Pe biciclete, fiti gata, start!

Timp estimat de citire3 minute, 27 secunde

Pentru sanatatea ta fizica si emotionala, dar si pentru cea a mediului inconjurator, sau, pur si simplu din ratiuni economice – este unul dintre mijloacele de transport cu cel mai bun raport accesibilitate/eficienta –, incaleca saua bicicletei cat mai des. Vei avea numai de castigat.

Este forma de activitate fizica despre care expertii din diverse domenii de cercetare au numai cuvinte de lauda. Si asta pentru ca, prin comparatie cu alte tipuri de exercitii, mersul pe bicicleta forteaza mai putin organismul, asociind un numar mai mic de vatamari si accidentari. Si acesta este doar unul din lista lunga de avantaje.

Creste speranta de viata

Oamenii de stiinta de la King’s College din Londra au comparat peste 2.400 de gemeni identici si au constatat ca persoanele care pedalau echivalentul a doar trei plimbari de 45 de minute pe saptamana erau cu noua ani „mai tinere din punct de vedere biologic”. Asta, chiar si dupa ce au fost luate in considerare si alte influente, precum indicele de masa corporala si fumatul. O alta cercetare a ajuns la concluzia ca biciclistii traiesc, in medie, cu doi ani mai mult decat semenii lor care nu merg pe bicicleta si isi iau cu 15% mai putine zile de concediu medical.

Intareste inima

Studiile efectuate in cadrul Universitatii Purdue din SUA au aratat ca ciclismul obisnuit poate reduce cu pana la 50% riscul aparitiei bolilor de inima. De altfel, potrivit British Heart Foundation, in jur de 10.000 de atacuri de cord fatale ar putea fi evitate in fiecare an, daca oamenii si-ar mentine forma fizica, inclusiv cu ajutorul mersului pe bicicleta.

Sporeste performanta cognitiva

Daca te confrunti adesea cu probleme de memorie si dificultati de concentrare, ai inca un motiv serios sa intri in randurile biciclistilor. Cercetatorii de la Universitatea din Illinois, SUA, au descoperit ca ameliorarea cu doar 5% a fitnessului cardio-respirator produsa de ciclism duce la o imbunatatire de pana la 15% a rezultatelor la testele de gandire logica.

Pune pe fuga depresia

Dupa numai 20 de minute de pedalat, creierul incepe sa secrete o cantitate mai mare de endorfine, dopamina si serotonina, molecule care regleaza dispozitia, amortind durerea, energizand si accentuand sentimentele pozitive. Cu alte cuvinte, inlatura starile negative si cresc rezistenta la stres.

Grabeste procesul de recuperare

Deoarece are un impact minim asupra sistemului osteoarticular, mersul pe bicicleta reprezinta o optiune ideala in cadrul tratamentelor de reabilitare atat in cazul afectiunilor degenerative, cat si dupa traumatisme sau interventii chirurgicale.

Nota Bene

Pentru a te bucura de toate beneficiile mersului pe bicicleta, este esential sa alegi un model de bicicleta potrivit si s-o reglezi in functie de dimensiunile corpului tau, astfel incat greutatea sa fie distribuita corect, iar tu sa ai o stabilitate optima. Foarte important este ca saua sa fie undeva la nivelul bazinului, avand grija ca atunci cand talpa piciorului se afla pe pedala in pozitia inferioara, genunchiul sa fie foarte usor flexat. De asemenea, saua trebuie sa fie paralela cu solul. In cazul in care aceasta are varful in jos, pozitia umerilor va fi defectuoasa si se va exercita o presiune prea mare pe articulatiile mainilor. Daca, dimpotriva, are varful orientat in sus se va crea o presiune nedorita pe zona perineala.

Un alt mare atu al mersului pe bicicleta este faptul ca, desi lucreaza toate grupele majore de muschi, nu necesita un nivel ridicat de aptitudine fizica. Este, practic, un sport pe care il poate practic oricine, indiferent varsta si greutate.

De retinut

  • pedalarea in ritm sustinut arde aproximativ 300 de calorii pe ora.
  • doar o jumatate de ora de mers pe bicicleta zilnic duce la „topirea” a circa 5 kilograme de grasime intr-un an.
  • plamanii lucreaza de 10 ori mai eficient in timpul mersului pe bicicleta decat atunci cand stai pe canapea in fata televizorului.
  • cei care merg pe bicicleta mai mult de 30 de minute pe zi au un risc de a suferi de diabet zaharat cu 40% mai mic decat cei care nu fac acest lucru.
  • femeile care se deplaseaza frecvent cu bicicleta isi diminueaza cu 34% riscul de a face cancer la san.

Un recent studiu realizat in Olanda releva ca ciclismul imbunatateste atat calitatea, cat si densitatea materiei albe a creierului, ceea ce conduce la cresterea conectivitatii diferitelor zone cerebrale.

Natalia Talmacec

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate