Dieta de slabire pentru oameni activi

Timp estimat de citire3 minute, 36 secunde

Cind sunteti solicitati de activitatile zilnice sau sunteti o persoana inalta, de constitutie atletica dar care vreti sa dati „burtica” jos, o dieta cu putine calorii risca sa va schimbe neplacut ritmul de viata.

Dieta pentru oameni activi va aduce zilnic in jur de 1800 de calorii in conditiile in care organismul dumneavoastra are zilnic nevoie de 2300 – 2400 de calorii. Doua saptamini sunt suficiente pentru ca efectele sa fie vizibile, adica sa slabiti cu 5 pina la 7 kg.

In timpul dietei este important sa se evite gustarile nesemnificative (un fursec, o bomboana) pentru ca numarul de calorii va creste mai mult decit va asteptati. Aproape sigur in mod obisnuit consumati mai mult decit necesarul zilnic al organismului si un fursec in plus, luat din obisnuinta, va zadarnici dieta.

Alimente necesare pentru o zi:

Brinza cu 20 % grasime         400 g;

Iaurt natural                           250 g;

Lapte                                     100 ml;

Carne slaba                            150 g;

Piine graham                          250 g;

Legume proaspete             300 – 500 g;

Fructe proaspete                    400 g;

Ulei de masline                       10 g;

Unt                                         10 g;

Zahar                                      10 g;

Bauturile admise sunt  apa, ceaiul, cafeaua cite doi litri pe zi.

Echivalente

Puteti sa schimbati de la o zi la alta meniul cunoscind citeva echivalente calorice.

100 g de carne slaba de vita inseamna 150 g carne de peste sau doua oua fierte.

100 g de piine graham inseamna 250 g de cartofi fierti sau 200 g de orez fiert.

O zi de dieta
Micul dejun:  ceai sau cafea, 100 g de fructe sau suc proaspat de fructe, brinza 200 g, 70 g de piine graham, 10 g de unt.
La ora 10:  un iaurt si 50 g de brinza.
Prinz: 100 g de carne fiarta, 150 g de legume, 100 g de piine, un iaurt cu 50 g de brinza, 150 g de fructe.
Cina: 50 g de carne fripta, legume 150 – 200 g, trei felii de piine graham, un iaurt cu brinza, 150 g de fructe.

 Mincare de legume

Atunci cind v-ati saturat de legume crude sau fierte pur si simplu, puteti sa faceti un pateu de legume cu cartofi. Rosiile decojite, ceapa si condimentele preferate le amestecati bine si le puneti la fiert cu o lingura de ulei pina se ingroasa. Intr-un alt vas fierbeti cartofii. Se rade putina binza si se amesteca cu marar din belsug. Rosiile fierte, cartofii si brinza cu marar se pun separat in farfurie si se maninca cit sunt calde.

 

                                                                                                Andrei Radu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate