Evita kilogramele in plus pe timpul vacantei

Timp estimat de citire2 minute, 39 secunde

Cu totii ne dorim si incercam sa slabim sau macar sa ne mentinem greutatea corporala in vacanta. Pentru unii, in concediu, marea provocare este aceea de a nu se intoarce cu kilograme in plus. Iata cateva sfaturi si idei care te vor ajuta indiferent daca incerci sa pierzi in greutate sau pur si simplu sa-ti mentii aceeasi greutate.

Vacanta poate fi timpul perfect pentru a-ti perfectiona obiceiurile sanatoase. Gandeste-te ca esti relaxat, te odihnesti bine, te poti plimba pentru a vizita orasul in care esti sau te poti plimba pe plaja. Profita de tot ce-ti ofera zona, de ofertele de distractie, de zonele de vizitat. O plimbare dupa cina te va ajuta sa dormi mai bine.

Sfaturi utile

  1. Incearca sa-ti alegi drept companie prieteni care nu fac abuz de mancare si bautura. Prietenii trebuie sa aiba tinte comune cu tine, astfel nu vei putea fi influentat in mod negativ. Aminteste-ti ca mancarea este doar o parte din vacanta, ai venit sa te distrezi si sa te relaxezi. Cauta locuri unde distractia nu include neaparat mancare, locuri unde nu sunt multe ispite de acest gen.
  2. Incearca sa te concentrezi mai mult pe oamenii cu care esti, concentreaza-te mai mult pe locurile pe care vrei sa le vizitezi sau unde iti petreci vacanta. Constientizeaza ca nu esti acolo doar pentru a manca, ci poti socializa si cunoaste oameni noi. Gandeste-te ca ai ales sa-ti petreci vacanta cu oameni dragi cu care ai multe in comun. Bucura-te de conversatiile interesante si activitatile in compania prietenilor. Daca va veti tine ocupati, nu veti simti lipsa mancarii sau a obiceiurilor nesanatoase. Creeaza amintiri de care iti vei aduce aminte cu placere!
  3. Renunta la ideea ca esti in vacanta si poti manca orice. O masa copioasa te va obosi, nu vei mai vrea sa iesi pentru a face lucrurile propuse, lucru nedorit in vacanta, te vei simti nesatisfacut din punct de vedere fizic. La micul dejun opteaza pentru o mancare sanatoasa si usoara, nu face abuz de bufetul suedez. Alege alimente bogate in proteine si alimente cu continut scazut de grasimi. Consuma alimente bogate in fibre, acestea te vor ajuta la digestie si iti vor da senzatia de satietate. Alege rational dintre alimentele disponibile, cu siguranta vei gasi optiuni sanatoase care sa-ti satisfaca gusturile.
  4. Mentine un stil de viata activ. Ramai activ pe tot parcursul vacantei. Danseaza, fa miscare, mergi mult sa te plimbi. Prin mutarea focusului de pe alimente pe lucrurile distractive, vei avea o vacanta reusita si te vei putea tine de dieta fara probleme. Bea multa apa!
  5. Cand iei pauza de la rutina zilnica, nu inseamna ca poti lua pauza si de la obiceiurile alimentare, mai ales daca ai inceput sa tii o dieta pentru a-ti imbunatati sanatatea si pentru a-ti modifica forma corpului. Chiar daca vine vacanta, nu trebuie sa te intimideze oferta de mancaruri pe care o ai la dispozitie.
  6. Evita stresul! In vacanta ar trebui sa ai mai putini factori declansatori de stres, asa incat sa nu mai reactionezi pe fondul tensiunii nervoase, mancand pentru a cauta relaxarea. In concediu lasa acasa sefii, treburile casnice si stresul de zi cu zi.

Ionut Iamandi

Psiholog clinician

Telefon: 0720 65 85 91

Facebook: Spuse si Nespuse pe Divan

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu