Ghid 40+: poti slabi la orice varsta!

Timp estimat de citire3 minute, 23 secunde

Daca 40 este noul 20, asta inseamna ca in niciun caz nu este prea tarziu sa slabesti, sa incepi sa ai grija de imaginea ta si sa-ti sculptezi corpul visat! Incepand cu varsta de 40 de ani, corpul trece printr-o serie de schimbari ce pot sa ingreuneze slabitul, insa noi iti vom oferi un plan care functioneaza oricand!

Pana la varsta de 40 de ani, organismul tau pierde pana la 10% din masa musculara si, de aceea, poate sa arda cu 100 de calorii mai putin pe zi decat atunci cand aveai 30 de ani. In plus, femeile trec printr-o serie de schimbari hormonale, ce pot duce la depunerea suplimentara a grasimii pe abdomen, solduri si coapse. Cu toate acestea, POTI slabi!

Varsta este doar un numar! Stiai ca exista culturi (in Australia sau triburi din Samoa) in care nu se sarbatoresc zilele de nastere, iar varsta biologica nu are importanta?

Sport la puterea a doua

Odata ce inaintezi in varsta, antrenamentele tale trebuie adaptate, astfel incat sa-ti cresti masa musculara si sa arzi grasimile. O musculatura bine dezvoltata te ajuta sa topesti mai usor caloriile, sa slabesti si sa eviti ingrasarea in viitor. Calea cea mai buna sunt antrenamentele de forta, la sala sau acasa – investeste in greutati de calitate si cauta pe net exercitii care tonifica si intaresc muschii.

Cere sfatul unui antrenor

Fa si exercitii cardio intense cel putin 40 de minute de cateva ori pe saptamana. Antrenamentele cardio te ajuta sa arzi calorii, iar metabolismul tau va fi mult mai rapid timp de pana la 19 ore dupa, arata un studiu de la Universitatea din Alabama. Este bine ca, inainte de a incepe orice tip de antrenament, sa te consulti cu medicul si, eventual, cu un antrenor calificat, pentru a alege cea mai buna optiune. Iti recomandam sa incerci si: Pilates, exercitii cu gantere Kettlebell, minge mare de antrenament, greutati pentru glezne, spinning.

Alege alimente care topesc grasimile

Incorporeaza in dieta faimoasele alimente cu calorii negative si alimentele care ajuta la topirea grasimilor. Conteaza sa stii ce sa mananci pentru a slabi:

  • Fulgi de ovaz – chiar daca sunt carbohidrati, sunt buni pentru silueta, pentru ca iti asigura rapid senzatia de satietate.
  • Oua – in ultimii ani, studiile stiintifice au restabilit reputatia oualor de alimente sanatoase, adevarate concentrate de proteine si cu mai putine grasimi decat carnea.
  • Iaurt natur – un studiu publicat in Journal of Obesity arata ca iaurtul contine o combinatie ideala de calciu, vitamina D si proteine sarace in grasimi ce te ajuta sa slabesti.
  • Carne rosie – nu te-ai gandi la carnea rosie ca la o optiune dietetica, nu-i asa? Desigur ca, daca mananci zilnic ceafa de porc la gratar, nu vei slabi, dar carnea de vita este o optiune excelenta, datorita continutului mare de proteine.
  • Scortisoara – un condiment placut care iti ajuta organismul sa metabolizeze zaharul si diminueaza colesterolul, conform unui studiu realizat pe pacientii americani care sufera de diabet.

Refa-ti rezervele de energie

Chiar daca timpul tuturor este foarte limitat, este extrem de important sa dormi suficient. Suntem stresati, ocupati, ne luptam, poate, cu insomnii sau alte tulburari ale somnului, insa merita sa investesti timp si, de ce nu, chiar bani intr-un somn de calitate. Cumpara o saltea de pat de calitate, relaxeaza-te macar 30 de minute inainte de culcare, fara tableta sau telefon, nu manca cu cel putin 3 ore inainte de somn si dormi cel putin 7-8 ore pe noapte.

Numeroase studii demonstreaza ca somnul insuficient duce la ingrasare, din cauza actiunii a doi hormoni, leptina si grelina, ce controleaza foamea si senzatia de satietate.

Fii in armonie cu ritmul corpului tau

Specialistii s-au pus de acord asupra unui lucru: cea mai buna cale de a slabi este sa urmezi bioritmul natural. De exemplu, seara esti mai obosit, deci ai nevoie de somn, nu de mancare, nu-i asa? Studiile arata ca ceea ce mananci dupa ora 20 se depune pe abdomen si solduri! In schimb, dimineata, metabolismul este la cote maxime, iar ceea ce mananci la micul dejun va fi consumat eficient ziua. Urmeaza-ti bioritmul, iar armonia dintre minte si corp iti va aduce beneficii pe termen lung!

Dr. Roxana Mateescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu