Cum sa slabesti fara sa iti fie foame

Dr. Cristian Panaite, medic nutritionist, Clinica de Nutiritie Kilostop

Timp estimat de citire4 minute, 11 secunde

Ti-ar placea sa slabesti rapid si sanatos fara sa mai simti acea senzatie agasanta de foame sau pofta care te cuprinde atunci cand esti la dieta? Dar sa mananci alimentele tale preferate, la orice ora, fara sa iti legi mana de cantarul alimentar?

Atunci citeste mai departe acest articol si vei descoperi un nou stil de alimentatie care te poate ajuta sa scazi in greutate fara sa depui eforturi foarte mari si fara sa iti consumi energia pe cuptorul din bucatarie.
Inainte de a-ti povesti la ce se refera, mi-ar placea sa imi raspunzi sincer la intrebarile de mai jos si astfel iti vei da seama daca acest plan de scadere in greutate este cu adevarat potrivit pentru tine.
1. Esti o persoana ocupata care nu are timp sa gateasca sau sa mearga la cumparaturi?
2. Nu ai un orar de mese stabil si mananci doar atunci cand iti este foame?
3. Nu iti place sa cantaresti alimentele?
4. Simti ca iti este tot timpul foame si ca nu poti sa te saturi foarte usor?
Daca ai raspuns „DA” la mai mult de 3 intrebari, atunci solutia pe care ti-o propun iti poate simplifica procesul de scadere in greutate… doar daca urmezi si principiile care vin odata cu aceasta.

Cum functioneaza?
Totul porneste de la urmatoarea lista de grupe alimentare:
Legume Legume radacinoase Legume boabe
Fructe Lactate Porumb / Mamaliga
Paste Orez Cartofi
Carne Peste / Fructe de mare Ou
Oleaginoase Crackers 

Ce ti-ar placea sa mananci saptamana viitoare din lista de mai sus?
Poti alege doua, maxim trei grupe de alimente din cele pe care ti le-am indicat.
De ce maxim trei? Deoarece, daca ar fi mai multe, atunci factorul portie si-ar spune prea mult cuvantul si tu ar trebui sa cantaresti fiecare aliment consumat ca sa te asiguri ca nu iti depasesti numarul de calorii zilnic.
De ce minim doua? Deoarece, chiar daca la sfarsit vei ajunge la greutatea dorita, vei constata ca sanatatea ta a fost intr-atat de mult afectata incat banii pe care i-ai fi dat pentru tratamentul consecintelor obezitatii sunt acum directionati catre tratamentul complicatiilor programului de slabit.

Care sunt principiile pe care trebuie sa le urmezi?
Sa spunem, spre exemplu, ca ti-ai ales ca si grupe de alimente legumele, carnea si lactatele. Atunci vei manca aceste alimente si NIMIC ALTCEVA – nici macar radacinoase precum morcovii, sfecla sau telina sau boabe precum mazare, linte sau naut.
Ce este important sa retii este ca legumele – primele de pe lista – vor fi intotdeauna in cantitate nelimitata.
Mai precis, poti sa mananci oricat si oricand ardei gras, ciuperci, castraveti, conopida, fasole verde, dovlecei, ridichi, spanac, sparanghel, varza sau vinete. Poti sa mananci aceste legume fie crude, sub forma salatelor, fie gatite, sub forma supelor, ciorbelor si a mancarurilor cu suc de rosii preparat din rosii proaspete cu o lingurita de ulei adaugata la finalul prepararii.
In ceea ce priveste carnea, poti sa mananci de doua ori pe zi cate o portie de 150 g, de preferat carne de pui sau curcan, in orice caz fara grasime. Asta inseamna in jur de o palma si jumatate – pentru femei – si o palma – pentru barbati … LA ORICE ORA … dimineata, pranz sau seara.
Si daca vorbim despre lactate, poti sa mananci fara probleme 200 g de branzeturi care sa aiba un continut de grasime mai mic de 5% precum branzica de casa, branza de vaci sau perlutele de branza cu smantana.

De ce functioneaza?
Deoarece este foarte usor de tinut, nu depinde de un orar de mese strict si nici nu iti impune sa petreci ore in sir prin supermarket holbandu-te la rafturi intregi de alimente incercand sa deslusesti care ar fi cel mai potrivit pentru programul tau de scadere in greutate.

O ultima precizare
O dieta precum cea pe care ti-am prezentat-o mai sus are un termen de valabilitate scurt – de o saptamana. La sfarsitul acestei perioade, ea trebuie adaptata saptamanal deoarece, desi iti asigura un nivel de nutrienti mult mai mare decat o dieta disociata obisnuita, ea nu este suficient de echilibrata incat sa te protejeze de carente.
Adevarul este ca aceste diete sunt extrem de eficiente impotriva kilogramelor in plus insa, atunci cand vine vorba de mentinere, nu cred ca iti doresti sa mananci aceleasi 3 alimente pe saptamana pentru tot restul vietii.

Ce ai de facut incepand chiar de astazi
In primul rand, raspunde cu sinceritate la intrebarile din acest articol abia dupa ce ai facut o analiza a stilului tau de viata.
In al doilea rand, daca ai descoperit ca o dieta pe grupe de alimente este solutia potrivita pentru tine, ai grija sa beneficiezi de ajutorul specializat al unui nutritionist care sa iti schimbe dieta saptamanal. Acest lucru este necesar pentru a manca alimentele pe care ti le doresti in fiecare saptamana, si pentru a mentine sau accelera ritmul scaderii tale in greutate prin urmarea unei ordini a dietelor, gandita special pentru tine.
Spor la slabit sanatos!

Dr. Cristian Panaite
Medic nutritionist
Clinica de Nutritie Kilostop
Slabeste inteligent si cu placere
www.kilostop.ro

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

medic nutritionist, Clinica de Nutiritie Kilostop

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate