Masa de seara, de la inamic la aliat al scaderii in greutate

Timp estimat de citire3 minute, 18 secunde

O vorba veche din popor spune ca masa de seara ar trebui sa fie data dusmanului. Probabil ca tocmai dupa aceasta zicala se ghideaza majoritatea dietelor faimoase din ziua de astazi care iti interzic sa mananci ceva seara. Opinia noastra este ca, totusi, un plan de scadere in greutate ar trebui sa fie creat pe baza unor notiuni stiintifice.

Teoria nutritionala ne spune ca putem manca linistiti seara! Prin urmare, gata cu interdictiile de genul: „dupa ora 18.00 nu ai voie sa mananci nimic”.  Exista insa cateva principii care guverneaza masa de seara si pe care, daca le respecti, iti va fi mult mai usor sa îti urmezi planul de scadere in greutate. Asta pentru ca nu vei mai simti acel sentiment puternic de frustrare care apare la persoanele care stiu ca, odata ce apune soarele, au accesul interzis la mancare.

Evita consumul de glucide la cina!
Glucidele sunt extrem de importante deoarece acestea ii asigura organismului tau mai mult de 50% din necesarul energetic in fiecare zi, iar o astfel de proprietate este de un real ajutor in conditiile unei zile de munca ce depaseste 8 ore, cand nicio doza puternica de cofeina nu iti mai poate mentine atentia si concentrarea la niveluri optime. Glucidele prezinta insa dezavantajul ca, atunci cand sunt prezente in exces in organism, se transforma in grasimi.

Aceasta trasatura se manifesta indiferent de momentul zilei in care alegi sa le consumi, dar capata proportii de-a dreptul incomode seara, deoarece glucidele, in special cele care fac parte din categoria carbohidratilor cu asimilare rapida, se vor depune ca grasimi in timp ce dormi.

Acum, nu ne intelege gresit!
Daca tu esti dispus sa sari pe bicicleta si sa pedalezi timp de o ora imediat dupa ce ai mancat ciocolata la ora 21:00, atunci esti invitatul nostru sa continui cu acest obicei alimentar, cu singura precizare ca este foarte posibil ca o ora sa nu iti fie suficienta pentru a arde 600 de calorii. Daca, totusi, nu esti dispus sa depui acest efort in fiecare seara, atunci ar fi cazul sa citesti in continuare pentru a descoperi care sunt cele mai potrivite alimente destinate cinei.

Care sunt alimentele pe care ar trebui sa le eviti seara?
In primul rand, este vorba despre produsele zaharoase – dulciurile, cartofii, pastele, orezul si painea, indiferent ca acestea din urma au calitatea de a fi integrale sau nu. Nu te ingrasi mai mult daca mananci orez alb seara si mai putin daca alegi sa mananci orez integral. Exista o diferenta, intr-adevar, insa aceasta se observa in ceea ce priveste beneficiile pentru sanatate pe care le confera cerealele integrale.

Mai exista totusi cateva alimente care se furiseaza usor-usor in alimentatia noastra de seara sub pretextul ca ar face parte din categoria alimentelor sanatoase. Din aceasta categorie „vicleana” fac parte leguminoasele – fasolea, mazarea, lintea sau soia, porumbul, fructele uscate – de genul smochinelor sau al curmalelor, dar si fructele obisnuite pe care suntem indemnati sa le consumam de dimineata pana seara.

Pana la urma, ce poti sa mananci la masa de seara astfel incat sa nu iti afecteze programul de scadere in greutate?
Fericitii castigatori sunt alimentele cu un continut bogat de proteine sau fibre si cu un continut scazut de grasimi si, mai ales, de glucide. Un exemplu de cina benefica pentru organismul unei persoane care urmeaza un program de scadere in greutate ar putea fi reprezentata de o portie de somon (150 g) la cuptor sau la gratar in combinatie cu o salata asortata de legume fara amidon – rosii, castraveti, ardei gras, varza sau salata verde, precum si frunze de spanac.

Mai mult decat atat!
Deoarece atat proteinele, cat si fibrele te ajuta sa te saturi mai repede, alimentele bogate în acesti macronutrienti reprezinta cele mai bune alegeri daca vrei sa iti micsorezi cu pana la 50% sansele sa ti se faca foame tarziu in noapte.

Dr. Cristian Panaite
Medic nutritionist
Clinica de nutritie Kilostop
Slabeste inteligent si cu placere!
www.kilostop.ro 

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu