

Studiul asupra exercitiilor de yoga sugereaza ca practica influenteaza pozitiv mesagerii chimici din creier, inflamatia din corp si alti factori biologici, intr-un mod asemanator cu antidepresivele si psihoterapia, sustine un profesor de psihiatrie si medicina implicat in realizarea acestui studiu.

Intr-un studiu realizat pe 69 de adulti seniori cu depresie usoara, sesiunile saptamanale de yoga au redus depresia cu 40% in sase luni. In comparatie, un grup de adulti care nu practicau yoga si un alt grup, ce practica o forma de medicina alternativa numita Ayurveda (medicina indiana), nu au suferit modificari.

Studiile incluse in aceasta cercetare au, totusi, o limitare. Majoritatea studiilor ce au avut ca obiectiv studiul depresiei au fost realizate pe pacienti cu depresie usoara, astfel incat nu este inca clar daca ar fi aceleasi rezultate in cazul pacientilor cu forme mai severe ale acestei afectiuni. Mai mult, in majoritatea studiilor, pacientii practicau yoga in grup, astfel incat este dificil sa separi efectele exercitiilor de yoga de cele ale interactiunii sociale, sustine unul dintre autorii studiului.

Sursa: Frontiers in Psychiatry

Raluca Baciu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate