Dubleaza arderile calorice cu aceste trucuri simple

Timp estimat de citire3 minute, 9 secunde

Vrei sa-ti subtiezi putin silueta, dar nu prea ai timp de mers la sala de fitness si nici disciplina de care e nevoie pentru a tine o cura de slabire? Nu esti un caz singular si lupta nu e inca pierduta. Exista solutii si pentru astfel de situatii, asa ca dorinta ta poate prinde contur. Rabdare si determinare sa fie!

Nu mai este niciun secret ca pentru a pierde in greutate trebuie sa inregistrezi un deficit caloric la final de zi. Cu alte cuvinte, trebuie sa cheltuiesti mai multa energie decat obtii din alimentatie. Cum? In niciun caz prin infometare. Este o optiune neviabila, care nu numai ca-ti pune in pericol sanatatea, ci iti zadarniceste eforturile de slabire pe termen lung.

Ramai in limitele rezonabile

Este foarte periculos sa reduci aportul caloric sub minimul necesar, adica sub 1200 de calorii in cazul femeilor, respectiv sub 1800 in cel al barbatilor. In doar cateva zile in care cobori consumul sub acest prag caloric, metabolismul va fi dat peste cap, iar organismul, fortat sa opreasca procesul de topire a kilogramelor in plus si sa tina strans de resursele sale pentru a putea suprevietui. In plus, dupa o perioada, pentru a beneficia de energie si a putea mentine nivelul zaharului din sange la cote normale, corpul va incepe sa „devoreze” masa musculara. Or, mai putini muschi inseamna un metabolism mai slab si risc de ingrasare mai mare.

Gesturi mici, efecte vizibile

Ca sa declansezi mecanismul de scadere ponderala, fara a-ti modifica in mod drastic obiceiurile, pune in practica sfaturile de mai jos. Te pot ajuta sa dublezi caloriile pe care le arzi de regula in fiecare zi.

  • Incepe de dimineata

Ca sa ajungi pe minus cu balanta calorica, impulsioneaza-ti metabolismul chiar de cum te trezesti. Doar 15 minute de sarituri tip stea, cu mainile si picioarele in parti, genuflexiuni sau urcari si coborari ale treptelor din scara blocului sunt suficiente pentru a-ti pregati corpul sa arda alte calorii in timp ce tu te ocupi de treburile tale obisnuite.

Fiecare kilogram de muschi pierdut inseamna o ardere a caloriilor mai greoaie. Mai precis, se produce o reducere a consumului cu pana la 70 de calorii pe zi.

  • Petrece mai mult timp in picioare

O cercetare recenta efectuata de oamenii de stiinta de la Universitatea din Texas, SUA, a aratat ca persoanele care stau in picioare in jur de 6 ore pe zi prezinta un risc de obezitate cu aproximativ 60% mai mic si cu pana la 35% mai putina masa grasa decat semenii lor sedentari.

  • Mizeaza pe verde

Iti place ceaiul sau cafeaua? Foarte bine! Si mai bine e daca iti indrepti atentia catre ceaiul si cafeaua verde. Pe langa faptul ca au in compozitie cofeina, cea care stimuleaza metabolismul, atat ceaiul, cat si cafeaua verde contin alte substante care imbunatatesc functiile organismului si contribuie la diminuarea cantitatii de zaharuri asimilate prin digestie.

Consumul a 500 ml de apa poate creste rata metabolica bazala cu circa 30%, mentinand-o astfel pana la o ora. Aproape jumatate din efectul termogenic determinat e generat de incalzirea apei de la 22 pana la 37 de grade Celsius.

  • Bea mai multa apa

Persoanele deshidratate se confrunta cu o scadere a ratei metabolice bazale, deci si a numarului de calorii consumate. Tocmai de aceea, nu neglija indemnul clasic de a bea cel putin 8 pahare de apa pe zi. Potrivit unor estimari, acest gest simplu te poate ajuta sa arzi cu pana la 100 de calorii in plus pe zi.

  • Alege podeaua

Desi s-ar putea sa nu te tenteze ideea, in loc sa te instalezi comod in fotoliu sau sa te intinzi pe canapea pentru a te uita la film sau emisiunea ta preferata, ai face bine sa te asezi pe podea in fata televizorului. Muschii vor depune un efort mai mare pentru a-ti mentine postura si, astfel, vei arde mai multe calorii.

 

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate