VB6, un nou plan contra kilogramelor in plus

Timp estimat de citire3 minute, 3 secunde

Cu un nume bizar si un concept la fel de ciudat, regimul VB6 (Vegan Before 6) este poate cea mai de succes noutate in materie de diete. Si asta pentru ca e usor de urmat, avand o singura regula importanta de respectat: sa ai o alimentație 100% vegana pana la ora 18.00!

Daca te tenteaza sa fii vegan part-time, ca sa slabesti, atunci dieta VB6 este pentru tine. A fost creata de Mark Bittman, cunoscutul critic gastronomic al publicatiei „New York Times”, bazandu-se pe propria experienta. La varsta de 57 de ani, medicul sau i-a pus in vedere faptul ca are aproximativ 18 kilograme in plus, colesterolul marit si risc major de a dezvolta diabet, daca nu-si va modifica stilul de viata. I-a mai spus ca i-ar prinde bine dieta vegana. Bittman s-a angajat atunci sa ia masuri, insa nu atat de radicale.

Vegan, dar cu masura

Avand in vedere natura meseriei sale, care impune degustarea diverselor feluri de mancare, criticul culinar a ezitat sa faca trecerea completa la dieta vegana si a pastrat putin spatiu in meniul zilnic si pentru alimentatia clasica. Mai exact, el a decis sa consume alimente de origine vegetala, insa doar pana la ora 18.00, dupa care, la masa de seara, pe care de multe ori o servea la restaurant, savura orice voia, evident fara a face excese. Asa s-a concretizat planul sau VB6, despre care a scris si o carte devenita acum un best-seller peste Ocean.

Ce rezultate promite

In cazul lui Mark Bittman, VB6 a avut efecte de-a dreptul spectaculoase! In cateva luni de regim alimentar, acest prediabetic supraponderal a pierdut peste 15 kilograme, care nu s-au mai intors vreodata. In plus, analizele de sange i s-au imbunatațit considerabil. Desigur, aceste rezultate nu pot fi garantate, intrucat ele depind in proporție covarsitoare de ceea ce pui in farfurie dupa ora 18.00, cand se da dezlegare la alimentele „de dulce”.

Meniul unei zile

Mic dejun: 1 felie de paine integrala unsa cu crema de migdale si gem, fie un bol de fulgi de ovaz cu lapte de migdale, nuci si stafide, fie 1 felie de paine de alac si secara cu un iaurt de soia si un fruct proaspat.

Pranz: legume crude si/sau gatite cu cereale sau leguminoase (quinoa, orez integral sau brun, grau, linte, naut etc.), tofu.

Gustare: nuci, seminte, fructe uscate sau proaspete.

Cina: preparat din carne sau peste, legume crude si/sau gatite, amidonoase sau branzeturi, vin, desert in cantitati moderate.
 

Principalele avantaje

De departe cel mai mare atu al acestei diete este faptul ca nu impune reguli foarte stricte si complicate, ceea ce o face usor de urmat si adaptat programului si stilului de viata al celor mai multe persoane. In plus, este o abordare care nu afecteaza viata sociala si nu lasa loc pentru frustrare, intrucat seara acorda unda verde placerilor culinare.

VB6 are la baza acelasi principiu pe care sunt fundamentate si dietele de tipul 5:2, si anume ca trebuie sa te limitezi o anumita perioada de timp, cu promisiunea unei recompense ulterioare. Din acest punct de vedere, este o metoda pragmatica de scadere in greutate.

Concluzii finale

A-ti „vegetaliza” meniul nu-i deloc o idee rea. Sunt nenumarate studii care demonstreaza ca includerea mai multor alimente de origine vegetala in alimentatie este benefica sanatatii si, implicit, siluetei – ori dieta VB9 este vegana in proportie de 75%! Important este ca masa de seara sa continue in termenii bunului-simt, cu peste, carne slaba, legume, verdeturi si alimente integrale. In cazul in care aceasta dieta e folosita drept scuza pentru a da iama in bomboane, pizza, prajituri si alcool in fiecare seara, atunci efectele nu vor fi cele asteptate.

Natalia Talmacec

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu