Dieta, sarbatori si o zi de excese culinare: cum sa le faci fata

Timp estimat de citire3 minute, 33 secunde

Sarbatorile de iarna sunt prilej de reuniuni de familie, intalniri cu prietenii, povesti intinse pana tarziu in noapte, dar exista si tentatiile carora cu greu le poti rezista, mai ales atunci cand te lupti sa slabesti. Pentru ca ti-e greu sa-i explici mamei ca nu poti sa mananci tot ce ti-a pregatit de Craciun, iar cozonacul proaspat te imbie si toata lumea pare ca se simte grozav, este posibil ca, de sarbatori, sa „calci stramb”. Noi te invatam cum sa-ti revii rapid!

Cu toate precautiile pe care ti le-ai luat, cu toate mantrele auto-motivationale („Vreau sa slabesc!”) ti se poate intampla sa mergi in vizita la rude sau prieteni si sa mananci mai mult decat poate organismul tau sa „duca”. Cu siguranta, nu este un sfarsit de lume! Nu este nici bine, dar o zi de excese nu trebuie sa te demoralizeze si sa te faca sa renunti complet la dieta, asa cum se intampla de obicei. Daca se intampla, incearca sa nu te auto-invinovatesti si accepta-te asa cum esti.

Gandeste pozitiv!

Gandurile de auto-invinovatire sau de lamentare nu iti vor aduce nimic bun, ci te vor afunda si mai tare intr-o stare mentala proasta, care te va impiedica sa-ti vezi obiectivele pe termen lung. De cate ori nu ti s-a intamplat ca, din cauza unei intamplari nefaste, sa uiti de dieta si sa-ti gasesti refugiul in munti… de dulciuri si alti carbohidrati? Greselile sunt umane – cel mai important este sa le vezi, sa le intelegi si sa le faci fata.

O gandire optimista te va ajuta sa gasesti mai rapid solutii si sa-ti imbunatatesti viata, contribuind chiar si la sanatatea ta fizica, pe langa cea mentala. Spre exemplu, un studiu  de la Scoala de Sanatate Publica Harvard arata ca persoanele foarte optimiste au un risc mai scazut cu aproximativ 50% de a suferi de afectiuni cardiovasculare, spre deosebire de cele pesimiste. Aceiasi cercetatori au descoperit ca oamenii care au o stare de bine constanta se preocupa mai mult de un stil de viata sanatos, au o tensiune arteriala mai mica, un nivel scazut al colesterolului si o greutate in limitele normale.

Asadar, incearca cel putin sa vezi lucrurile dintr-o perspectiva noua! Daca ai mancat foarte mult intr-o zi, a doua zi o poti transforma intr-una de detoxifiere, in care sa incluzi o ora de miscare, fie ca este vorba de patinaj, ski, mers pe jos sau orice altceva. In plus, exista cateva remedii care te vor pune rapid pe picioare si te vor ajuta sa te detoxifici imediat, pe care le poti pune in practica imediat dupa ziua de excese culinare!

4 trucuri cu efect rapid

Metoda pe care ti-o prezentam functioneaza imediat si te va face sa te simti mai bine dupa o zi in care ai depasit limitele. Dupa ziua de recuperare, poti reveni la dieta ta obisnuita, fara sentimente de vinovatie sau kilograme in plus.

  1. Bea un shake proaspat pe stomacul gol. Dupa excesul de sare, zahar si grasimi, ai nevoie de o pauza vitaminizanta. Incepe-ti ziua cu un mic dejun simplu – un shake cu suc de lamaie, ghimbir proaspat cu spanac sau morcovi cu telina este suficient. Daca nu ai la indemana prea multe ingrediente proaspete, un shake din banane si capsuni congelate este la fel de bun.
  2. Nu repeta festinul. Ar fi o greseala sa mananci excesiv si a doua zi, asa ca ramai moderat, pentru a-ti proteja ficatul de un nou val de grasimi. Poate ca tentatiile vor continua sa apara, insa spune-le, ferm si clar, „Nu”. Iti poti petrece timpul alaturi de cei dragi si altfel, nu neaparat mancand impreuna – puteti juca Monopoly, scrabble, carti sau puteti construi un om de zapada. 
  3. Ia un pranz usor. O supa-crema din legume te va ajuta sa elimini toxinele din organism si sa te pregatesti pentru o cina mai consistenta. Salata este, iarasi, o varianta excelenta. Gasesti pe site-ul nostru retete speciale pentru salate delicioase pe care le poti prepara si iarna: http://www.slabsaugras.ro/4-retete-de-salate-hranitoare-pentru-iarna-art-4270.html
  4. Iesi la plimbare. O plimbare de o ora in pas rapid, combinata cu aerul rece, te revigoreaza si stimuleaza digestia. Ia-ti prietenii cu tine, faceti poze si transformati plimbarea intr-o portie de distractie sanatoasa!

Raluca Baciu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate