Din secretele chefilor de top

Timp estimat de citire3 minute, 30 secunde

Pentru ca sunt exigenti in privinta mâncarurilor si au posibilitatea sa gateasca din cele mai alese ingrediente, ai putea crede ca chefii se rasfata in fiecare zi cu cele mai pretentioase delicatese culinare. Oare chiar asa sa fie? Am invitat trei bucatari celebri sa ne spuna ce obisnuiesc sa includa in propriul meniu si care sunt felurile lor preferate.

Chef Joseph Hadad

Mic dejun: o lingura de ulei de masline pe stomacul gol. Dupa o jumatate de ora, beau un suc proaspat. Poate fi de sfecla sau ananas cu mar si ghimbir. Micul dejun e foarte important. In cazul meu, nu e bogat din punct de vedere cantitativ, insa e bogat nutritional.

Prânz: peste la gratar cu o salata simpla sau paste integrale cu linte. Sunt adeptul combinatiilor potrivite. Evit sa combin proteine cu carbohidrati sau lactate cu proteine. Masa de prânz insa trebuie sa fie consistenta. In timpul liber, rar, aleg sa savurez o pizza. Recomand tuturor câte un rasfat regulat. 

Cina: ultima masa a zilei e compusa, de obicei, dintr-o salata cu legume de sezon si aromata cu fel si fel de condimente. Poate fi un file de peste slab ori un tartar. Sunt mare amator de sushi, il consider potrivit pentru o cina lejera si sanatoasa. Manânc portii mici la cina si evit mâncarurile grele. 

„Sunt orientat spre alimentatia sanatoasa. Am mereu grija la ingredientele pe care le folosesc, provenienta lor si combinatii. La baza, sunt un om care manânca foarte simplu.”

Chef Catalin Scarlatescu

Mic dejun: imi incep dimineata cu o cafea simpla. Un espresso fara lapte, fara zahar, pe care mi-l prepar singur, acasa. Programul unui bucatar este, de cele mai multe ori, haotic, asa ca mesele depind si ele foarte mult de ceea ce am de facut intr-o anumita zi.

Prânz: daca am filmare, manânc pe platouri impreuna cu echipa, dar, de cele mai multe ori, trebuie sa gustam din preparatele concurentilor, deci meniul cunoaste o paleta foarte variata de preparate (de la paste la carne, deserturi sau supe). Nu de putine ori, la filmare am gatit pentru colegi, fie o supa de fructe de mare, fie paste, fie placinte cu brânza sau mere. Daca nu am filmare, atunci din meniul meu nu va lipsi pestele, gatit sub toate formele. Sunt un pasionat al preparatelor pescaresti si al fructelor de mare, pe care le manânc si gatesc cu mare drag.

Cina: seara, de obicei, iau masa impreuna cu prietenii si fie mâncam o friptura cu salata, fie o ciorba, fie mergem la un prieten turc care ne rasfata cu preparate delicioase traditionale.

„Ca bucatar, e greu sa respecti o anumita dieta, plus ca eu unul mai sunt si pofticios. Iubesc mâncarea si toata povestea din jurul ei. Desigur, sunt perioade in care incerc sa tin in frâu kilogramele si atunci meniul meu e format din fructe si legume proaspete, nuci si alte seminte neprajite, sucuri naturale facute in casa.”

Chef Foa

Mic dejun: dimineata imi place sa incep cu un smoothie verde, cel mai adesea pe baza de spanac, bok choy si apa de cocos. Când ajung in bucataria de la Stradale, imi pregatesc un flat white din blendul nostru propriu de cafea, in timp ce ajustam diferite meniuri pentru saptamâna in curs.

Prânz: de regula, aleg o supa de rosii cu busuioc, cu pâine naan facuta in cuptorul Tandoor si o portie de noodles cu vita sau cartofi oltenesti cu o salata de cruditati.

Cina: pentru ca am un program destul de aglomerat, ajung destul de târziu acasa, de aceea, masa de seara este light, dar aromata. Gust o salata de cartofi cu somon afumat, condimentata cu sofran.

„Gatesc in fiecare zi de când ma stiu si nu ma plictisesc niciodata sa experimentez retete din intreaga lume, dar si preparate românesti. Meniul meu e diversificat si bogat in alimente proaspete, pe care chiar eu le aleg de la piata.”

Natalia Talmacec

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu