Dieta Facebook: retelele sociale te ajuta sa slabesti

Timp estimat de citire3 minute, 0 secunde

Nu este o dieta cu un program fix de mese, nici un antrenor personal, ci mai degraba un spatiu virtual de socializare cu prietenii si, de ce nu, cu persoanele care au aceleasi scopuri ca si tine. Te ajuta sa cunosti oameni noi, sa afli tot felul de stiri in fiecare zi si sa te uiti la pozele tale mai vechi si mai noi. Multi se plang ca sunt „dependenti” de Facebook sau alte retele sociale, in timp ce altii le-au transformat intr-un mijloc de a scapa de kilogramele in plus.

Angajat ca jurnalist la The New York Times, Brian Stelter si-a facut public planul de a slabi cu ajutorul retelei de socializare Twitter si, chiar daca majoritatea l-au privit cu scepticism, chiar a reusit. Brian a recunoscut ca nu poate slabi singur, ci avea nevoie de sprijin, fie si virtual, din partea celor din jur. In loc sa isi deschida un blog sau sa tina un jurnal de moda veche, el a apelat la aceasta metoda pentru ca putea sa isi inregistreze imediat caloriile ingerate si, in plus, atentia acordata l-a facut mai responsabil.

Alatura-te unui grup dedicat slabitului

Oricare ar fi reteaua ta de socializare preferata (Twitter, Facebook, Google+, Pinterest sau alta), te poate ajuta sa slabesti. Un grup care are ca scop slabitul te sprijina si iti poate oferi un strop de motivatie, atunci cand ai nevoie. Mai mult de atat, un studiu de la Universitatea din Georgia, realizat pe 71 de voluntari, arata ca influentele sociale pozitive iti pot imbunatati auto-controlul. Cu alte cuvinte, daca te alaturi unui grup dedicat slabitului sau ai in lista de prieteni persoane care vor sa slabeasca si isi fac publice meniurile dietetice si rezultatele, vei fi si tu mai motivat in lupta cu kilogramele in plus.

Michelle van Dellen, departamentul de psihologie al Universitatii din Georgia: „Influenta pozitiva a retelei sociale poate face diferenta intre a manca o prajitura in plus sau nu.”

10 trucuri… virtuale care iti sprijina dieta

Inspira-te din exemplul jurnalistului american, care a reusit sa slabeasca 35 de kilograme intr-un timp relativ scurt, dar sanatos. Iata ce poti face si tu pentru a scapa mai usor de kilogramele in plus:

1. Posteaza pe Facebook tot ce mananci. Acest nou obicei ar putea deveni enervant pentru persoanele care isi petrec toata ziua online si iti urmaresc statusurile, insa vei fi sprijinit si, de ce nu, ai putea da un exemplu bun celor care au acelasi scop. Brian Stelter nota ce si cat manca, la fiecare masa.

2. Calculeaza caloriile. Nu te rezuma la o simpla insiruire a mancarurilor consumate peste zi, ci rezerva-ti cateva minute pentru a calcula numarul de calorii de la fiecare masa. Asa vei sti daca ai gresit si iti vei aduce aminte cate calorii au alimentele tale preferate.

3. Noteaza cand faci sport. Te trezesti de dimineata sa alergi sau mergi seara la sala de fitness? Lasa-i si pe ceilalti sa afle acesti mici pasi catre silueta ideala pe care ii faci! La fel ca la punctele anterioare, estimeaza cate calorii consumi la fiecare sedinta de sport.

4. Alatura-te unui grup. Pe paginile de Facebook sau grupurile dedicate slabitului gasesti in fiecare zi cate o idee noua care te ajuta sa-ti atingi obiectivul si, in plus, poti cunoaste persoane asemenea tie. Un bun punct de plecare este sa accesezi pagina noastra: Facebook.com/SlabsauGras

5. Ramai concentrat. Este usor sa iti pierzi interesul si concentrarea odata ce intri pe Facebook, insa este esential sa nu uiti de ce te afli acolo: nu ca sa urmaresti pozele altora sau sa palavragesti pe chat, ci ca sa… slabesti. Suna bine, nu-i asa?

Raluca Baciu-Mateescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F