Nu iti pierde speranta! Poti slabi si dupa 50 de ani!

Timp estimat de citire3 minute, 39 secunde

Poate parea o misiune dificila, dar e important sa stii ca si dupa 50 de ani poti pierde kilograme si poti arata minunat. Cheia succesului sta in echilibrarea ritmului tau de viata, astfel incat sa nu mai mananci ca la 25 de ani, dar sa faci exercitii fizice ca o persoana de 75 de ani. Nu uita ca pragul de 50 de ani aduce cu sine  o incetinire a metabolismului, ceea ce inseamna ca organismul tau arde caloriile mai greu.

Inainte de a avea orice fel de incercare de a slabi nu uita sa mergi la un doctor, care iti va spune cat efort poti face si ce regim poti urma, in functie de afectiunile de care suferi. Si cum psihicul este esential, iata un citat motivational al celebrei scriitoare Agatha Christie: „M-am bucurat foarte mult de a doua parte a existentei mele! Deodata descoperi, la varsta de 50 de ani, ca o viata complet noua incepe pentru tine”.

Varsta te obliga la atentie

Nu esti batrana, dar nici nu iti mai permiti sa spui in continuare ca: „mai mananc si anul asta fast-food” sau „lasa ca fac sport de anul viitor”. Chiar nu mai e cazul de amanari, tinand cont ca alimentatia nesanatoasa nu doar ca te ingrasa, dar creste colesterolul si poate fi un factor pentru diabet sau boli cardiovasculare. Asadar, e momentul „trezirii” si al realizarii ca maine sau la anul trebuie sa se transforme in azi.

Redu caloriile

In jurul varstei de 20 de ani, cand erai mult mai energica, organismul tau ardea aproximativ 2.000 de calorii pe zi. Acum, la 50 de ani, numarul scade chiar si la 1.600 de calorii. In functie de greutatea pe care o ai, daca vrei sa slabesti este necesar sa reduci aportul de calorii zilnic cu aproximativ 500. Poti realiza acest lucru printr-o alimentatie sanatoasa, bazata pe fructe si legume, si evident prin sport zilnic.

Dar ce poti manca?

Este momentul sa renunti la alimentele procesate si, evident, la fast-food. Este primavara iar in piete ai o oferta variata de legume de sezon, precum spanac, urzici,  leurda sau loboda. Toate acestea sunt pline de vitamine si minerale si se prepara relativ rapid in ciorbe, mancaruri sau salate. Pe langa acestea, intr-o dieta sanatoasa trebuie sa introduci si cereale integrale, fasole, proteine slabe sau nuci.

Daca iti plac cartofii tine cont ca modalitatea de preparare face toti banii. De exemplu, un cartof dulce copt are aproximativ 100 de calorii, in timp ce o portie de cartofi prajiti serviti in oras pot depasi 360 de calorii!

Idee de meniu

Iata o idee de meniu pentru a nu depasi 1.500 de calorii pe zi, conform livestrong.com. Dimineata, o omleta din doua oua, o felie de paine integrala cu o lingurita de unt de migdale, iar la final o cescuta de coacaze, totul pentru 440 de calorii. La masa de pranz poti servi 85 de grame de piept de pui pe gratar, cu 3 trei frunze de spanac, o ceasca de ardei gras taiat si un sfert de avocado, aceasta combinatie insemnand in jur de 230 de calorii. La masa de seara, care nu va depasi 280 de calorii se potriveste perfect un somon la gratar (85 de grame), cu un cartof dulce copt si o ceasca de varza de Bruxelles. Pentru gustari poti incerca un mar (aproximativ 95 de calorii), 30 de grame de fistic (160 de calorii) sau un rasfat de ciocolata neagra (30 de grame = 170 de calorii).

Ce facem cu zaharul?

Zaharul este unul dintre inamicii cei mai mari. Prajiturile, sucurile, cafelele cumparate din comert, ce sunt pline de zahar, trebuie sa dispara din meniul tau. O lingurita de zahar (4 grame) adaugata la cafea inseamna 16 calorii, 30 de ml de crema de frisca iti aduc peste 100 de calorii, 30 de ml de lapte inseamna 10 calorii, iar alte creme mai pot creste cu cel putin 40 de calorii aportul caloric al unei cafele, spun specialistii de la mayoclinic.org.

Alege-ti exercitiile favorite

Drumetiile, mersul rapid, mersul cu bicicleta, inotul sau mersul la sala, preferabil cu un instructor,  sunt cateva variante din care sa alegi. Trebuie sa faci sport macar 5 zile din 7, 60 de minute pe zi. Combina exercitiile cu o alimentatie sanatoasa si esti pe drumul cel bun.

Stai mai mult acasa? Citeste la pagina……. un articol despre cat de multe calorii poti pierde facand simple activitati casnice!

Nu uita ca nu mergi la sala sa socializezi. Daca 40 de minute din cele 60 alocate pentru sport  le petreci stand de vorba nu vei avea rezultatele asteptate.

Alin Claudiu Popescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate

Abonează-te