Dieta cu paste – cum le pregatesti ca sa nu te ingrasi?

Timp estimat de citire2 minute, 30 secunde

Dieta cu paste… chiar daca suna ciudat, pastele pot fi integrate intr-o dieta de slabit. Atunci cand incerci sa pierzi in greutate, lupta impotriva carbohidratilor devine cea mai importanta. De mult timp, pastele au avut o imagine negativa cand a venit vorba de slabit, totusi, consumate in cantitati moderate, pastele contin multi nutrienti, pot satisface senzatia de foame si nici nu contin foarte multe calorii.

Daca elimini din alimentatie mancarurile preferate, vei ajunge sa ti le doresti din ce in ce mai mult. Iar cand iti iei inima in dinti si le consumi, de regula nu te poti opri, iar cantitatea devine din ce in ce mai mare. Asadar, daca iti plac pastele, nu e cazul sa te abtii de la a le consuma. Poti sa te rasfeti din cand in cand cu o mica portie, astfel incat sa nu duci dorul marcarii tale preferate.

Pastele integrale sunt recomandate

Atunci cand gatesti dupa o reteta de paste care are un numar scazut de calorii este important sa alegi paste din cereale integrale, insa ai grija la dimensiunea portiilor. 100 g de paste fierte sunt echivalentul a aproximativ 300 calorii. Langa portia de paste poti adauga legume (rosii, broccoli, ciuperci, ardei gras), fie ele fierte sau proaspete, pentru aportul de substrante nutrivite.

Pregatirea pastelor

  • In primul rand este important ca vasul in care se vor gati pastele sa fie suficient de mare, iar cantitatea de apa sa fie suficienta. La aproximativ 100 g de paste este nevoie de 1 litru de apa;
  • Sarea ajuta la o aromatizare a pastelor si se adauga cu putin timp inainte ca apa sa inceapa sa fiarba (cca 7 g la un litru de apa).
  • Pentru a evita situatiile cand pastele se lipesc intre ele, dupa fierbere, clatiti-le.
  • Sosul nu trebuie folosit in cantitati foarte mari (este recomandat sosul de rosii simplu)

Dieta cu paste

Dieta cu paste este o buna alegere daca vrei sa slabesti incet si sanatos.

Ziua 1

Mic dejun: cafea/ceai din plante si un fruct.
Pranz: piept de pui cu legume fierte.
Cina: paste din cereale integrale fierte si legume coapte.

Ziua 2

Mic dejun: paine prajita cu un gem fara zahar si un ceai din plante sau cafea.
Pranz: peste la cuptor cu legume.
Cina: orez brun cu dovlecel si legume la abur.

Ziua 3

Mic dejun: un ceai din plante/verde si un fruct.
Pranz: branza proaspata si legume.
Cina: paste cu rosii si legume fierte.

Ziua 4

Mic dejun: Paine prajita cu gem fara zahar si un ceai din plante sau cafea.
Pranz: Piept de pui cu legume fierte.
Cina: Paste cu mazare si legume coapte.

Ziua 5

Mic dejun: Paine prajita cu gem fara zahar si un ceai din plante sau cafea.
Pranz: Piept de pui la gratar si legume coapte.
Cina: Paste cu putin usturoi si legume coapte.

In fiecare zi, la gustare poti consuma un pahar de suc natural de fructe. In cazul in care suferi de vreo afectiune sau te afli sub un tratament medicamentos, nu incerca nicio dieta fara recomandarea unui specialist.

Marius Vasilescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu