Vara 2012: top 3 suplimente pentru slabit

Timp estimat de citire3 minute, 13 secunde

Ti-ar sta mai bine costumul de baie daca ai scapa de 3-4 kilograme, nu-i asa? Sau poate putin mai mult?! Din pacate, vacanta de vara este… acum, in scurt timp pleci la mare si ai vrea sa slabesti rapid. Daca nu ai luat masuri din timp, asa cum te-am sfatuit si mai demult in paginile revistei noastre, poate ca este bine sa faci apel la unele „ajutoare”.



Pe piata exista foarte multe suplimente pentru slabit, dar nu toate sunt la fel de eficiente. Inainte de a ma referi la cele mai bune, vreau sa subliniez faptul ca cea mai frumoasa silueta se obtine doar printr-un stil de viata sanatos. Atentia sporita acordata caloriilor din farfurie, reducerea aportului caloric de indata ce greutatea ti-a luat-o in sus cu mai mult de 3-4 kilograme, viata activa, cu minimum o ora de miscare pe zi, iata cele mai simple metode de a te pastra in forma si de a arata perfect chiar si pe malul marii sau al piscinei. Dar stiu ca tentatiile alimentare te fac din cand in cand sa abdici de la normele unei alimentatii sanatoase, asa incat ma gandesc ca trebuie sa te ajutam, prezentandu-ti cateva suplimente care pot da rezultate pe termen relativ scurt. Dar numai asociate cu diete si miscare!

Iata ce trebuie sa cauti pe rafturile farmaciei:

CLA (acid linoleic conjugat)
Este considerat aliment functional, avand numeroase roluri pozitive in organism. In momentul de fata, acidul linoleic conjugat este folosit pe scara larga de diferiti sportivi (mai ales culturisti) cu scopul diminuarii greutatii tesutului adipos corporal. In acelasi timp, datele indica efectul sau de a determina cresterea masei totale de tesuturi „slabe” din organism. Studii arata ca administrarea acidului linoleic conjugat reduce greutatea corporala si masa totala de grasime corporala, pe cand masa totala de tesuturi slabe ramane nemodificata la adultii sanatosi supraponderali, fara legatura cu dieta sau efortul fizic. Exista studii care au dus la concluzia ca suplimentarea chiar si pe termen scurt cu acid linoleic conjugat reduce grasimea corporala, fara efecte adverse majore. Ca sa rezum, te „slabeste”, fara a-ti consuma din masele musculare. Totusi, atentie daca ai diabet! El poate fi agravat de administrarea de acid linoleic conjugat!

Suplimentele cu guarana sau extract de cafea
Atat guarana (o planta din jungla Amazonului), cat si cafeaua sunt foarte bogate in cofeina si alti derivati care stimuleaza sistemul nervos central. In acelasi timp, potenteaza si metabolismul bazal, crescand cheltuielile energetice necesare mentinerii functiilor vitale. Cofeina are actiune anorexigena, scade pofta de mancare si studiile au aratat ca, in timp, poate diminua masa de tesut gras din corp. Atentie, insa: la depasirea dozelor recomandate se poate ajunge la intoxicatie cofeinica, manifestata prin insomnie, tahicardie, extrasistole, tremmor, cresterea tensiunii arteriale etc. Reactivitatea individuala la cofeina este foarte diversa, ea variaza de la om la om, deci sa nu te miri daca esti mai sensibila decat prietena care ti-a recomandat aceste suplimente!

Suplimentele care contin psyllium
Psyllium este o cereala care a devenit foarte cautata datorita bogatiei sale in fibre solubile. Acestea sunt extrem de utile organismului, detoxifiind colonul, favorizand dezvoltarea unei populatii bacteriene benefice la acest nivel si scazand colesterolul. Mai mult, fibrele din psyllium scad absorbtia nutrientilor si combat cresterea in greutate. Rezolva si problemele legate de constipatie. Spre deosebire de orice alt supliment, cele cu psyllium nu au niciun efect advers si pot fi administrate fara niciun fel de probleme.

Desi nu sunt propriu-zis suplimente, amintesc in afara topului inlocuitorii de masa. Fie ca se gasesc gata preparati, fie ca trebuie preparati acasa din pulberi comercializate la magazinele de specialitate, ei pot fi consumati in locul uneia din mesele zilei. Sunt bogati in proteine, fibre, minerale si vitamine, scad apetitul si nu au niciun fel de efecte adverse.

La final, iti urez succes si… vacanta placuta!

Dr. Corina Zugravu
Specialist igiena alimentatiei si nutritie

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

medic primar igiena alimentatiei si nutritie

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate