Dieta Fat Flush: avantaje si dezavantaje

Timp estimat de citire3 minute, 23 secunde

Dieta Fat Flush este un regim de slabit gandit de medicul nutritionist Ann Louise Gittleman care favorizeaza detoxifierea ficatului si accelerarea arderilor metabolice, contribuind la eliminarea kilogramelor in exces intr-un mod sanatos. Ca toate regimurile gandite vreodata, si dieta Fat Flush sau „dieta care topeste grasimile” vine la pachet cu o serie de avantaje, dar si de dezavantaje. Afla principiile acestei diete, cat si principalele beneficii si precautii de care este recomandat sa tii cont, dupa care te vei putea decide daca este solutia optima pentru tine!

Dieta Fat Flush: principii de baza

In cartea „The Fat Flush Plan”, lansata acum mai bine de un deceniu si bestseller la momentul aparitiei sale, Ann Louise Gittleman sustine ca, pentru a slabi, este important sa combinam istet alimentele, astfel incat sa acceleram metabolismul si sa favorizam arderile depozitelor de tesut adipos, „problema” care ne tine la distanta de trupul pe care ni-l dorim, dar mai ales de o sanatate fara cusur.

Intr-o prima faza, sustine dr. Gittleman, este esentiala detoxifierea ficatului si a sistemului limfatic, etapa urmata de adoptarea unui regim alimentar sarac in carbohidrati si cu un numar redus de calorii care determina eliminarea nesuferitelor kilograme in exces. De altfel, dieta Fat Flush presupune trei faze:

  • Faza 1: a detoxifierii, cand trebuie consumate 8 pahare de suc de merisor pe zi, pe langa un aport generos de apa, pentru a elimina lichidul acumulat in tesuturi (retentia de apa). Tot acum, aportul caloric este limitat la 1100-1200 pe zi, iar consumul de produse pe baza de grau si al lactatelor este complet interzis. Interzise sunt si uleiurile si alte grasimi, toate produsele care contin zahar sau amidon, alcoolul si majoritatea condimentelor. Prima faza are o durata de 2 saptamani.
  • Faza 2: promoveaza continuarea procesului de slabit inceput in prima etapa si permite un aport de 1200-1500 de calorii pe zi, cu introducerea in dieta a unor alimente interzise in prima faza: cartoful dulce, orezul brun, mazarea, morcovii. Aceasta etapa se poate intinde pana cand obtii greutatea dorita.
  • Faza 3: este cea care ar trebui transformata intr-un stil de viata. Aportul caloric zilnic este de 1500 de calorii sau mai mult, iar distributia substantelor nutritive din mesele de peste zi este urmatoarea: 40% carbohidrati, 30% proteine si 30% grasimi.

Trebuie spus, totodata, ca miscarea este o componenta importanta a dietei Fat Flush. Astfel, in primele doua etape, medicul nutritionist american recomanda 20-30 de minute de activitate fizica, sub forma unor plimbari relaxante, de 5 ori pe saptamana, carora li se adauga 100 de sarituri Jumping Jacks pe zi. In cea de-a treia etapa, este importanta sporirea timpului alocat exercitiilor fizice, cat si introducerea antrenamentului de forta.

Dieta Fat Flush: avantaje

Potrivit creatoarei sale, dieta Fat Flush atrage dupa sine urmatoarele consecinte pozitive pentru silueta si sanatate:

  • Eliminiarea rapida a surplusului ponderal, de pana la 4,5 kg, in primele doua saptamani de dieta;
  • Detoxifierea ficatului si a sistemului limfatic;
  • Eliminarea retentiei de apa;
  • Mentinerea unei greutati corporale sanatoase de-a lungul vietii;
  • Accelerarea metabolismului;
  • Imbunatatirea calitatii somnului si a nivelului de energie;
  • Imbunatatirea aspectului fizic;
  • Reglarea secretiei hormonale si stabilizarea dispozitiei etc.

De asemenea, trebuie spus faptul ca dieta Fat Flush promoveaza o alimentatie sanatoasa, bogata in legume crucifere, fructe ticsite cu fibre si uleiuri bune, cat si un stil de viata activ, presarat cu exercitii fizice zilnice.

Dieta Fat Flush: dezavantaje

Dieta Fat Flush are insa si o serie de dezavantaje, printre cele mai evidente fiind disciplina alimentara stricta – cu precadere in prima faza a regimului – pe care o impune. Totodata, aceasta presupune administrarea constanta a unor suplimente alimentare, cat si restrictionarea severa a aportului de produse fainoase si lactate in primele doua faze, doua grupe alimentare importante pentru sanatate.

Mai trebuie spus si ca aportul caloric, in special in primele doua etape ale dietei, ar putea fi prea scazut pentru unele persoane (pentru barbati, cu precadere), mai ales in contextul necesitatii de a practica exercitii fizice zi de zi. Nu in ultimul rand, un aport prea mic de calorii ar putea avea drept rezultat nu accelerarea metabolismului, ci din contra, incetinirea sa!

Dana Saporan

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Articole recomandate

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate