STUDIU: Truc alimentar simplu pentru controlul glicemiei

Timp estimat de citire1 minut, 44 secunde

Ordinea in care sunt mancate diferitele tipuri de alimente are un impact major asupra nivelului de zahar in sange si al insulinei dupa masa in cazul persoanelor cu exces ponderal. Potrivit unui nou studiu aparut in “Diabetes Care”, consumul felurilor bogate in proteine inaintea celor pline de carbohidrati poate fi o modalitate eficienta de reducere a glicemiei postrpandiale.

In cadrul cercetarii, oamenii de stiinta de la Weill Cornell Medical College din New York City au implicat 11 persoane cu obezitate si diabet de tip II, care luau medicatie pentru mentinerea in limite normale a glicemiei. La o distanta de o saptamana, subiectii selectati au consumat aceleasi alimente in ordine diferita, astfel incat cercetatorii sa poata observa cum li este afecatat nivelul glicemiei. Meniul a fost compus din paine ciabatta, suc de portocale, piept de pui la gratar, salata verde cu rosii cu un dressing degresat si broccoli preparat la abur cu unt.

In prima etapa a studiului, cercetatorii au verificat nivelul glicemiei participantilor dimineata, la 12 ore de la ultima lor masa, apoi i-au rugat sa consume mai intai carbohidratii (painea ciabatta si sucul de portocale), iar dupa o pauza de 15 minute sa manance proteinele, vegetabilele si grasimea. Ulterior, specialistii le-au monitorizat nivelul de glucoza in sange la 30, 60 si 120 de minute dupa masa.

Experimentul a fost repetat peste sapte zile, doar ca de data aceasta ordinea a fost inversata: participantii au mancat mai intai proteinele, vegetabilele si grasimea, iar apoi, la 15 minute – carbohidratii.

Rezultatele au aratat ca atunci cand proteinele si vegetabilele au fost consumate inaintea carbohidratilor, glicemia a fost cu 29%, 37% si 17% mai mica la 30, 60, respectiv 120 de minute decat atunci cand masa a inceput cu carbohidratii.

„Bazandu-se pe aceasta descoperire, pacientii cu diabet de tip II ar putea sa faca o schimbare simpla in modul lor de alimentatie pentru a mentine sub control nivelul glicemiei de-a lungul zilei. De asemenea, clinicienii le-ar putea spune mai degraba «mancati asta inainte de asta»  decat «nu mancati asta»”, a declarat dr. Louis Aronne, coordonatorul studiului.

Sursa: www.medicalnewstoday.com

Natalia Talmacec

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu