Totul despre beneficiile semintelor de chia

Timp estimat de citire2 minute, 46 secunde

Vrei sa renunti la carne sau pur si simplu simti nevoia sa aduci ceva nou meniului tau zilnic? Ce zici de semintele de chia? Sunt gustoase, se prepara usor si sunt mult mai hranitoare decat carnea. De asemenea, daca tii dieta, semintele de chia te ajuta sa-ti recapeti formele mult visate.

Citeste mai multe despre proprietatile semintelor de chia, gustoase si hranitoare!

Semintele de chia sunt considerate, inca din vremuri indepartate, o hrana completa, energizanta, cu bogate calitati nutritionale. Pana acum nu ai incercat semintele de chia? Ai 101 argumente sa le consumi! Sunt o mina de vitamine si minerale, fibre, proteine… dar, mai multe afli in cele ce urmeaza. Iata totul despre beneficiile lor!

Sunt ideale in regimurile de slabire!

Minunatele seminte de chia sunt ideale pentru dietele de slabire. Motivul? Acestea au o absorbtie lenta in procesul de digestie. Gratie fibrelor, apetitul pentru dulciuri si alimente grase scade. Totodata, asimilarea toxinelor in organism este anihilata. Poti pregati semintele de chia la rece (asa isi pastreaza calitatile nutritionale), inmuiate in apa, sub forma de budinca (in doar 10 minute acestea devin gelatioase, inchegandu-se puternic). Sau, le poti fierbe si apoi le poti da la blender sau amesteca in salate de sezon. Au o savoare excelenta!

Cresc imunitatea in fata racelilor de sezon

Pe langa consumul de legume si fructe proaspete, include in alimentatia ta semintele de chia. Acestea contin zinc, cupru si mangan, trei minerale cu actiune antibacteriana. Astfel, racelile si infectiile respiratorii devin mai rare in prezenta acestor minerale, iar tu te bucuri de o stare de bine timp indelungat.

Dau forta si dezvolta muschii

Corelat cu un program de exercitii fizice, consumul regulat de seminte de chia ajuta la dezvoltarea masei musculare. Potasiul din acestea ajuta la constructia fibrelor muscular si previne excesul retentiei de fluide. In plus, potasiul ajuta la eliberarea energiei din proteine, carbohidrati si grasimi. Asadar, semintele de chia sunt ideale in alimentatia sportivilor. De asemenea, potasiul sprijina refacerea celulelor nervoase, cresc memoria si puterea de concentrare.

Proteajeaza inima…

Continutul mare de acizi grasi omega-3 transforma semintele de chia intr-un adevarat leac cardioprotector. Studii recente releva faptul ca persoanele care consuma pentru mai mult timp seminte de chia sunt mai ferite de aritmii, fluctuatii ale tensiunii arteriale, aterom (formatiune de substanțe grase și de colesterol pe pereții vaselor sangvine) si alte boli grave ale aparatului circulator.

… si actioneaza ca un antiiflamator

Gratie tot acizilor grasi, durerile articulare si musculare scad. Varstnicii cat si adultii care au probleme de coloana sau sufera de reumatism pot consuma de doua-trei ori pe zi seminte de chia inmuiate in apa. In combinatie cu ulei de in presat la rece, ele actioneaza synergic si scad considerabil inflamatiile si disconfortul creat de acestea.

Grabesc vindecarea si cicatrizarea ranilor

Pentru uz extern, semintele de chia pot fi macinate si aplicare sub forma de cataplasme peste ranile uscate. Ele au actiune antimicrobiana si previn suprainfectiile. In plus, intensifica reconstructia celulara si asigura o mai buna cicatrizare a pielii. Cataplasmele se aplica o data la doua zile, pana la vindecarea completa a ranilor.

Stiai ca semintele de chia…

… contin de 3 ori mai multi antioxidanti decat fructele de padure?
… contin de 3 ori mai multa fibra decat ovazul?
… au de 2 ori mai mult potasiu decat o banana?
… contin de 2 ori mai multe proteine decat orice alte cereale sau seminte?

Elisabeta Cosmescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu