Masa musculara: cum sa nu o pierdem cand slabim

Timp estimat de citire3 minute, 27 secunde

Ori de cate ori vorbesc despre masele musculare, gandul imi fuge, fireste, la culturisti. Ei lucreaza zi de zi cu un singur obiectiv: sa isi hipertrofieze musculatura in vederea obtinerii unor avantaje estetice. Dar, in cazul de fata, nu voi scrie nimic despre culturisti, ci despre noi, oamenii obisnuiti, care uneori avem nevoie sa pierdem in greutate. Si daca se poate, repede.

Dar stiai ca pierderile rapide in greutate nu se fac pe seama tesutului adipos?! Acesta este foarte stabil si greu de mobilizat. Cand slabesti mult si repede, o faci pe seama apei si electrolitilor si, din pacate, a maselor musculare. Apa si electrolitii se pot compensa usor, dar muschii, nu. Ai vazut cam cat efort este implicat in cladirea unor mase musculare corespunzatoare la sportivii care fac asta. In plus, nu ai niciun interes sa pierzi muschi, deoarece ei sunt o adevarata „avere” a corpului tau si nu numai din motive estetice.

La ce te ajuta masa musculara

Compartimentul muscular, supus unor exercitii zilnice cat de mici, te ajuta sa pierzi calorii si, deci, sa scazi in greutate. Se pierd calorii pentru ca, prin exercitii, se cladesc muschi si se repara leziuni fiziologice minore care apar in cursul exercitiilor. Numarul de calorii nu e mare, daca nu esti sportiv de performanta. Dar acest putin se aduna si… conteaza. Muschii te ajuta sa te pastrezi activ si mai tarziu in viata. Pe masura ce anii trec, apare oricum asa-zisa sarcopenie fiziologica, deci pierzi in mod natural ceva din capitalul muscular. Cu atat mai mult, trebuie sa te pregatesti in asa fel incat sarcopenia sa fie minima.

 Muschii, daca sunt pusi la treaba, imbunatatesc functionarea aparatului cardiovascular, modereaza tendinta de hipertensiune arteriala si tin departe diabetul de tip 2.

Valoarea estetica

Mai exista multe alte motive pentru care muschii chiar conteaza si, din cate observi, nu am spus inca nimic despre valoarea lor estetica. Pentru ca nici ea nu este de neglijat. Chiar daca o tanara subtire sau o doamna eleganta nu isi vor dori niciodata sa semene cu un bodybuilder, ambele isi doresc sa arate tonifiate, cu un profil frumos al muschilor abdominali, cu bicepisi mici, dar „lucrati” si cu picioare la care relieful musculaturii sa incante privirea si sa tina celulita departe.

Deschide videoclipul

Trei reguli simple

Care ar fi principalele masuri pe care trebuie sa le iei pentru a te asigura ca in cadrul curelor de slabire nu pierzi muschi?!

  • Greutatea excesiva trebuie pierduta lent. 4 kilograme pe luna ar fi o limita maxima. Daca te grabesti si ai mai mult de pierdut pana la un anume eveniment, incepe din timp!
  • Trebuie sa mananci mai multe proteine. Daca Autoritatea Europeana pentru Siguranta Alimentelor (EFSA) indica unui adult sanatos sa consume cam 0,83 g de proteine pe kilogram corp pe zi, in timpul unei diete de slabit trebuie sa cresti la peste 1 g. De altfel, majoritatea regimurilor sunt usor hiperproteice, pentru ca proteinele satura si stimuleaza metabolismul. Nu ajunge insa numai atat. Trebuie sa mananci ceva mai multe proteine, dar si sa le dispersezi in cadrul tuturor meselor. Studiile au aratat ca peste 30 g intr-o singura priza este prea mult si organismul nu mai poate folosi judicios ceea ce primeste. Ca atare, nu uita sa ai proteine si la micul dejun, si la pranz, si la cina. Si, eventual, sa ai si o gustare proteica intre mese.
  • Esentiale pentru mentinerea maselor musculare sunt exercitiile de rezistenta, altfel spus exercitile in care te… „lupti” cu greutati. Ca este vorba de gantere, de aparate speciale de gimnastica sau pur si simplu de greutatea corpului tau, tot acest ansamblu de exercitii trebuie sa devina o rutina pe care sa o practici zilnic. Trebuie sa iti intre in obicei, in asa fel incat sa nu uiti sa o pui in aplicare si in restul timpului, nu numai cand vrei sa slabesti. Pana de curand nu erau cunoscute beneficiile extraordinare ale acestor exercitii. Dincolo de faptul ca si ele contribuie substantial la pierderea in greutate, ajuta mult si la scaderea colesterolului, la cresterea densitatii oaselor sau la mentinerea sanatatii mintale si combaterea depresiei.

In concluzie, este esential sa slabesti, dar fa-o sanatos, pastrandu-ti muschii sanatosi.

Dr. Corina Zugravu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate