„Am reusit sa slabesc peste 100 de kilograme”

Timp estimat de citire3 minute, 32 secunde

Salut, ma numesc Costin Largeanu si vreau sa va impartasesc cum am ajuns de la o persoana dependenta de cartofi prajiti si un sedentar convins, la o persoana ale carei mese includ multe legume, fructe, carne slaba, seminte si lactate.

In anul 2007 aveam 27 de ani si cantaream 252 kg. Ma chinuiam la propriu sa urc scarile la metrou sau sa merg mai mult de 20 minute pe jos, transpiram si respiram foarte greu, insa aveam o viata agitata si dezorganizata. Foarte greu imi gaseam haine, de multe ori nu gaseam masura mea nici la magazinul pentru persoane supraponderale. Sanatatea era si ea destul de subreda, aveam glicemia destul de mare, colesterolul la fel si ficatul marit.

Nu am mai suportat si am spus ca trebuie sa fac sa schimb ceva, sa ma simt mai usor, sa pot merge mai mult de 20 de minute, sa pot urca scarile la metrou fara sa transpir abundent.

Am inceput totul dupa sarbatoarea Pastelui, in acelasi an. Mi-am facut un plan de antrenament. Am gasit pe internet exercitii de forta pe grupe musculare, mi-am luat un stepper si doua gantere si faceam zilnic cate 2 ore de antrenamente, nu conta dispozitia fizica sau psihica. Imi facusem un plan astfel incat la ora 19:30 aveam antrenament, indiferent de ce zi era.

Am schimbat si alimentatia. Aceasta consta doar dintr-o pulpa de pui la gratar si o salata mica pe zi.

In aproximativ 5 luni am slabit 52 de kg, ajunsem la 200 kg, deja ma simteam alt om, chiar daca inca aveam un numar foarte mare de kilograme. Am continuat cu antrenamentele, din ce in ce mai intense si am marit durata la aproximativ 3 ore zilnic.

A existat si un moment de cumpana. Din cauza antrenamentelor intense si alimentatiei sarace, organismul a cedat. Am lesinat in timpul antrenamentului, m-am lovit destul de rau la cap cu o gantera si asa m-am trezit… cred.

Am luat o pauza de cateva zile pentru a-mi regandi planul. Am inceput sa mananc mai mult, am introdus mese regulate, mai multe legume si lactate. Initial, m-am ingrasat 1,5 kg in prima saptamana si m-am speriat ca schimbarea nu ar fi una benefica. Am cautat pe internet si m-am documentat temeinic despre diete si programe de antrenament. De data asta imi doream sa fac lucrurile asa cum trebuie.

In urmatorul an de zile am urmat dieta ketogenica si un program strict de antrenamente. Rezultatul? Acul cantarului a coborat pana la 163 kg.

Regimul foarte strict alimentar a dus la deteriorarea starii mele de sanatate, astfel ca in 2010 am fost operat de colecist. Acesta a fost un alt moment de cumpana. Am renuntat la diete si m-am concentrat pe alcatuirea unui plan alimentar personalizat. Am ales moderatia si, odata cu ea, o alimentatie low-carb si un plan de antrenament bazat pe exercitii cardio si forta in sistem circuit.

In anul 2013 am descoperit alergarea. Primii pasi i-am facut pe pista de atletism „Lia Manoliu”. A fost dificil. Era ceva nou, descopeream muschi care nu stiam ca exista. Am inceput sa alerg constant si am incercat sa cresc progresiv timpul petrecut in alergare.

Nu va spun cum a fost dupa ce am alergat primele mele 26 de minute… eram foarte fericit si parca mi-a dat increderea sa merg mai departe. Usor-usor au inceput sa apara rezultatele muncii: in vara aceluiasi an am alergat o ora continuu, iar in toamna am participat la prima competitie de alergare. In vara anului urmator am alergat primul meu semimaraton in parcul IOR (7 ture de parc – 22 km).

Consider ca inca sunt la jumatatea drumului. Cantaresc 141,7 kg, am o alimentatie moderata bazata pe legume, fructe, seminte oleaginoase, oua, lactate, carne slaba. Ma antrenez de 4 ori pe saptamana (2 antrenamente cardio si 2 antrenamente de forta in sistem circuit).

Mi-am dat seama ca schimbarile se intampla cu pasi mici, ca fiecare obicei bun atrage altele dupa el si ca tine doar de mine sa fiu fizic si psihic puternic si un exemplu pentru cei din jur.

Va indemn sa imi urmati exemplul. Fiecare pas mic face diferenta. Perseverenta de a continua duce la rezultate. Rabdarea, calmul, un plan pus pe hartie si respectat cu sfintenie si moderatia sunt ingredientele pe care le-am descoperit de-a lungul timpului si care duc catre rezultatele mult asteptate, dar si catre o sanatate deplina.

Cu drag, Costin

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu