Retete de prajituri dietetice pentru Craciun

Timp estimat de citire2 minute, 43 secunde

Ce este mai frumos decat sa-ti petreci Craciunul alaturi de cei dragi, in jurul unei mese bogate, pline de bunatati traditionale, dulci si… pline de calorii? Taie din “bugetul” de calorii pentru Craciunul acesta cu ajutorul retetelor noastre de prajituri dietetice! Sunt gustoase si usor de preparat, din ingrediente pe care le poti gasi cu usurinta in supermarket-uri sau in magazinele cu specific natural sau vegan.

Incearca si tu aceste retete de prajituri dietetice pentru masa de Craciun si savureaza-le alaturi de cei dragi!

Prajiturele dietetice cu ciocolata si cafea

Ingrediente pentru aproximativ 14 bucati:

– 175 g de faina de migdale

– 35 g de cacao

– 2 linguri de pudra de agaranta (amidon usor de digerat)

– 1 lingura de cafea decofeinizata

– 35 g de sare de mare

– ½ lingurita de praf de copt

– 8 linguri de miere sau sirop de agave

– 50 g de ciocolata dietetica maruntita

Preparare: Amesteca in blender faina de migdale, pudra de cacao, pudra de agaranta, cafeaua, sarea si praful de copt. Adauga mierea si mixeaza pana se formeaza un glob, apoi scoata aluatul din blender si amesteca ciocolata cu mainile. Imparte aluatul in doua suluri, aseaza-le pe tava tapetata cu hartie de copt si da-le la cuptor timp de 25 de minute, la 160 grade. Dupa ce le scoti din cuptor, lasa-le sa se raceasca o ora, apoi taie felii groase de 1,5 cm cu un cutit foarte bine ascutit. Aranjeaza feliile pe hartie de copt si da-le din nou la cuptor timp de 12-15 minute, la temperatura de 150 grade. Scoate prajiturelele din cuptor, lasa-le sa se raceasca si serveste-le.

Fursecuri dietetice cu scortisoara si ghimbir

Ingrediente:

– 280 g de faina de migdale

– 2 linguri de pudra de agaranta (amidon usor de digerat)

– ¼ lingurita de sare de mare

– ¼ lingurita de praf de copt

– 2 lingurite de ghimbir macinat

– 1 lingurita de scortisoara

– 3 linguri de unt dietetic

– 2 linguri de miere

– 1 lingura de esenta de vanilie

– 50 g zahar de palmier sau zahar brun

Preparare: Intr-un bol mare, combina faina de migdale, pudra de agaranta, sarea, praful de copt, ghimbirul si scortisoara. Intr-un bol mai mic, combina untul dietetic, mierea si vanilia. Amesteca ingrediente umede cu cele uscate. Ia cate o lingura din aluat si formeaza o mingiuta, scufunda o secunda mingiuta intr-un bol cu apa, apoi tapeteaza mingiuta cu zahar brun. Pune mingiuta de aluat intr-o tava tapetata cu hartie de copt si aplatizeaz-o cu palma. Coace fursecurile la 170 grade timp de 7-8 minute. Lasa-le sa se raceasca si serveste-le.

Prajitura dietetica cu lamaie si migdale

Ingrediente:

– 2 lamai

– 3 oua

– 200 g fructuoza

– 55 g de faina

– 200 g de migdale macinate

– 1 lingura de praf de copt

Preparare: Pune lamaile intr-o oala mica, acopera-le cu apa si fierbe-le timp de o ora, la foc mic. Taie lamaile in jumatate, scoate samburii si pune totul in blender. Preincalzeste cuptorul la 170 grade si tapeteaza cu hartie de copt o forma rotunda. Bate ouale si fructuoza impreuna pana se ingroasa, apoi adauga faina, praful de copt, migdalele si piureul de lamai. Pune totul in forma de copt si da la cuptor timp de 45-60 de minute, pana cand prajitura devine aurie la suprafata. O poti servi cu iaurt proaspat si frunze de menta tocate.

 

Raluca Baciu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu