Fitness cu Florentina Opris

Timp estimat de citire3 minute, 30 secunde

Pe Florentina Opris, realizatoarea emisiunilor “Sport, dieta si o vedeta” si “Sport cu Florentina”, de la Prima Tv, am intilnit-o cu ocazia unui eveniment organizat in cadrul campaniei “Reductostart”.

Florentina preda aerobic sub toate formele lui inca din 1988. Fiind profesoara de sport isi iubeste foarte mult acest hobby, care i-a devenit intre timp meserie.  “O zi obisnuita suna cam asa: ma trezesc cam tirziu, dar ma odihnesc bine, fac treaba prin casa, dupa aceea merg in oras. Dupa amiaza fac sport, in special aerobic. Seara citesc sau ma uit la televizor”. Dorinta Florentinei a a face emisiuni a aparut în 1991, odata cu primele emisiuni de aerobic vazute la o televiziune din America. Visul ei s-a concretizat citiva ani mai tirziu, sotul sau, Sorin Opris, fost sportiv de performanta, fiind producatorul si regizorul celor doua emisiuni. Pe Florentina o bucura nespus atunci cind iI vede pe cei din jur facind miscare, interesindu-se in acelasi timp de o alimentatie sanatoasa. La rindul ei, are un stil de viata sanatos, bazat pe o alimentatie sanatoasa si …mult sport.

Program de fitness personalizat

“ Daca vrei sa faci sport sa te simti bine, te poti duce in parc. Dar, ca sa obtii rezultate trebuie sa fi supravegheat. Nu sunt adepta unui program fizic pina la epuizare. Rezultatele se vad in timp, nu peste noapte. Corpul are nevoie de minimum trei luni pentru a reactiona intr-un fel”. Florentina este adepta programului de slabit personalizat. “Femeile care ajung aici sunt testate din punct de vedere al conditiei fizice  si al sanatatii (greutate, adipozitate, procentul de apa din organism, masa musculara, densitatea osoasa, virsta metabolica, constitutie, necesarul caloric). Apoi le directionez spre o alimentatie sanatoasa si un program fizic care sa ii faca placere. Consider ca poti face exercitiul fizic corespunzator, fara a resimti oboseala. De aceea, exercitiile sunt cu obiecte ajutatoare, bastoane, mingii, steppere, spalier, in asa fel incit sa se lucreze toti muschii, fara a interveni oboseala sau rutina”. Programul de sport include atit  ceaiuri energizante sI relaxante (recomadate de dr.farm.Ovidiu Bojor) inainte sI dupa antrenament, cit sI reflexoterapie, relaxare si masaje usoare.

Sfaturi pentru o silueta de invidiat

  • Puneti-va metabolismul la lucru! Faceti regulat sport(o data sau de doua ori pe saptamina) si nu pierdeti nici o ocazie de a face miscare(urcati scari, plimbati-va pe jos sau cu bicicleta).
  • Beti suficiente lichide, cel putin 1,5 litri pe zi.
  • Consumati legume, deoarece prin volumul lor crescut dau senzatia de satietate.
  • Fiti motivati! Cu siguranta aveti idealuri, visuri, dorinte, dar trebuie sa tineti seama ca toate acestea depind de sanatatea voastra, pe care o dobinditi si mentineti cu ajutorul sportului si a unei alimentatii echilibrate.
  • Consumati alimente vegetale! O alimentatie variata, bogata in alimente de origine vegetala este capabila sa furnizeze organismului intregul necesar de grasimi, proteine, fibre si alte substante nutritive. Alimentele vegetale, cu intregul lor continut de fibre, permite sa mincam fara a ne ingrasa si pot provoca o sanatate optima si un tonus ridicat pe tot parcursul vietii.
  • Fara dulciuri! Necesarul caloric al unei persoane normoponderale, adulte, cu un nivel mediu de activitate zilnica, este de 1600-1800 kcal la femei si 2200-2400 kcal la barbati. Limitati consumul de dulciuri si produse zaharoase in general. Aportul de carbohidrati trebuie sa reprezinte minimum 50% din necesarul caloric zilnic Nu consumati bauturi indulcite si acidulate. Apa este bautura perfecta: nu contine nici o calorie, nu necesita nici un efort de digestie si este un mediu ideal pentru procesele vitale.
  • Echilibru si cumpatare! Mancati intotdeauna dimineata. Intervalul intre mese poate fi de 5-6 ore, iar masa de seara sa fie cit mai “usoara” si cu minimum doua ore inainte de culcare. Stati la masa, nu mancati “in fuga”, mestecati bine inainte de a inghiti, simtiti si apreciati gustul alimentelor. Plimbati-va zilnic in aer liber, respirand adanc: astfel va asigurati oxigenarea organismului.
  • Mai multa miscare! Adoptati un program regulat, de preferinta zilnic, de activitate fizica-sportiva, efectuat intr-un ritm adaptat la propriile nevoi. Pentru a genera efecte pozitive in planul sanatatii, activitatea fizica trebuie sa fie prestata frecvent (minimum de trei ori pe saptamana), sa dureze suficient (dar nu mai putin de 20-30 de min.) si sa angreneze in efort un numar cat mai mare de muschi din organism.

Mirela Dadacus

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F