Slabire rapida: Dieta Mayo, japoneza si Atkins

Timp estimat de citire3 minute, 23 secunde

Slabirea rapida este o dorinta a majoritatii celor care tin diete, dar atunci cand te lupti cu kilogramele in plus, rabdarea nu trebuie sa lipseasca. Unele diete sunt de lunga durata, altele de scurta durata, insa cel mai important este rezultatul. In cazul in care te gandesti sa slabesti, iti prezentam trei tipuri de dieta care te pot ajuta: Dieta Mayo, dieta japoneza si dieta Atkins.

Dieta Mayo

Dieta Mayo te ajuta sa elimini kilogramele in exces, fara sa adopti un regim alimentar strict si fara sa te infometezi, deoarece are un continut ridicat de proteine. Acest regim este sarac in grasimi si carbohidrati. Dieta Mayo este alcatuita din doua etape: Lose it! si Live it!

Prima etapa (Lose it!) dureaza doua saptamani si in aceasta perioada trebuie sa inveti sa iti organizezi programul alimentar: 3 mesa pe zi, iar pentru gustari fructele si legumele vor fi alegerea potrivita. Totodata, miscarea va fi inclusa in programul zilnic. Trebuie sa elimini orice mancare de tip fast food, mancarea prajita, mancarurile nesanatoase care contin zahar si dulciurile. Daca aceste reguli vor fi respectate, in primele 2 saptamani poti slabi aproximativ 5 kg.

Etapa a doua (Live it!) permite mentinerea greutatii. De asemenea, vei putea sa aproximezi valoarea calorica a meselor si vei putea gusta (fara exces insa!) cateva din alimentele care erau interzise in prima etapa. Miscarea zilnica va continua si in aceasta etapa si usor, usor vei reusi sa adopti acest regim pentru a te mentine in forma.

Asadar, dieta Mayo ajuta atat la pierderea in greutate, cat si la adoptarea unui stil de viata sanatos.

Dieta Japoneza

Dieta Japoneza iti permite sa piezi din greutate intr-un timp scurt, fara sa depui un efort alimentar mare. Principalul aliment in aceasta dieta este orezul, care trebuie consumat la fiecare dintre cele trei mese ale zilei, deoarece este un aliment care iti ofera senzatia de satietate. Pe langa orez, in alimentatia zilnica nu trebuie sa uiti de legume (ardei, salata, rosii, morcovi). Legumele pot fi preparate in diferite moduri, insa este recomandat ca ele sa fie pregatite la gratar sau la abur. Pestele (somon, ton, macrou, bogat in acizi grasi Omega 3) nu lipseste din aceasta dieta. Omega-3 este vital pentru circulatia sangvina si pentru mentinerea sanatatatii inimii.

Dieta Atkins

Dieta Atkins este saraca in carbohidrati si este recomandata pentru pierderea rapida in greutate. Aceasta pune accent pe carne, oua, branza si mai putin pe consumul de carbohidrati.

Dieta Atkins este impartita in 4 etape:

  1. Inductia: In aceasta etapa, organismul trece de la arderea carbohidratilor la arderea grasimior. Timp de doua saptamani este recomandat sa mananci sub 20 de grame de carbohidrati pe zi. In aceasta perioada e recomandat sa mananci alimente bogate in proteine, insa in cantitate mica, aproximativ 150 g la fiecare masa. Poti manca oua, carne, iaut simplu, rosii, fructe de mare, peste, insa sub nicio forma nu e recomandat consumul de orez, ciocolata, cartofi, mazare, alimente bogate in zahar, fainoase.
  2. Slabirea: In aceasta etapa poti introduce in alimentatie alune, nuci, cantitati mici de fructe si legume. Se vor mentine regulile de la prima etapa.
  3. Echilibrarea: Aceasta etapa incepe atunci cand ai ajuns la greutatea pe care ti-o doresti. In aceasta faza veti mari cantitatea de carbohidrati cu aproximativ 5 grame in fiecare saptamana. In cazul in care constati ca incepi sa iei in greutate, este necesar sa revii la cantitatea de carbohidrati din saptamana precedenta.
  4. Intretinerea: In aceasta etapa este important sa iti mentii greutatea pe care ti-o doresti. Sunt permise toate legumele si poti consuma zilnic orice fruct doresti, insa in cantitati moderate.

Alimentele interzise in dieta Atkins

  • produse cu mult zahar : sucuri, prajituri, bomboane, inghetata;
  • orez, grau, secara;
  • leguminoase: fasole, linte (in faza de inductie)
  • fructe: banane, mere, portocale, struguri (in faza de inductie)
  • fainoase (macaroane, spaghete, paste)
  • produse de panificatie (paine, covrigi, croissante, pateuri)

Alimente permise in dieta Atkins

  • carne de vita, pui, porc, miel, curcan, sunca
  • peste si fructe de mare
  • oua
  • legume un un continut scazut de carbohidrati: varza, broccoli, sparanghel
  • ulei de masline extra virgin, ulei de nuca de cocos, ulei de avocado
  • unt, branza, smantana, iaurt

Marius Vasilescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu