Mituri despre slabit care ingrasa!

Timp estimat de citire4 minute, 10 secunde

Tii un regim strict, faci sport in mod regulat si tot nu slabesti? Ei bine, e posibil ca regulile pe care incerci atat de mult sa le respecti sa te ingrase si mai mult?



Mitul 1 – Intr-un regim de slabit poti manca oricat de multe fructe.
Chiar daca fructele raman o alternativa mai buna la consumul de biscuiti, ar trebui sa fii totusi prudenta daca doresti sa scapi de kilogramele in plus. “Fructele au putine grasimi si contin multe nutrimente si vitamine importante, asa ca sunt o gustare de preferat”, explica dr. Brigid McKevith, de la Fundatia Britanica de Nutritie. “Ai totusi grija pentru ca fructele contin si multe zaharuri naturale. Zece mere pe zi inseamna 600 de calorii – foarte mult daca tii o dieta in functie de numarul de calorii consumate”, completeaza dr. McKevith .

Mitul 2 – Daca scrie ca e “sanatos”, e bun si pentru mine.
In marile magazine sunt rafturi pline cu produse pe care scrie „sanatos”. Trebuie sa ai grija insa pentru ca nu exista nicio lege care sa interzica producatorului acest lucru. Alimentele etichetate ca fiind sanatoase nu sunt intotdeauna si alimente bune pentru dieta. Chiar daca au putine calorii, grasimi, zahar sau sare, nu inseamna ca este de ajuns. Trebuie sa verifici intotdeauna eticheta cu valorile nutritionale si sa nu crezi ca poti manca oricat vrei doar pentru ca scrie pe acel produs ca e bun.

Mitul 3 – Toate placerile culinare ar trebui interzise
Indiferent de tipul de regim pe care il tii, ar trebui sa treci in mare graba pe langa rafturile cu dulciuri din supermarket, fara a te uita de doua ori. Pe de alta parte, abstinenta ar putea face mai rau. Multe studii au aratat ca, daca iti refuzi un ospat ocazional, te va face sa ti-l doresti si mai mult. Astfel va fi si mai greu de respectat regimul sanatos pentru o perioada mai mare de timp pentru ca vei ceda in cele din urma. Este indicat sa mananci o patratica de ciocolata amaruie cand ti-e pofta de ceva dulce pentru ca are mai putine grasimi.

Mitul 4 – Infometarea ma va ajuta sa scap de kilogramele in plus
Haideti sa recunostem, cine nu a fost putin invidios pe un prieten care a slabit 3 kilograme intr-o saptamana mancand doar supa de varza sau grapefruit? Este dezastros sa iti privezi corpul de elementele nutritive esentiale, cu atat mai mult daca vrei ca dieta respectiva sa fie eficienta. Chiar daca pierzi in greutate, acele cateva kilograme sunt masa musculara. Nu este o solutie sa sari peste mese sau sa te infometezi. Pe langa faptul ca vei resimti o stare de slabiciune, cand vei reveni la un regim normal, vei avea tendinta sa mananci excesiv de mult. Cel mai bine ar fi sa iti planifici mese regulate cu gustari sanatoase care vor mentine nivelul zaharului din sange in limite normale.   

Mitul 5 – Gimnastica zilnica este cea mai buna metoda de ardere a caloriilor
Este foarte sanatos sa faci sport zilnic, dar nu iti imagina ca vei scadea si in greutate ori de cate ori faci sport! Daca faci acelasi tip de exercitii in fiecare zi, muschii se vor obisnui si vei intra in perioada de stagnare, de aceea trebuie sa introduci mereu exercitii noi cu diferite grade de dificultate. Incearca sa adaugi greutati pentru a-ti dezvolta musculatura si a arde mai multe calorii sau schimba tipul de exercitii. Foarte important este ca dupa ce ai facut sport dimineata sa nu vegetezi tot restul zilei. Un studiu britanic  recent a demonstrat ca persoanele care s-au apucat de sport pentru a slabi uneori nu mai ardeau calorii pentru ca leneveau toata ziua. Sa nu mai vorbim de batoanele de musli pe care le consumau ca rasplata pentru efortul depus in timpul exercitiilor si puneau la loc toate caloriile arse.

Mitul 6 – Carbohidratii ar trebui interzisi in dieta
Cu toate ca dieta Atkins, bazata in special pe consumul de proteine si pe eliminarea a carbohidratilor, a castigat popularitate, nu este chiar cel mai indicat regim. Carbohidratii sunt foarte importanti pentru ca sunt principala sursa de energie a corpului. Fara ei vei simti oboseala, letargie si mai mult ca sigur iti va fi pofta de produse nesanatoase. Carbohidratii ar trebui inclusi in orice regim. Trebuie doar sa ai grija la dimensiunea portiei si cu ce ii combini. De exemplu, cartoful copt este un aliment gusots si hranitor, dar  nu il consuma cu branza si unt!

Mitul 7 – Nu pot face nimic sa imi schimb forma corpului
De cate ori nu te-ai plans ca ai mostenit coapsele mari si posteriorul rotund de la mama? Chiar daca este adevarat, nu e o scuza sa nu faci nimic pentru a-ti schimba forma corpului. S-a demonstrat ca genele sunt raspunzatoare in proportie de 60 – 80% de forma corpului, dar mai ai 40% sanse sa arati bine. Chiar daca nu vei avea silueta lui Kate Moss, daca faci sport si adopti un regim de viata sanatos, poti slabi.   


Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu