La sala de fitness: 5 cele mai frecvente greșeli

Timp estimat de citire1 minut, 59 secunde

Ți-ai luat de ceva timp inima în dinți și ai început să faci sport. Ți-ai luat cel mai cel echipament, ți-ai făcut abonament la sală și tragi din greu la fiecare antrenament. Rezultatele așteptate însă refuză să apară…

De prea multe ori, mersul la sala de fitness, în care ne punem atâtea speranțe că, în sfârșit, ne va scăpa de acele rotunjimi nedorite, se dovedește a fi o investiție de timp și resurse fără rost. În ciuda eforturilor, kilogramele în plus tot acolo rămân. Și nu, nu pentru că nu te-ai strădui destul. Cel mai probabil, cu totul altceva te împiedică să-ți atingi obiectivul. Mai jos sunt câteva dintre greșelile cel mai des comise de majoritatea celor nerăbdători să-și sculpteze silueta. Nu-i exclus să te recunoști în vreo situație.

În cazul în care ți se pare că poți mai mult, treci la următorul nivel de dificultate, însă fără pulsiuni heirupiste. Propune-ți să progresezi inteligent și ai grijă să nu-ți mărești sarcina cu mai mult de 10% pe săptămână.

Lipsa încălzirii

Indiferent că vei alerga pe bandă, vei lucra la aparate sau vei face exerciții funcționale, nu sări niciodată peste etapa încălzirii. E ce este aceasta atât de importantă? Pentru că pregătește organismul să dea randament în timpul antrenamentului, ajutându-l să intre într-o stare optimă de funcționalitate atât la nivel cardiovascular (inimă), locomotor (mușchi și articulații), cât și respirator (plămâni). Încălzirea nu trebuie să dureze foarte mult, 5-10 minute de mers pe loc și alte mișcări ușoare care să ridice progresiv temperatura corpului, crescând ritmul cardiac  și viteza sângelui, sunt suficiente.

Viteza prea mare

Multe persoane au convingerea fermă că executarea rapidă a exercițiilor reprezintă cheia succesului când vine vorba de slăbit. Ei bine, nu-i deloc așa. În acest caz, viteza nu mărește eficiența. Dimpotrivă, o poate reduce. Mai mult decât atât, te expune riscului de  apariție a leziunilor musculare, dar și de accidentare. Tocmai de aceea, mai ales dacă ești la început, redu ritmul și concentrează-ți toată atenția pe tehnică.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate