Detoxifica-ti organismul dupa sarbatori!

Timp estimat de citire2 minute, 26 secunde

Excesele culinare din perioada sarbatorilor, ce abia s-a incheiat, par sa-si fi lasat amprenta asupra organismului nostru, asa ca daca te simti obosit sau lipsit de chef in timpul zilei, este posibil sa ai nevoie de o detoxifiere rapida a organismului.

Chiar daca regula de baza in slabit, dar si intr-o viatasanatoasa si armonioasa, este echilibrul, de multe ori uitam sa ne oprim atunci cand tot ce trebuia sa facem era sa “gustam” o prajitura sau doua felii de cozonac, iar sfarsitul unei perioade incarcate din punct de vedere gastronomic aduce kilograme in plus si o stare generala contraproductiva. Dar nu te demoraliza, exista solutii eficiente, ce te vor energiza si iti vor detoxifica organismul in doar cateva zile!

Super nutritie: multa apa, antioxidanti si alimente proaspete

Una dintre modalitatile optime de a-ti detoxifia organismul este foarte simpla si la indemana oricui: bea apa! Pe langa hidratare, ofera-i organismului tauportii zdravene de fructe si legume (de preferat crude sau preparate cat mai putin), ce te vor ajuta sa-ti revii duparasfaturile calorice din perioada sarbatorilor.

  • Cele 8 pahare de apa plata pe zi nu sunt un mit, ci sunt esentiale, asa ca nu astepta sa ti se faca sete pentru a-ti umple un pahar cu apa, pentru ca setea indica o stare de deshidratare a organismului.Daca te temi de riscurile apei de la robinet, dar nu-ti surad nici preturile apei imbuteliate, documenteaza-te in amanunt despre acest subiect dintr-un articol de anul trecut: https://www.slabsaugras.ro/suntem-in-pericol-daca-bem-apa-de-la-robinet–art-3579.html
  • Antioxidantii joaca un rol de baza, pentru ca itiprotejeaza organismul de influenta negativa a diferitelor surse ce pot cauza imbatranirea prematura sau afectiuni dintre cele mai diverse. Asigura-ti sanatatea fie cu un supliment de antioxidanti, fie adaugand in alimentatia ta ceai verde, fructe goji, miere, fructe de padure sau nuci – un studiu recent realizat de Universitatea din Scranton arata ca nucile contin mai multi antioxidanti decat migdalele.
  • Dupa ce te-ai ospatat cu sarmale si alte preparate sofisticate, indreapta-ti atentia catre o alimentatie simpla si naturala. Consuma cat mai multe legume crude sau preparate la abur, fructe proaspete (mere, portocale, grepfruit – sunt perfecte pentru meniul de iarna) si, o data pe zi, o portie de carne slaba sau proteine din surse vegetale (ciuperci, soia – asigura-te totusi ca soia nu este modificata genetic).

99% transpiratie, 1% inspiratie

In loc sa astepti sa-ti vina cheful si sa te apuci de sport, mai bine iti stabilesti o zi – maine, de exemplu – in care pur si simplu te pui pe treaba. Fara scuze, faraasteptari nerealiste! Poti practica o multime de modalitati de a face miscare, de la aerobic si fitness pana la sporturi foarte distractive, precum escalada pe panou (in interior), patinajul pe gheata sau orice altceva iti surade. Ce legatura are sportul cu detoxifierea? Transpiratia abundenta este esentiala in procesul de eliminare a toxinelor dupa o perioada de excese, asa ca planifica-ti catevasedinte de sport sau de mers la sauna!

Raluca Mateescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate