Pierderea in greutate si consumul de apa, o legatura demonstrata

Timp estimat de citire2 minute, 15 secunde

Desi nu au descifrat inca mecanismul prin care se intampla acest lucru, cercetatorii afirma ca sunt siguri ca hidratarea insuficienta contribuie la castigul ponderal, dupa ce un al doilea studiu a confirmat asocierea dintre consumul redus de apa si obezitate.

Conform estimarilor de ultima ora, in medie, un adult american bea aproximativ 4 cani de apa pe zi, ceea ce nu-i nici pe departe o cantitate adecvata pentru o hidratare corespunzatoare. Pe de alta parte, rata ridicata a obezitatii de-abia de s-a clintit, in ciuda masurilor luate in ceea ce priveste dieta si activitatea fizica. Oamenii de stiinta de la Universitatea din Michigan au inteles ca nu este o simpla coincidenta si si-au propus sa investigheze aceasta posibila cauzalitate.

De la deshidratare la IMC mai mare

Cercetatorii au analizat dosarele a aproximativ 9 500 de adulti care au participat la Studiul National de Examinare a Sanatatii si Nutritiei (NHANES). Acestea contineau inclusiv informatii privind nivelul de hidratare al participantilor, evaluat prin concentratia urinei. Rezultatele au relevat ca aproximativ 33% dintre persoanele incluse in ancheta nu erau hidratate in mod adecvat. Mai mult decat atat, specialistii au descoperit o legatura clara intre deshidratare si excesul de greutate: subiectii care aveau un nivel de hidratare scazut aveau indicele de masa corporala (IMC) mai mare decat cei care erau bine hidratati.

Lamuriri probabile

Pot exista tot felul de explicatii pentru aceste constatari. Una dintre acestea ar fi aceea ca persoanele obeze au nevoie de mai multa apa decat persoanele care au o masa corporala mai mica, ceea ce face ca pragul de hidratare sa devina mai greu de atins. Pe de alta parte, unele cercetari sugereaza ca apa ar avea un rol important in ceea ce priveste controlul greutatii, aratand ca, atunci cand beau apa inainte de a lua masa, oamenii supraponderali consuma o cantitate mai mica de mancare decat atunci cand nu fac acest lucru.

Cum poti afla daca bei suficienta apa?

Modul cel mai de incredere de a monitoriza nivelul de hidratare al organismului este verificarea aspectului urinei. „Daca aceasta este deschisa la culoare, aproape ca apa, atunci probabil ca esti suficient de bine hidratat. Daca insa e inchisa la culoare, inseamna ca trebuie sa-ti cresti aportul de apa”, a precizat Dr. Tammy Chang, profesor asistent in cadrul departamentului de medicina de familie de la Scoala Medicala a Universitatii din Michigan. Acesta a tinut sa reaminteasca faptul ca apa plata nu este singura modalitate de a asigura corpului un nivel optim de hidratare. Fructele si legumele proaspete contin si ele apa din abundenta. De exemplu, o cana de ridichi taiate felii contine o jumatate de cana de apa, in timp ce o portie de pepene verde – mai mult de o cana.

Natalia Talmacec

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu