De ce este important sa bei apa?

Timp estimat de citire3 minute, 24 secunde

„Apa este singura bautura pentru un om intelept.” Iti vine sa crezi ca acest citat este tocmai din secolul XIX? El apartine unui celebru filosof american pe numele Henry David Thoreau si releva esenta unui principiu nutritional extrem de important pentru un stil de viata sanatos. De el ar fi trebuit sa tina cont si cei care au creat acel set de recomandari difuzat in cadrul fiecarui calup publicitar pe care il vezi la televizor.

Pentru o viata sanatoasa, consumati zilnic minimum 2 litri de lichide.” As putea sa fiu complet de acord cu aceasta afirmatie daca in loc de termenul „lichide” s-ar fi aflat termenul „apa”. Pana la urma, in categoria lichidelor putem include si anumite bauturi mai putin potrivite pentru sanatatea si greutatea ta, precum bauturile carbogazoase, alcoolul, cafeaua sau sucurile de fructe indulcite cu zahar din belsug.
Adevarul este ca foarte putine persoane se pot lauda in ziua de astazi cu faptul ca beau suficienta apa pentru a-si intretine organismul. Exista insa foarte multe beneficii de care te poti bucura daca alegi sa ai un astfel de stil de viata.

Vei slabi mai repede!
Iar acest beneficiu nu se datoreaza faptului ca apa ar avea vreo proprietate miraculoasa care mareste rata metabolismului bazal sau care topeste peste noapte grasimile. Pur si simplu, persoanele care beau apa in locul altor bauturi hipercalorice isi diminueaza aportul caloric din ziua respectiva cu pana la 25%, iar acest aspect iese in evidenta la sfarsitul saptamanii, cand se da „proba cantarului”.

Iti vei mentine sanatatea sistemului cardiovascular!
Persoanele care beau suficienta apa isi pot diminua riscul de a face infarct. Un studiu desfasurat pe o perioada de 6 ani si care a fost publicat in Jurnalul American de Epidemiologie a descoperit faptul ca cei care beau mai mult de 5 pahare de apa pe zi isi pot micsora cu pana la 41% riscul de a face un atac de cord.

Vei fi mai energic!
Deshidratarea este un mare „bandit” al energiei si, prin urmare, te poate face sa te simti obosit chiar si in situatia in care deficitul de apa din organism nu depaseste 1-2%. Nu uita ca, daca iti este sete, te afli deja in faza de deshidratare, iar aceasta poate sa conduca, „netratata” la timp, la slabiciune musculara sau la ameteli.

Vei rezista mai mult in timpul exercitiilor fizice!
Este extrem de important sa bei apa atunci cand faci orice fel de miscare, fie ca este vorba de fitness sau de fotbal. In aceste momente transpiri si, prin urmare, te deshidratezi. Vrei sa stii cum arata muschii unui organism deshidratat? Nu foarte grozav deoarece sunt privati de electroliti. Muschii sunt controlati de structurile nervoase ale corpului si, drept consecinta, contractia acestora se realizeaza prin schimburi de electroliti… care au nevoie de apa pentru a se produce. Fara acest „ingredient” cheie, aceste reactii nu pot avea loc – din lipsa unui mediu propice – iar acest fapt poate sa conduca la slabiciune si la un control mult mai slab al muschilor.

Bea apa atunci cand…
Cantitatea de apa pe care o consumi in timpul zilei nu este singurul factor care conteaza in momentul in care iti doresti sa obtii maximum de beneficii. Momentul zilei este, de asemenea, important. Drept consecinta, am pregatit pentru tine urmatoarele sfaturi pe care, daca le aplici, cu siguranta vei observa o imbunatatire semnificativa in starea ta de sanatate.
– Doua pahare de apa, baute imediat dupa ce te-ai trezit, stimuleaza activitatea organelor interne.
– Un pahar de apa, baut cu 30 de minute inainte de masa, are capacitatea de a-ti imbunatati digestia.
–  Un pahar de apa, baut inainte de a face baie, iti poate diminua tensiunea arteriala.
–  Un pahar de apa, baut inainte de a te culca, te poate ajuta sa iti diminuezi riscul de a avea un atac vascular cerebral sau un atac de cord.

„Inarmat” cu toate aceste informatii… nu este asa ca ti s-a facut sete?

Dr. Cristian Panaite
Medic nutritionist
Clinica de Nutritie Kilostop
Slabeste inteligent si cu placere
www.kilostop.ro

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu