Dieta pentru fertilitate

Timp estimat de citire3 minute, 54 secunde

Daca incerci sa ramai insarcinata de ceva timp si nu reusesti, poti incerca sa iti sporesti sansele cu ajutorul catorva schimbari in alimentatia ta. Numeroase studii au aratat ca anumite schimbari in dieta pot creste sansele de a avea o ovulatie sanatoasa, precum si de a duce o sarcina la termen.

Afla care sunt alimentele care imbunatatesc fertilitatea si cum le poti include in dieta ta!

Nutritia joaca un rol important in mentinerea sanatatii organismului si a sistemului reproductiv, iar schimbarile alimentare pe care ti le propun specialistii nu au efecte secundare. Practic, tot ce trebuie sa faci este sa adopti o alimentatie foarte sanatoasa, bazata pe cateva elemente-cheie! Poate ca suna optimist, insa un studiu de opt ani realizat pe 18.000 de femei arata ca exista o legatura intre alimentatie si fertilitate, iar cercetatorii au schitat zece sugestii care stimuleaza fertilitatea feminina. Aceste schimbari nu dau rezultate pentru afectiuni fizice ce dau infertilitate, precum tuburile falopiene blocate, si nici nu inlocuiesc sfatul medicului sau metodele moderne de conceptie, ci incearca sa stimuleze functia ovulatorie si sa pregateasca organismul pentru o eventuala sarcina, conform autorilor cartii The Fertility Diet.

Iata cele zece reguli ale dietei pentru fertilitate:

1. Renunta la grasimile trans

Aceste grasimi nocive iti blocheaza arterele, contribuie la infertilitate si dauneaza inimii si vaselor de sange. Grasimile trans se gasesc in cantitati mari in alimentele semipreparate, in alimentele prajite (cartofii si, in general, preparatele de la fast food, gogosile), margarina, pizza, produse de patiserie, chips-uri, biscuiti.

2. Consuma uleiuri vegetale nesaturate

Grasimile vegetale mono si poli-nesaturate imbunatatesc sensibilitatea organismului la insulina si la calmarea inflamatiei, doua puncte importante pentru fertilitate. Adauga in meniul tau mai multe uleiuri vegetale, nuci, seminte si peste de apa rece, precum somonul si sardinele. Evita pe cat posibil grasimile saturate – branza grasa, carne cu multa grasime, unt, smantana, ulei de palmier si cocos.

3. Alege mai multe proteine vegetale

Daca iubesti produsele din carne, nu avem vesti foarte bune pentru tine. Specialistii citati de harvard.edu sustin ca este important sa inlocuiesti in fiecare zi cel putin o portie de carne cu alternative vegetale precum leguminoase, tofu sau nuci pentru a-ti stimula fertilitatea.

4. Carbohidratii lenti sunt buni pentru tine

Include in meniul tau zilnic carbohidrati ce se digera lent si sunt bogati in fibre, asa cum sunt cerealele integrale, legumele, fructele intregi (cu coaja) si leguminoasele. Aceste alimente iti pot imbunatati sansele de a ramane insarcinata pentru ca echilibreaza nivelul glicemiei si a insulinei din organism.

5. Bea lapte integral

In mod neasteptat, laptele degresat pare sa contribuie la infertilitate. Daca iti place sa bei lapte, alege-l pe cel integral sau mananca un bol mic de inghetata sau iaurt gras in fiecare zi.

6. In timpul dietei pentru fertilitate suplimentele cu acid folic te pot ajuta

Acidul folic este recomandat in sarcina, dar ultimele cercetari arata ca suplimentele cu acid folic (400 micrograme pe zi) pot stimula si sansele de a avea un copil.

7. Consuma vegetale bogate in fier

Alimentele vegetale bogate in fier par sa fie promotoare ale fertilitatii, conform dr. Jorge E. Chavarro, unul dintre autorii dietei pentru fertilitate. Cele mai bune si la indemana surse vegetale de fier sunt cerealele integrale, spanacul, fasolea, dovleacul, rosiile si sfecla, asa ca asigura-te ca le ai mereu in bucatarie!

8. Hidrateaza-te foarte bine

Mentine-ti intotdeauna organismul bine hidratat cu ajutorul celei mai ieftine si sanatoase bauturi: apa. Bineinteles, poti suplimenta cu sucuri de fructe si supe din legume, insa limiteaza consumul de cafea, ceai si alcool. Uita complet de sucurile carbogazoase, pentru ca duc la infertilitate.

9. Un IMC sanatos = mai multe sanse de a concepe

Indicele de masa corporala ideal pentru o femeie fertila este cuprins intre 20 si 24, iar orice fluctuatie, in plus sau in minus, poate intrerupe ciclurile menstruale normale, afectand ovulatia. Incearca sa slabesti sau sa mai pui cateva kilograme, in functie de IMC-ul pe care il ai, sugereaza specialistii americani.

10. Daca tii dieta pentru fertilitate, antreneaza-te echilibrat

Daca te-ai saturat deja sa iti spunem ca trebuie sa faci mai multa miscare, iti vom repeta pana cand te vei hotari sa ne urmezi sfatul! Exercitiile fizice fac bine organismului tau si iti cresc sansele de a ramane insarcinata. Niciun exces nu iti prieste, asa ca nu exagera cu antrenamentele si incearca sa gasesti un echilibru! Antrenamentele prea dese si prea intense iti pot afecta ovulatia, mai ales daca ai o constitutie firava – dar si daca ai kilograme in plus iti pot face mai mult rau decat bine. Incearca sa ai o viata activa in fiecare zi si sa te antrenezi intr-un mod personalizat, in functie de pregatirea ta fizica, de cateva ori pe saptamana.

 

Surse: health.harvard.edu, The Fertility Diet – editura McGraw-Hill

 

Raluca Baciu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate