Ce beneficii iti aduce cafeaua verde

Timp estimat de citire3 minute, 44 secunde

Cafeaua este o planta care iti ofera fructele ei ca si multe alte plante. Dar nu pentru a le manca asa cum arata cand sunt direct culese, chiar daca aceste fructe arata ca niste visine mititele. Ci pentru samburele continut, cel care, dupa o pregatire prealabila, iti ofera boaba prajita, numai buna de rasnit si de preparat, bine-cunoscuta bautura energizanta. Despre cafea (ca bautura) s-au scris foarte multe lucuri. Acuzata de unii, adulata de altii, cafeaua s-a dovedit pana la urma a fi un produs cu valoare deosebita, sanogenetic, plin de antioxidanti, care, consumat cu masura, este un aliat al sanatatii noastre.

Afla mai multe despre cum te poate ajuta sa slabest si sa-ti imbunatatesti sanatatea cafeaua verde!

In ultima vreme, insa, o varianta bruta, cafeaua verde, ia cu asalt rafturile magazinelor cu produse sanatoase. Desi in principiu compozitia sa este foarte asemanatoare cu cea a cafelei prajite, cafeaua verde a dovedit, in studii mai mici sau mai mari, ca are unele avantaje fata de cafeaua prajita, avantaje referitoare la sanatatea consumatorului. Din pacate, bautura din cafea verde este departe de a avea savoarea cafelei prajite, semanand mai mult cu un ceai. Dar rezultatele consumului regulat de cafea verde par sa fie deosebite.

Diferente fata de cafeaua prajita

Cofeina din cafeaua verde este mai greu de utilizat de catre organsimul nostru. Pentru ca bobul nu este tratat termic, cofeina ramane legata in compusi complecsi, ca atare consumul de cafea verde conduce mai putin la efectele adverse care pot sa apara la consumul excesiv de cafea prajita: tahicardie, extrasistole, neliniste, insomnie etc.

Contine mai multi antioxidanti

Antioxidantii din cafeaua verde sunt prezenti intr-o cantitate mai mare decat cei din cafeaua prajita. In mod special acizii clorogenici, o ramura din familia compusilor fenolici, si metabolitul lor, acidul ferulic, se gasesc la un nivel mai inalt in cafeaua verde, o parte din ei fiind pierduti de regula in procesele de prajire. Acizii clorogenici (CGA) au efecte biologice de tip antiinflamator si antioxidant. Principalii compusi din cafeaua verde sunt acidul dicaffeoilquinic (diCQA)  si  acidul caffeoilquinic (CQA). Studii biochimice au aratat ca ei au o excelenta biodisponibilitate, deci ca ii putem absorbi si utiliza cu usurinta. Acest aspect este foarte important pentru ca antioxidantii din multe alimente, desi prezenti, nu ajung sa fie folositi din cauza imposibilitatii de a-i absorbi.

Te poate ajuta sa scazi in greutate

Exista mai multe studii, adevarat ca de anvergura redusa, in care subiecti umani au pierdut kilograme (pana la 16% din tesutul adipos), fara ca simultan sa tina o dieta speciala sau sa efectueze un program de excericitii fizice. Studiile pe oameni le replica pe cele efectuate pe animale, mult mai consistente si mai numeroase, care au dovedit acelasi lucru. Aceasta descoperire nu este noua, efectul cafelei verzi asupra siluetei a fost demonstrat inca de acum cateva decenii, dar este nevoie inca de timp inainte ca lucrurile sa fie clar definite si cuantificate. Desigur ca in cadrul unui stil de viata sanatos, cu aport caloric adecvat si cu multa miscare, cafeaua verde poate facilita pastrarea unei greutati normale, aducand, in plus, si celelalte avantaje ale alimentelor pline de antioxidanti.

Alte efecte pozitive

– Efecte pozitive pe aparatul cardiovascular si asupra hipertensiunii articulare: acizii clorogenici scad nivelul de homocisteina (un metabolit asociat cu riscul crescut de ateroscleroza) si trag in jos tensiunea crescuta. In plus, asa cum spuneam anterior, cafeaua verde nu da intoxicatie cofeinica in dozele uzuale, deci inima nu este supusa unor eforturi suplimentare. Reactivitatea vasculara este crescuta de cafeaua verde, iar rata cardiaca, este diminuata.

– Efecte pozitive asupra dibetului zaharat: au fost propuse mai multe mecanisme de actiune, dar cel mai probabil pare a fi cel de stimulare a sensibilitatii la insulina.

– Efecte antinflamatoare, antipiretice si antiseptice: cafeaua verde este un fel de „dezinfectant” natural si poate fi utila in lupta cu bacteriile si virusurile.

– Efecte antihiperlipemice: inca insuficient fundamentate, unele studii arata ca extractul de cafea verde ar scadea colesterolul rau si l-ar creste pe cel bun.

Per total, efectele sunt pozitive, iar actiunea de control a greutatii corporale reprezinta un avantaj deosebit in lumea contemporana, care se confrunta cu o adevarata epidemie de obezitate. Si cum incet dar sigur se apropie sezonul cald si ai sa doresti sa ai o silueta perfecta, iti recomand cu caldura sa ai un stil de viata sanatos si sa il completezi cu un „ceai” de cafea verde pe zi!

 

Dr. Corina Zugravu

Specialist igiena alimentatiei si nutritie

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu