Dieta Instinct: cunoaste-ti si invata sa iti asculti corpul!

Timp estimat de citire:

3 minute, 24 secunde

Dieta Instinct are la baza peste 20 de ani de cercetare in domeniu, iar secretul consta in intelegerea si respectarea celor 5 instincte in ceea ce priveste alimentatia. Fondatoarea acestui program este Susan Roberts, medic la Universitatea Tufts, o femeie ce si-a dedicat intreaga cariera acestei diete, pe care cei ce o urmeaza o numesc „magica”. Citeste in paginile de mai jos care sunt principiile si cum functioneaza.

Susan Roberts, medic cercetator, si-a incercat programul, la inceput, pe propriii sai prieteni care s-au oferit voluntari. Dupa cele 8 saptamani cat tine dieta, acestia au spus ca sigur e ceva magic la mijloc, avand in vedere ca nu s-au abtinut de la mancat, nu au fost frustrati din punct de vedere alimentar si totusi au slabit pana la 7,5 kilograme! si atunci Roberts a decis sa numeasca dieta „Instinct” si sa scrie si o carte-ghid, care sa fie de folos oamenilor din lumea intreaga.

Dieta Instinct, notiuni de baza
Ca sa o luam cu inceputul, se stie ca domeniul acesta este printre cele mai controversate. Insa exista 5 principii, cinci instincte, cu care toti nutritionistii sunt de acord. Iar de aici pleaca secretul dietei noastre. Vorbim despre: 1. Foame (nevoia instinctiva de a ne simti satui, sa ne satisfacem poftele) 2. Accesibilitate (vom manca chiar si atunci cand nu ne e foame, daca avem alimente care ne plac la indemana) 3. Calorii (orice om este atras de alimentele bogate in calorii, gustoase) 4. Familiaritate (suntem atrasi de alimente cunoscute, ale caror savoare o stim deja) si 5. Varietate (ne place sa gustam, ne abtinem cu greu daca avem in fata multe sortimente de alimente). Iar Instinct vrea sa ne invete sa le tinem sub control.
Structura dietei este impartita in 3 faze: prima dureaza 2 saptamani, este de acomodare, si contine alimente care sa suprime senzatia de foame, al doilea stadiu tine 6 saptamani si vorbim de perioada in care se pierd kilogramele, iar ultima faza dureaza toata viata si presupune pastrarea atitudinii sanatoase fata de mancare.

Cum functioneaza
Planul alimentar al dietei Instinct cuprinde meniuri de 1.200 de calorii/zi pentru cei care cantaresc mai putin de 72 de kilograme, 1.600 de calorii pentru cei cu o greutate cuprinsa intre 72-90 de kilograme si 2.000 de calorii pentru cei care depasesc 90 de kilograme.
Dieta Instinct include peste 100 de retete culinare destinate infrangerii senzatiei de foame prin introducerea in alimentatie a produselor cu un continut mare de fibre si o valoare mica pe scara indexului glicemic. Tot in prima faza, cea de 2 saptamani, vor exista doar 4 meniuri, tocmai pentru ca varietatea sa fie redusa, iar foamea sa fie controlata. Asadar, un plan alimentar plictisitor si mai putin gustos face minuni!
In perioada de 6 saptamani intra in scena si alimente mai familiare, baza se pune pe mancarea gatita acasa, pe legume, fructe, multe salate, peste, iaurturi slabe, branzeturi, multe supe proaspete si smoothie, dar si ore de exercitiu fizic.

Mostra meniu faza 1
Mic dejun: o cana cu cereale bogate in fibre si jumatate de cana cu lapte 0% grasimi, plus 5 capsuni si o cafea sau ceai, fara zahar
Gustare: un mar, 2 migdale, apa plata
Pranz: o ceasca cu supa de rosii, o felie de paine cu cereale si branza slaba, 10 boabe de struguri si apa plata
Gustare: un smoothie de fructe
Cina: 100 g de friptura de curcan la tava, o cana de broccoli la abur, o para

Ce mai puteti manca in faza 2
Mic dejun: oua fierte, omleta cu legume, cereale integrale cu lapte degresat, compoturi, freshuri de fructe, bacon fript in cantitati mici
Pranz: supe-creme de legume, de ciuperci, ciorbe fara cartofi, mai light, fripturi din orice tip de carne in afara de porc, preparate oricum dar nu prajite, fructe de mare, orez dar nu cartofi, peste, salate, sosuri proaspete pe baza de iaurt si morodenii, legume si carne la gratar
Cina: orice tip de salate, caesar, cu rocola, cu baby spanac, telina, andive, toate stropite cu zeama de lamaie, branzeturi, humus, tocanite de legume, peste, uneori portii mici de paste facute acasa, cu sosuri mai usoare.
Gustari: fructe confiate, fructe proaspete, migdale, caju, alune,mere la cuptor cu miere, pere in sos de vin,  iaurturi cu fructe pasate, ciocolata neagra.

Diana Sorescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate