Dieta cu nuci – cum te ajuta sa slabesti

Timp estimat de citire3 minute, 33 secunde

Nucile sunt cele mai hranitoare fructe cu coaja lemnoasa, dezvaluie cele mai recente studii in domeniu. Cu un continut de pana la doua ori mai mare de antioxidanti puternici, comparativ cu restul fructelor oleaginoase, nucile aduc beneficii sanatatii din cap pana-n picioare. Partea si mai buna este ca, desi calorice, nucile ajuta si la modelarea siluetei, in anumite conditii. Iata, asadar, ce ar trebui sa stii pentru a scapa de surplusul ponderal cu ajutorul nucilor!

Cu atatea optiuni la indemana, nucile cad adesea intr-un con de umbra, desi sunt gustari crocante deopotriva sanatoase si gustoase. Spre deosebire de alegerile comune, care includ chipsuri, sticksuri si popcorn, nucile furnizeaza grasimi sanatoase (acizi grasi Omega-3) si o seama de alti nutrienti, in contextul unui aport caloric de 190 de calorii per portie (30 g).

Nucile, beneficii documentate stiintific asupra siluetei

Pare un paradox – nucile asigura, in definitiv, un aport consistent de calorii la o cantitate relativ mica – faptul ca nucile sunt recomandate in dietele de slabit, nu doar ca parte a unei alimentatii echilibrate. Si totusi, mai multe studii efectuate in ultimii ani au ajuns la concluzii care sprijina includerea nucilor in dieta de zi cu zi a celor care incearca sa elimine kilogramele incapatanate.

Spre exemplu, potrivit unui studiu al unei echipe de la Scoala de Medicina a Universitatii Yale, publicat in BMJ Open Diabetes Research & Care, consumul regulat de nuci favorizeaza alegeri alimentare istete pentru sanatate. De asemenea, desi nu exista o corelatie directa intre nuci si eliminarea surplusului ponderal, consumul acestor fructe oleaginoase s-a dovedit a avea un impact pozitiv asupra depozitelor adipoase abdominale, foarte periculoase pentru sanatate.

Atunci cand consumului de nuci i se asociaza o dieta sanatoasa, rezultatele benefice asupra siluetei nu intarzie insa sa apara. O echipa de cercetatori de la Spitalul Brigham and Women si de la Scoala de Sanatate Publica Harvard a descoperit ca persoanele care consuma nuci reusesc sa urmeze cu mai multa usurinta o dieta mediteraneana, una dintre cele mai sanatoase din lume, decat una cu continut redus de grasimi. Explicatia vizeaza, partial, impactul asupra satietatii al acizilor grasi Omega-3, proteinelor si fibrelor, care abunda in nuci – cu alte cuvinte, consumul acestora face ca, ulterior, senzatia de foame sa se instaleze mai lent.

Cum adaugi nuci in alimentatia zilnica

Pentru a profita de beneficiile nucilor asupra sanatatii si siluetei tale, tot ce ai de facut este sa le adaugi in alimentatia zilnica. Preferabil, in completarea unei diete echilibrate, din care sa lipseasca alimente periculoase, de tipul celor intens procesate din comert, al prajelilor, sucurilor. Iata, deci, cateva idei de la care poti porni pentru a da un plus de savoare meselor de peste zi si, implicit, pentru a-ti eficientiza eforturile de a slabi cu ajutorul nucilor:

  • Incepe-ti ziua in forta cu un mic dejun energizant: amesteca intr-un blender o banana, un iaurt simplu grecesc, 2-3 nuci tocate si 1 lingurita de miere sau, pur si simplu, presara nuci maruntite bine peste o portie de cereale integrale cu lapte. Suficient de satios, acest tip de mic dejun iti va tine de foame pana inspre orele pranzului.
  • Presara cateva nuci maruntite peste salata pe care o savurezi la masa de pranz. Iata o idee: amesteca doi pumni de frunze de salata verde cu o ceapa mica, tocata, cateva ciuperci proaspete feliate, o andiva feliata subtire si un bulb de fenicul tocat, dupa care adauga o vinegreta obtinuta din 1 lingura de otet rosu din vin, 1 lingurita de mustar Dijon, sare si piper dupa gust. Presara, apoi, nucile tocate pe care le-ai prajit 2-3 minute pentru a le intensifica aroma.
  • Cand ti-e pofta de-o gustare, amesteca ton maruntit cu 1 avocado, 1 mar si 1 telina feliate. Stropeste salata obtinuta cu zeama proaspata de lamaie sau lime si presara cateva nuci tocate si prajite.
  • Nu te dai in vant dupa preparatele din orez, quinoa, bulgur? Ei bine, incearca urmatoarea combinatie care sigur iti va delecta papilele gustative: 1 mango taiat in bucatele, amestecat cu 1 ardei rosu, 1 ceapa verde, cateva frunze de menta si nuci, toate tocate bine, adaugate peste o portie de orez, quinoa sau bulgur gatit.
  • Nu puteam uita de un desert delicios si sanatos: feliaza un mar, stoarce putina zeama de lamaie peste, presara scortisoara, vanilie, stafide si nuci, acopera si da la cuptorul cu microunde cateva minute.

Dana Saporan

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu