Exercitii fizice pentru slabit in zona abdominala

Timp estimat de citire2 minute, 57 secunde

Care sunt cele mai bune exercitii pentru sculptarea abdomenului? Ei bine, afla ca mult laudatele abdomene nu fac parte din aceasta categorie. Sunt alte exerctitii fizice mai putin plictisitoare si mult mai eficiente, care, corect efectuate, te pot ajuta sa scapi definitiv de colacelul de grasime si sa-ti definesti talia.

Abdomenul plat prin exercitii fizice complexe se obtine. Or, abdomenele clasice nu sunt nici pe departe asa. De fapt, ele pun accent mai degraba muschii spatelui si lucreaza secundar abdominalii. Tocmai de aceea, daca vrei sa faci disparute acumularile de grasime localizate la niveul burtii, care te forteaza sa porti haine lalai, include in programul tau de antrenament exercitii care vizeaza intregul pachet de muschi abdominali: muschiul abdominal drept, oblicii externi, oblicii interni, transversi si piramidal. Iata care sunt acestea:

Abdomene cu Ab Roller-ul

Ab Roller-ul sau roata este un aparat de fitness care castiga o popularitate din ce in ce mai mare in randul celor interesati sa-si mentina corpul in forma maxima. Si asta datorita eficientei sale in conturarea musculaturii. In timpul efectuarii exercitiului cu Ab Roller-ul sunt activate mai multe grupe musculare importante: abdomenul, umerii, dar si tricepsul si zona lombara. Greutatea implicata in exercitiu este doar cea a corpului, Ab Roller-ul avand rolul doar de a conduce miscarea, imposibil de realizat fara ajutorul lui.

Cum se face:

  • Asaza-te in genunchi pe o suprafata neteda (o saltea subtire sau direct pe podea), prinde Ab Roller-ul cu ambele maini;
  • Pune roata in fata genunchilor si, sprijinindu-te pe bratele perfect intinse, roteste aparatul in fata in mod controlat pana cand ajungi sa ai trunchiul aproape de podea, dar fara s-o atingi. Inspira adanc pe parcursul miscarii si ai mare grija sa nu fortezi zona cervicala – atunci cand te apropii de sol, tine privirea in pamant, n-o ridica in sus;
  • Dupa o pauza scurta, de 2-3 secunde, revino in pozitia initiala, expirand lent pe parcursul miscarii;
  • Executa mai multe repetari, crescand numarul lor de la o sedinta la alta, pe masura ce-ti creste rezistenta;
  • Daca vrei sa-ti soliciti mai mult muschii abdominali oblici, incearca sa duci roata pe diagonala in faza de revenire la pozitia de start.

Inclinari laterale cu gantera

Desi poate parea prea simplu, acest exercitiu isi face treaba din plin si participa intens la „topirea” grasimii din jurul taliei, lucrand foarte bine muschii abdominali oblici.

Cum se face:

  • Stai drept, cu picioarele usor departate, tinand in mana dreapta o gantera, iar mana stanga sprijinita pe sold;
  • Cu spatele drept, abdomenul incordat si privirea inainte, inclina trunchiul in partea dreapta cat poti de mult, inspirand adanc;
  • Mentine pozitia pret de 1-2 secunde, apoi revino lent, expirand, la pozitia initiala;
  • Efectueaza mai multe repetari, 10-15 pentru inceput, apoi muta gantera in mana stanga si exerseaza in acelasi fel. Pentru rezultate optime, executa 3-4 seturi.

Rasuciri rusesti cu mingea

Russian Twists sau rasucirile de trunchi la sol sunt un exercitiu dinamic si antrenant, indicat tuturor celor care tintesc subtierea si tonifierea zonei abdominale. Cel mai bine este sa-l realizezi cu ajutorul mingii medicinale, dar, in lipsa de asa ceva, poti folosi o greutate sau un disc.

Cum se face:

  • Intinde-te pe covor sau o saltea de fitness, tinand o minge medicinala cu ambele maini;
  • Indoaie putin genunchii si ridica-te usor de la sol, astfel incat sa descrii un „V” intre trunchi si picioare;
  • Tine mingea in fata cu bratele complet extinse si, din aceasta pozitie, inspirand adanc, rasuceste trunchiul in stanga, apoi in dreapta, lovind solul cu mingea pe ambele parti;
  • Expira si repeta exercitiul de mai multe ori, in 3-4 seturi.

Natalia Talmacec

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu