Dieta impotriva imbatranirii

Timp estimat de citire3 minute, 57 secunde

Sa fim si sa ne simtim tineri sta in puterile noastre cum nici nu ne imaginam! Multe din lucrurile care ne deranjeaza atunci cand inaintam in varsta sunt pierderile de memorie, cresterea riscului de a suferi de boli de inima, osteoporoza, cancer. Si toate aceste lucruri numai din cauza stilului nepotrivit de viata pe care l-am avut.

Alegerea noastra in ceea ce priveste alimentatia este la fel de importanta ca si folosirea protectiei solare, a exercitiilor fizice sau a altor tactici de prevenire a imbatranirii. In cele ce urmeaza va vom prezenta tot “arsenalul” anti-imbatranire in ceea ce priveste nutritia.

Vitamine pentru o alimentatie optima

Pe parcurs ce imbatranim, organismele noastre nu mai asimileaza eficient substantele nutritive, punandu-ne in situatia de a spori cantitatea acestora. De exemplu, vitamina D este un nutriment esential in prevenirea osteoporozei. Organismele noastre produc vitamina D atunci cand ne expunem pielea la soare. Insa atunci cand ajungem in jurul varstei de 70 de ani, corpul produce doar 40% din cantitatea necesara de vitamina D.

Un dozaj adecvat de vitamina D pentru indivizii ce au in jur de 20 de ani este de 200 g, pentru cei mai in varsta, este necesar de la 400 g pana la 600 g. Este imposibil de spus exact la ce varsta ar trebui sa crestem aportul de vitamina D, dar avand in vedere ca inaintam in varsta in mod constant si inevitabil, ar trebui sa crestem acest aport gradual. Nevoia de vitamina B creste o data cu varsta, de asemena. Cele trei tipuri de vitamina B12 si vitamina B6 sunt esentiale pentru a pastra nivelul scazut al homosteinei din sange; daca nivelul acestei substante creste in sange acest fapt duce la riscul aparitiei bolilor de inima si a pierderilor de memorie, conform studiilor Jurnalului European de Pediatrie din 1998.

Asadar, pe parcurs ce imbatranim trebuie sa ne marim aportul de vitamina B6 de la 2 mg la 5 mg zilnic; de asemenea trebuie sa crestem si aportul de vitamina B12 de la 2 mg la 10 mg. Femeile ar trebui sa consume 400 mg de acid folic zilnic; femeile insarcinate ar trebui sa ia 800mg zilnic, pentru a preveni problemele neurologice ale fatului.
Si ratia de calciu ar trebui sa creasca, mai ales pentru femei, deoarece pe masura ce inainteaza in varsta sunt mai expuse riscului aparitiei osteoporozei. Conform Institutului National de Sanatatea SUA, este necesara o doza de 1200 mg dupa menopauza daca insa se imbina cu tratamentul hormonal. In timpul adolescentei, fetele ar trebui sa consume 1200 mg-1300 mg calciu zilnic.

Asadar, nevoia suplimentelor nutritive este foarte importanta pentru sanatatea organismului, mai ales daca dorim sa aratam bine la o varsta mai inaintata. Bunastarea organismului duce la un chip frumos si armonios. Ridurile sunt atenuate, cearcanele “sterse” si nu vom mai avea in veci probleme cu pielea uscata.

Consumati produse “anti-imbatranire”

Cei care urmeaza dietele bazate pe fructe si legume proaspete sunt mai putin expusi bolilor, au mai multa energie si nici nu sunt in pericol sa devina vreodata supraponderali. Care sunt insa ingredientele magice in alimentatia naturala?
Cu exceptia fructelor de avocado, ale maslinelor si nucilor de cocos, fructele si legumele proaspete nu contin grasimi, colesterol sau sodiu (sare). Sunt de asemenea bogate in fibre. Acestea sunt adevarate “pachete de nutrimenti” continand cantitati mari de calciu, fier, magneziu, vitamina C, beta caroten si acid folic, fiind foarte sarace in calorii.
Asadar, se recomanda consumarea a minimum 4-5 legume si fructe pe zi, deoarece sanatatea nu mai poate fi usor atacata de factorii nocivi. Insa pentru o imbatranire frumoasa sunt necesare minim 8-9 fructe pe zi (doua la fiecare masa si doua-trei ca gustare). Fructele si legumele sunt antioxidanti, acestea contin vitaminele C si E si beta caroten ce combat radicalii liberi. Dietele bogate in antioxidanti previn aparitia bolilor si a imbatranirii premature. Antioxidantii intaresc sistemul imunitar si protejeaza sistemul nervos si creierul de oxizii daunatori asociati cu pierderile de memorie specifice varstei inaintate!

Un studiu al Scolii Publice de Sanatate Harvard arata ca adultii care iau suplimente zilnice cu cel putin 100 iu de vitamina E, cel putin 2 ani, au redus cu pana la 40% riscul aparitiei bolilor de inima. Barbatii, in particular, nu mai sunt atat de expusi cancerului de prosata, consumand produse bogate in antioxidanti. Doza recomandata zilnic este de 60 mg de vitamina C, cel mai eficient antioxidant.

Retineti

Controleaza-ti portiile si fa ca fiecare inghititura sa conteze! Micsoreaza aportul de calorii. Insa nu confunda niciodata reducerea caloriilor cu malnutritia!  Redu consumul produselor care contin foarte multe grasimi si zahar dar continua sa mananci produse  bogate in nutrimenti ca fructele, legumele, cerealele si lactatele sarace in grasimi. Procura-ti aportul de grasimi necesar, consumand carne de peste, nu carne rosie. Grasimile continute de carnea de peste intaresc sistemul imunitar, reduc riscul aparitiei cancerului de esofag, de pancreas si de stomac.

Rusu Iulia

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate