Dieta romaneasca pentru detoxifiere

Timp estimat de citire5 minute, 17 secunde

Ne-a fost dor de primavara! Luna martie inseamna flori delicate ce isi croiesc drum prin zapada, daruri oferite din suflet femeilor din viata ta, raze de soare timide si caldute… Suna frumos, nu-i asa? Insa primavara vine la pachet si cu urmele pe care sezonul rece le-a lasat asupra organismului tau – toxine si kilograme in plus, de care suntem siguri ca vrei sa scapi cat mai curand!

Inainte de a veni vara si de a incepe goana dupa diete rapide care sa ne faca sa aratam perfect in costumul de baie, trebuie sa ne gandim la cum aducem prospetimea primaverii in meniul nostru zilnic. Plantele, fructele si legumele romanesti isi pastreaza inca savoarea aceea pe care o stii din copilarie sau, cel putin, ai mai multe sanse sa o intalnesti daca gasesti distribuitorul potrivit. Cu ajutorul dr. Ruxandra Constantina, am creat o dieta detoxifianta ce imbina in mod inteligent atat alimentele moderne, cu un continut ridicat de nutrienti, cat si cateva remedii traditionale romanesti ce sprijina eliminarea toxinelor.

De ce este buna detoxifierea?
„Detoxifierea organismului reprezinta un proces deosebit de benefic atat pentru corpul fizic, cat si pentru cel mental, ce ajuta la eliminarea toxinelor exo si endogene, imbunatatirea metabolismului, cresterea imunitatii, reglarea tranzitului intestinal, mentinerea unui bun tonus fizic si psihic. Detoxifierea reprezinta o etapa importanta in cadrul procesului de pastrare a sanatatii organismului, atat intern, cat si extern, la nivelul epidermei. Este timpul ca, odata cu venirea primaverii, sa ne modificam substantial alimentatia, care trebuie sa se bazeze in primul rand pe legume si verdeturi proaspete, specifice acestui anotimp.”, explica dr. Constantina Ruxandra.

Cele mai bune verdeturi de primavara şi cum le poti consuma: urzici (salata, piure, suc proaspat, ceai), stevie (piure), leurda, papadie (salata din tije sau frunze tinere, suc, ceai), nasturel (in salate, ciorbe), loboda (in bors, salate), untisor (in salate), salata verde, usturoi verde, ceapa, spanac (salata, piure), anghinare (se consuma ca atare, in salate sau sub forma de infuzie sau tinctura); condimente bogate in vitamine si minerale , recomandate in detoxifiere – leustean, patrunjel, marar.

Regulile dietei pentru detoxifiere:
* Adopta o alimentatie cat mai naturala, usoara, cat mai putin prelucrata termic.
* Incearca sa faci zilnic miscare! Chiar si mersul pe jos sau plimbatul in parc sunt benefice, daca le practici timp de macar 20 de minut in fiecare zi.
* Respecta orele de odihna: dormi 8 ore pe noapte, iar ora de culcare sa nu fie mai tarziu de orele 22-23.
* Consuma cat mai multe verdeturi proaspete, sub forma de salate.
* Este esential sa mentii o hidratare corespunzatoare, adica sa consumi zilnic 1,5-2 litri de lichide (apa plata, sucuri din fructe, legume sau verdeturi, supe si ciorbe de legume).
* Pentru completarea curei de detoxifiere, consuma zilnic 2-3 cani din urmatoarele ceaiuri: urzica, papadie, ceai verde, ceai alb, ceai pu-erh, ceai din ghimbir, cu adaos de suc de lamaie sau portocala.
* Bea in fiecare dimineata, la trezire, 1-2 pahare cu apa calduta, cu adaos de suc de lamaie si asteapta o jumatate de ora pana sa iei micul dejun.
* Pentru un efect maxim, fa in fiecare seara o plimbare de 30 de minute in aer liber, urmata de o baie detoxifianta. Iata cum se pregateste baia cu efect detoxifiant: umple cada cu apa calduta si adauga cateva picaturi de ulei de lavanda, trandafir, ylang-ylang, lamaie.
* Inainte de culcare bea un pahar cu apa calduta cu suc de lamaie.

Deosebit de benefice sunt si sedintele de masaj terapeutic si reflexoterapie, care ajuta procesul de detoxifiere si confera o stare de calm, de relaxare si echilibru psihoemotional.

Meniu detoxifiant de 3 zile
Pentru a-ti fi usor sa te acomodezi la rigorile acestei diete, poti stabili ca prima zi sa fie intr-o zi mai putin aglomerata pentru tine, in care nu esti nevoita sa faci un efort prea mare – spre exemplu, duminica. Dupa trei zile de detoxifiere, te vei simti mai usor si vei fi pregatit sa intampini primavara cu mai multa energie!

Prima zi de detoxifiere

Mic dejun: 1-2 felii de paine integrala cu branza de vaci degresata sau urda cu felii de ardei, castravete, rosie; o cana de ceai detoxifiant de papadie sau urzica
Gustare: 10 migdale crude/2 nuci/o cana cu afine/un mar
Pranz: ciorba de zarzavaturi de sezon, acrita cu bors proaspat; piure de urzici, eventual in amestec cu putin orez integral.
Gustare: 4-5 prune uscate/o banana/un mar/o portocala; o cana de ceai detoxifiant.
Cina: salata de cruditati combinata la alegere cu o lingura de ulei presat la rece de masline/samburi de struguri, suc de lamaie si verdeturi, eventual  cu cateva boabe fierte de fasole, naut, linte.

A doua zi de detoxifiere
Mic dejun:1- 2 felii de paine integrala cu 3-4 oua de prepelita proaspete (ochiuri in apa sau fierte moi)
Gustare: salata din tije de papadie, cu ulei de masline şi zeama de lamaie.
Pranz: supa-crema de radacinoase (ţelina, patrunjel, pastarnac, cartof, ceapa, gulie, morcov fierte şi amestecate in blender), plus mirodenii; piure de spanac stropit cu zeama de lamaie.
Gustare: un mar/o banana/o ceasca afine; o cana ceai detoxifiant.
Cina: pasta de naut cu felii de legume crude sau salata verde.

A treia zi de detoxifiere
Mic dejun: un bol de fulgi de ovaz integral (fierti cateva minute in apa) combinaţi cu banane, stafide, mere, 1-2 miez nuca sau migdale.
Gustare: un pumn mic de seminţe de floarea-soarelui şi dovleac crude; un mar/o cana afine/ cirese; o cana de ceai detoxifiant
Pranz: ciorba de zarzavaturi de sezon, acrita cu bors proaspat; piure de stevie cu zeama de lamaie sau mancarica de stevie cu orez brun.
Gustare: salata tije papadie cu ulei de masline şi zeama de lamaie; o cana ceai de detoxifiant                                                                                          Cina: file de peşte cu broccoli şi fasole verde sote

Raluca Baciu
Consultant de specialitate: Dr. Ruxandra Constantina, medic specialist medicina de familie, competenţa apifitoterapie

 

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu