Mancarea la abur, cea mai gustoasa solutie in curele de slabire

Timp estimat de citire3 minute, 25 secunde

Gandul ca va trebui sa mananci mancare “ca de spital” te opreste sa incepi o cura de slabire? Ei bine, exista si o varianta gustoasa la clasica recomandare de a manca alimente fierte. Este vorba despre cura cu alimente pregatite la abur, care te ajuta sa mananci sanatos, usor, gustos si sa scapi de senzatia ca te chinui tinand dieta.

Marele avantaj al alimentelor gatite la abur este acela ca isi pastreaza aromele, iar vitaminele si mineralele nu se pierd, asa cum se intampla prin fierbere. Iar acest lucru este esential, mai ales daca regimul pe care il tii te obliga sa mananci cu sare putina sau deloc si fara alte condimente.

Slabesti schimband modul de a gati

Retetele clasice de slabire sunt pe baza de peste, carne usoara de pui/curcan, legume de tot felul, orez. Vestea cea buna este ca absolut toate acestea sunt delicioase atunci cand sunt gatite la abur si, pe langa faptul ca isi pastreaza nutrientii, isi mentin si o textura fina. In cazul pestelui, recomandarea este sa alegi unul fara grasime, acesta iese excelent la steamer.

Chiar daca nu esti dispus sa urmezi o dieta anume, vei slabi pur si simplu schimband modul de gatire. Folosind aburul, nu ai nevoie de ulei sau de alte grasimi si nici nu prajesti, iar acest lucru inseamna, din start, un numar redus de calorii.

Cum sa gatesti fara sa pierzi nutrienti

Nu este nevoie sa fugi la magazinul de electrocasnice pentru un aparat special destinat acestui tip de gatit. Daca nu ai deja un steamer, poti improviza cu vasele pe care le ai in bucatarie: o oala cu apa, o sita pe care o pui deasupra ei si un capac. Secretul este ca la plasarea capacului sa fie totul etans, pentru a nu se pierde abur. Atentie, alimentele se pun in sita doar in momentul in care apa a ajuns la temperatura de fierbere si a inceput sa se formeze aburul. Legumele nu trebuie sa atinga apa si, pentru a nu prelungi timpul de gatire, incearca sa nu ridici capacul foarte des. Ca sa te asiguri ca legumele sunt gata, tot ceea ce trebuie sa faci este sa infigi un varf de cutit in partea cea mai tare a alimentelor. Daca intra cu usurinta, legumele sunt gata. O bucata de piept de pui, precum si pestele, pot fi considerate gatite in aproximativ 20 de minute.

Deschide videoclipul

Daca ai steamer, procedura devine mai simpla, pentru ca acesta se poate programa sa se opreasca dupa un anumit numar de minute si, daca aparatul este prevazut cu mai multe compartimente etajate, iti permite sa gatesti diverse tipuri de alimente separat, dar simultan. Un alt avantaj este acela ca, dupa gatire, steamerul poate fi setat sa pastreze mancarea calda pana la ora mesei.

Consumul pe termen lung al alimentelor gatite la abur nu inseamna doar kilograme in minus, ci si o masura excelenta de a preveni bolile cardiovasculare, de a creste imunitatea organismului si de a asigura pentru mult timp sanatatea pielii.

Aburul trebuie sa aiba loc sa circule

Poti folosi retete speciale pentru gatitul la abur pe care le gasesti simplu, pe internet. Nu te descuraja daca rezultatul nu e excelent din prima, uneori dureaza pana cand gasesti timpul optim de preparare si cantitatea corecta de condimente pentru felurile pe care vrei sa le gatesti. De asemenea, e foarte important ca atunci cand gatesti la steamer sa respecti regula plasarii alimentelor. Spre exemplu, in partea de jos pui carnea sau pestele, la mijloc, legumele, si in partea de sus, in cutia speciala, orezul. Regula este urmatoarea: alimentul care are nevoie de mai mult timp pentru gatire se plaseaza in compartimentul cel mai de jos. De asemenea, asigura-te ca preparatele sunt taiate in bucati aproximativ egale si nu le inghesui in recipient, pentru a permite aburului sa circule si sa le gateasca uniform.

Daca vrei sa imbogatesti mancarea cu arome suplimentare, poti incerca urmatorul truc: pune in apa de fierbere sucul stors de la o jumatate de lamaie, usturoi pisat, rozmarin ori marar, in functie de alimentele pe care le pregatesti si de gusturile tale. 

Olivia Cristina Gaburici

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate