Dieta low-carb: meniu pentru o saptamana

Timp estimat de citire2 minute, 53 secunde

Ca dieta low-carb functioneaza, nu mai exista vreo indoiala. Sunt zeci de studii aparute in reviste medicale de prestigiu care au validat eficienta acestui tip de regim alimentar in ceea ce priveste pierderea in greutate, ba chiar si in combaterea sindromului metabolic. Evident, unele din criticile care i s-au adus nu sunt fara temei, dar nici planul de dieta nu e batut in cuie. Aportul de carbohidrati in alimentatie poate fi ajustat in functie de starea de sanatate, de nivelul de activitate fizica, dar si de obiective.

Sa ne lamurim de la bun inceput. Dieta low-carb nu inseamna o dieta fara fibre, legume sau fructe, asa cum este adesea lasat sa se inteleaga din discursul contestatarilor ei. Inseamna doar o dieta fara cantitati uriase de glucoza, dextroza, fructoza, dar si amidon. Pe langa carne, peste, oua, lactate, acest regim alimentar include o varietate de produse vegetale, intre care tot soiul de verdeturi – spanac, salata etc. – broccoli, conopida, varza, anghinare, morcovi, casraveti, dovlecei, ciuperci, sparanghel, mere, portocale, lamai, kiwi, afine, coacaze, capsune, dar si oleaginoase (migdale, nuci, seminte de floarea-soarelui etc.)

Produse admise, dar cu indulgenta

In cazul in care ai nevoie de mai multa energie si vrei sa urmezi o varianta mai putin drastica a dietei low-carb, atunci poti consuma si cartofi, gulii, telina, cartofi dulci si alti tuberculi, dar si orez, ovaz, quinoa, linte, fasole rosie sau neagra, naut, mazare. Insa fara exagerare. De asemenea, ai unda verde intermitenta pentru ciocolata neagra, cu un continut de peste 70% cacao, precum si pentru vinul rosu sec.

De pus sub lacat, pe timpul dietei

In cadrul dietei low-carb nu au ce sa caute urmatoarele:

Zaharul: racoritoarele, sucurile de fructe, bomboanele, prajiturile, inghetata etc.

Cerealele cu gluten: produsele din grau, orz, secara.

Gasimile trans: uleiurile hidrogenate sau partial hidrogentate

Produse bogate in Omega-6: uleirile de soia, floare-soarelui, seminte de samburi de struguri, porumb, canola

Indulcitorii artificiali: aspartam, zaharina, sucraloza, acesulfam de potasiu si ciclamati. Poti folosi, in schimb, fara probleme stevia.

Alimentele foarte procesate

Exemplu de meniu pentru o saptamana

Planul alimentar propus este compus in asa fel incat sa furnizeze aproximativ 50 de grame de carbohidrati pe zi.

Luni

Mic dejun: omleta cu diverse legume, gatita cu putin ulei de cocos

Pranz: iaurt cu afine si o mana de migdale

Cina: pui la gratar, servit cu legume si sos salsa.

Marti

Mic dejun: oua fierte si sunca

Pranz: friptura de vita cu legume

Cina: peste la cuptor cu legume

Miercuri

Mic dejun: oua si legume, prajite in unt sau ulei de cocos

Pranz: salata de creveti cu putin ulei de masline

Cina: carne de curcan la gratar cu legume

Joi

Mic dejun: omleta cu diverse legume

Pranz: smoothie cu lapte de cocos, fructe de padure, migdale si pudra de proteine

Cina: somon gatit cu unt si legume

Vineri

Mic dejun: oua cu sunca

Pranz: salata de pui cu legume si putin ulei de masline

Cina: souffle de zucchini/dovlecei

Sambata

Mic dejun: omleta cu diverse legume

Pranz: iaurt cu fructe de padure, fulgi de nuca de cocos si o mana de nuci

Cina: chiftelute cu legume

Duminica

Mic dejun: oua cu sunca si legume

Pranz: smoothie cu lapte de cocos, un pic de smantana proaspata, pudra proteica si fructe de padure

Cina: gratar de pui insotit de salata cu spanac proaspat

Acesta este doar un exemplu de meniu, care poate fi adaptat in conformitate cu  preferintele si nevoile tale. Mult succes!

Sursa: www.authoritynutrition.com

Natalia Talmacec

 

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu