Uita de problemele de concentrare

Timp estimat de citire2 minute, 27 secunde

Mintea iti zboara aiurea tot mai des atunci cand tu ai mai mare nevoie de ea? De cate ori nu ti s-a intamplat sa fii in imposibilitate de a-ti aduna gandurile si atentia pentru a preda o lucrare urgenta sau, pur si simplu, de a intelege sensul unor fraze simple in timpul lecturii? Pun pariu ca ai pierdut sirul numaratorii…

De regula, mintea noastra sare de la un gand la altul, de la o imagine la alta, asemenea unui balon. De cele mai multe ori, in mod haotic. Cum o putem struni? Cu un antrenament riguros, prin care s-o disciplinam si s-o dirijam catre obiectivul care ne intereseaza, fara a permite interventia stimulilor irelevanti.

Meditatia, cel mai eficient exercitiu

Alege-ti un „punct de sprijin”. Mintea trebuie sa aiba ceva asupra caruia sa se concentreze. Ori de cate ori atentia este abatuta din cauza gandurilor nepoftite, a oboselii sau a plictiselii, ea trebuie readusa bland, dar cu fermitate, asupra obiectivului stabilit. Poate fi absolut orice. In etapele initiale insa, e bine sa fie ceva simplu si/sau ritmic, precum respiratia, tic-tacul ceasului, bataile inimii etc. Indiferent de optiunea facuta, asaza-te intr-un loc linistit pe un scaun cu spatar, pastrand coloana vertebrala dreapta, cu palmele pe coapse si talpile pe sol. Incearca sa-ti directionezi toata atentia asupra obiectivului ales. In mod inevitabil, vei incepe sa fii asaltat de ganduri si emotii, pe care trebuie sa le lasi sa treaca prin constiinta si dincolo de ea, precum norii reflectati in apa.

Retine! A te concentra nu inseamna sa scrasnesti hotarat din dinti, ci sa ramai linistit cu tine insuti. Desi necesita un anume tip de strictete, aceasta are mai putine legaturi cu rigiditatea decat cu flexibilitatea.

Pentru inceput, durata unei sedinte nu va depasi 5-10 minute, urmand ca dupa mai multe saptamani sa o extinzi la 15-20 de minute, insa fara a forta. Foarte important este ca sedintele sa se desfasoare zilnic la aceeasi ora.

Dieta optima

Creierul este in proportie de 80% format din apa. Asa ca daca nu consumi doi litri de apa pe zi, este timpul sa o faci. Deshidratarea duce la oboseala, care iti umbreste intelectul. Potrivit specialistilor, capacitatea de concentrare depinde si de regimul alimentar. Pentru imbunatatirea acestei facultati, creierul are nevoie in special de acizi grasi esentiali de tip Omega-3, lecitina, vitamininele din grupul B, magneziu si fier. Cele mai indicate surse naturale bogate in aceste substante sunt fructele si legumele proaspete, cerealele integrale, galbenusul de ou, produsele lactate, carnea de curcan, pestele gras (somon, macrou, sardine), semintele de floarea-soarelui, de susan, arahidele, nucile, migdalele sau fisticul.

Sporturi ideale pentru agerimea mintii

In fond, orice fel de activitate fizica este de ajutor pentru buna functionare a creierului si cresterea capacitatii de concentrare. Totusi, daca vrei sa te bucuri de rezultate rapide, opteaza pentru tir, trasul cu arcul, scrima sau golf. Acestea contribuie si la imbunatatirea vigilentei, a controlului miscarilor, a reflexelor, precum si a simtului analitic.

Natalia Talmacec

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu