Dieta Tahiti: gata de plaja in 2 saptamani!

Timp estimat de citire4 minute, 8 secunde

Deja am invatat ca retetele „miraculoase” de slabit nu functioneaza pe termen lung, ci chiar iti dau organismul peste cap. Insa ce te faci cu panica ce te cuprinde cu doua saptamani inainte de un eveniment important, cand preferi sa te infometezi decat sa nu te simti bine in pielea ta? Pentru astfel de situatii extreme, iti propunem un regim sanatos, cu gusturi rafinate si denumiri exotice: dieta Tahiti!

Bazata pe meniurile tropicale din Polinezia, cu mult peste, fructe proaspete si arome exotice, dieta Tahiti nu implica ore petrecute in bucatarie. Majoritatea alimentelor din dieta zilnica se consuma ca atare sau preparate foarte putin, astfel incat sa-ti ramana timp pentru activitatile tale preferate sau, de ce nu, pentru mai mult sport!

Autoarea dietei, Jessica Azyade, recomanda urmarea dietei Tahiti timp de 4 zile pe saptamana, timp in care poti pierde doua kilograme, apoi alternarea a 3 zile in care mananci normal, insa moderat, cu putin zahar sau alcool. Pentru ca este o dieta sanatoasa, poti urma acest regim de slabire si timp de o luna, insa unele alimente recomandate sunt destul de scumpe (peste, scoici, lapte de cocos) si este posibil sa iti doresti ca, pe termen lung, sa adaptezi dieta Tahiti conform posibilitatilor tale. Insa savoarea de la fiecare masa te va face sa uiti ca esti la regim si sa-ti doresti sa mananci cat mai des mancare cu arome tropicale!

 

Ziua 1 din dieta Tahiti

Mic dejun: un ceai sau o cafea fara zahar, un pahar de lapte de soia, 200 g de branza proaspata 0% grasimi, o jumatate de grapefruit
Pranz: un bol cu rosii si castraveti feliati cu suc de lamaie, sare si piper, 200 g de merluciu cu lapte de cocos si lamaie verde, dovlecei preparati la abur cu un praf de curry, o jumatate de mango
Gustare: o branzica de casa sau proaspata cu 0% grasimi
Cina: o farfurie mare de salata verde, o jumatate de avocado, rosii si 150 g de creveti, 100 g de branza proaspata cu 0% grasimi, un bol cu fructe proaspete de sezon

 

Ziua 2

Mic dejun: un ceai sau o cafea fara zahar, un pahar de lapte de soia, 200 g de branza proaspata 0% grasimi, o jumatate de pepene galben
Pranz: felii subtiri de ton proaspat cu lamaie verde, calcan cu coriandru si capere si salata verde, un bol cu fructe rosii
Gustare: o branzica de casa sau proaspata cu 0% grasimi
Cina: supa rece de castraveti si iaurt cu 0% grasimi, friptura slaba de curcan cu tocana de legume + vinete preparate la aburi cu lapte de cocos, o jumatate de grapefruit cu felii de nuca de cocos

 

Ziua 3

Mic dejun: un ceai sau o cafea fara zahar, un pahar de lapte de soia, 200 g de branza proaspata 0% grasimi cu aroma de vanilie, o jumatate de mango
Pranz: salata de fasole verde cu suc de lamaie, sare si piper, 200 g de scoici cu lapte de cocos si lamaie verde si conopida fiarta la aburi cu coriandru, un sfert de ananas proaspat
Gustare: o branzica de casa sau proaspata cu 0% grasimi
Cina: un platou cu frunze de spanac proaspat, rosii, 150 g de carne de pui fara grasime, sos de lapte de cocos si lamaie si 100 g de branza proaspata cu 0% grasimi, o jumatate de papaya

 

Ziua 4 din dieta Tahiti

Mic dejun: un ceai sau o cafea fara zahar, un pahar de lapte de soia, 200 g de branza proaspata 0% grasimi cu aroma de vanilie, o felie de pepene rosu
Pranz: salata si carne de crab, dorada cu germeni de soia, iaurt cu 0% grasimi si cocos ras
Gustare: o branzica de casa sau proaspata cu 0% grasimi
Cina: o farfurie cu scoici si lamaie, cod preparat la aburi cu spanac si lapte de cocos, o jumatate de papaya.
In fiecare zi, poti consuma ceai fara zahar la discretie si apa plata sau amestecata cu suc de cocos.

Dupa cele patru zile de regim Tahiti, autoarea acestuia propune revenirea la o dieta obisnuita timp de trei zile, in care trebuie sa acorzi atentie alimentatiei, pentru a nu te lovi de efectul yo-yo. Poti pastra cateva dintre principiile dietei Tahiti si in zilele de pauza. Spre exemplu, poti manca zilnic multe fructe proaspete si branza proaspata, intrucat aceste alimente iti hranesc organismul si sunt usoare. Chiar le poti combina intr-o reteta de crema tahitiana ce constituie un desert racoritor pentru zilele toride de vara!

 

Reteta de crema tahitiana cu putine calorii

Ingrediente:
– 200 g de pulpa de ananas bine copt
– 200 g de pulpa de mango bine copt
– 200 g de branza de vaci proaspata
– 2 picaturi de esenta de vanilie
Preparare: Amesteca bine toate ingredientele, pune la frigider si imparte crema cu cineva drag cat este inca rece. Cantitatile de mai sus sunt pentru doua portii.

In Tahiti si, in general, in Polinezia Franceza, bucataria traditionala include multe alimente proaspete, iar fiecare inghititura este o explozie de savoare si prospetime, fiind consumata fara tacamuri. In mod traditional, alimentele sunt invelite in frunze de bananier, apoi sunt acoperite cu nisip pentru a fi etanse, iar procesul de coacere dureaza multe ore.

 

Raluca Mateescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate