Dieta cu 1200 de calorii pe zi

Timp estimat de citire4 minute, 13 secunde

Obiectivul care se urmareste practic in fiecare dieta este acela de a slabi intr-un timp relativ scurt, urmat de mentinerea greutatii pe termen lung si, de asemenea, de imbunatatirea vizibila a starii generale de sanatate. Din acest motiv este bine ca numarul caloriilor consumate  sa nu scada sub 1200 pe zi, pentru a evita carentele de vitamine si alte substante esentiale pentru buna functionare a organismului.

Va prezentam un model de dieta de slabit de 7 zile. Meniul fiecarei zile are valoarea aproximativa de 1200 de calorii. Daca nu puteti tine dieta in forma prezentata, va puteti inspira pentru a va crea propriul meniu dietetic de 1200 de calorii, cu ajutorul caruia sa slabiti 2-3 kilograme pe saptamana.

Ziua 1
Micul dejun (ora 7-8) – 300 de calorii: rosii cherry (100 g), paine graham (50 g), crema de branza light (100 g), 1 cana de cafea/ceai fara zahar
Gustare (ora 11) – 75 de calorii: pomelo (200 g)
Pranz (ora 12:30-13:30) – 440 de calorii: macrou la gratar (110 g), salata asortata (180 g), mujdei de usturoi cu iaurt slab slab si ulei de masline (60 g), paine graham (50 g)
Gustare (ora 16:00) – 85 de calorii: grapefruit rosu (200 g)
Cina (nu mai tarziu de ora 19:00) – 300 de calorii: piept de pui la gratar fara piele (100 g), salata verde cu ½ lingurita de ulei si suc de lamaie (150 g), suc de portocale (250 ml) 
Sucul de portocale se prepara fara zahar
Salata asortata: castraveti, rosii, salata verde, ½ lingurita ulei de masline

Ziua 2
Micul dejun – 300 de calorii: rosii cherry (100 g), paine graham (50 g), ou de gaina fiert (50 g), branza de vaci 1% frecata cu marar (100 g), ceai sau cafea fara zahar
Gustare – 65 de calorii: capsuni (200 g)
Pranz – 390 de calorii: supa-crema de legume (350 g), piept de pui la gratar (100 g), salata verde cu ulei de masline si suc de lamaie (150 g)
Gustare – 47 de calorii: iaurt 2% grasime (100 g)
Cina – 395 de calorii: salata cu ton (300 g), paine graham (50 g)
Supa-crema de legume: morcovi, ceapa, telina, pastarnac, ardei gras, 2 cartofi.  
Salata de ton: ton (75 g), porumb dulce (50 g), salata verde, rosii cherry, 1 lingurita ulei de masline.
 
Ziua 3
Micul dejun – 315 calorii: cascaval light (50 g), iaurt 2% grasime (100 g), paine graham (50 g), ardei gras rosu (80 g)
Gustare – 117 calorii:  portocal (250 g)
Pranz – 420 de calorii: supa-crema de legume (350 g), frigarui de pui (150 g), salata de andive cu iaurt slab (200 g)
Gustare – 64  de calorii: capsuni (200 g)
Cina – 281 de calorii: piept de curcan la gratar (100 g), salata verde cu castraveti, rosii si ulei de masline
Frigarui de pui: carne din piept de pui, ardei gras, rosii si ceapa

Ziua 4
Micul dejun – 277 de calorii: crema de branza light (100 g), castraveti (100 g), paine graham (50 g), o ceasca de cafea sau ceai fara zahar
Gustare – 100 de calorii: mere verzi (200 g)
Pranz – 395 de calorii: friptura de vita la tava (100 g), mujdei de usturoi cu iaurt si ulei de masline (30 ml), salata asortata (180 g)
Gustare – 47 de calorii: iaurt 2% grasime (100 g)
Cina – 375 de calorii: piept de curcan la gratar (100 g), mujdei de usturoi cu iaurt si ulei de masline (30 ml), salata de fasole verde cu usturoi si ulei de masline (250 g)
Salata asortata: castraveti, rosii, salata verde, ½ lingurita ulei de masline si zeama de lamaie

Ziua 5
Micul dejun – 275 de calorii: ou de gaina fiert (50 g), paine graham (50 g), rosii cherii (100 g), urda
(50 g), ceai sau cafea fara zahar
Gustare – 95 de calorii: ananas (200 g) 
Pranz – 390 de calorii: piept de curcan la gratar fara piele (150 g), mujdei de usturoi cu iaurt si ulei de masline (60 ml), ciupercute la gratar (100 g), salata verde cu suc de lamaie si ulei de masline (150 g)
Gustare – 105 calorii: struguri (150 g)
Cina – 335 de calorii: zacusca de vinete (50 g), paine graham (50 g), salata bulgareasca (200 g)
Salata bulgareasca: 5 cubulete telemea vaca, ½ ou fiert, 50 g piept de pui fiert, rosii, castraveti, masline, otet de mere si zeama de lamaie   
Zacusca de vinete: vinete, gogosari, ceapa, ardei gras verde, rosii, ulei de masline, piper

Ziua 6
Micul dejun – 295 de calorii: paine graham (50 g), crema de branza light (100 g), ardei gras rosu (80 g), ceai sau cafea fara zahar
Gustare – 115 calorii: portocale (250 g)
Pranz – 410 calorii: supa-crema de legume (350 g), mancare de mazare (150 g), paine graham (50 g),
salata de varza alba cu ulei de masline (120 g)
Gustare – 105 calorii: struguri (150 g)
Cina – 275 de calorii: salata verde cu ulei de masline si suc de lamaie (150 g), piept de curcan la gratar (150 g), ciupercute la gratar (100 g)

Ziua 7
Micul dejun – 300 de calorii: iaurt 2% grasime (100 g), branza de vaci 1% grasime frecata cu marar (100 g), rosii cherry (100 g), biscuiti simpli (30 g), cafea sau ceai fara zahar
Gustare – 85 de calorii: grapefruit rosu (200 g)
Pranz – 370 de calorii: pangasius la gratar cu verdeata (150 g), paine graham (50 g), salata asortata (180 g)
Gustare – 75 de calorii: pomelo (100 g)
Cina – 370 de calorii: pilaf cu orez si dovlecei (150 g); salata bulgareasca (200 g), suc de portocale (200 ml)

Rezultatele dietei pot varia in functie de starea dvs. de sanatate si de caracteristicile fiecarui organism. Inainte de a incepe orice dieta, va rugam sa consultati medicul.

 
Dr. Alin Popescu
Medic primar medicina sportiva
www.dralinpopescu.ro

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu