Cum sa te imbraci cand faci jogging in sezonul rece

Timp estimat de citire4 minute, 2 secunde

Jogging… iarna?! Cu siguranta se poate, daca esti imbracat bine si in acelasi timp confortabil! Ia-ti in fiecare zi “portia” de miscare, fie ca e vara sau iarna, pentru a-ti oxigena organismul si a te mentine in forma maxima. Jogging-ul este cea mai accesibila si eficienta metoda de a face miscare… chiar si in sezonul rece!

Daca timpul sau bugetul nu-ti permite sa mergi la sala in aceasta iarna, jogging-ul este o optiune perfecta, intrucat il poti strecura in programul tau oricand, cu investitii rezonabile. Totusi, asta inseamna ca te vei confrunta cu zapada, gheata, ploaia sau gerul, deci trebuie sa te pregatesti! Jogging-ul in timpul iernii este la fel de provocator ca in timpul caldurilor extreme din perioada verii, dar, cu echipamentul potrivit, te vei simti confortabil.

Nivelul tau de confort depinde de multi factori, inclusiv de cat de repede alergi, cat de bine te simti cand este frig afara si cat de mult dureaza antrenamentul, asa ca nevoile tale de echipament pot fi usor diferite. Totusi, iti prezentam regulile general valabile de echipament corespunzator pentru alergatul in timpul iernii, atat pe vreme geroasa, cat si cand afara este putin mai cald. Iata cele doua liste de echipament ce iti va tine de cald in aceasta iarna, din cap pana in picioare!

Ce sa porti cand afara sunt zero grade sau mai putin

  • Incepe “echiparea” cu un maieu din bumbac dens si, daca esti femeie, cu un sutien cu sustinere buna. Cauta piesele din materiale naturale, care absorb transpiratia si te mentin uscat.
  • Peste maieu, pune-ti un tricou cu maneci lungi rezistent la transpiratie, care sa fie facut din lana usoara (nu din aceea care provoaca mancarimi) sau poliester subtire.
  • Poarta o jacheta usoara, dintr-un material dens, care sa te protejeze de vant.
  • In zilele foarte reci, poarta un fular din fleece, ce mentine temperatura optima la nivelul gatului si al barbiei. In plus, il poti purta peste gura, pentru a-ti proteja gatul si plamanii de temperaturile foarte scazute.
  • Investeste intr-o pereche de sosete care absorb transpiratia si iti mentin picioarele uscate. Sosetele trebuie sa fie lungi, pana la genunchi, pentru a mentine caldura la nivelul gambelor. Poti cumpara si sosete speciale pentru schi, care sunt foarte usoare si sunt facute dintr-o combinatie de materiale naturale si sintetice ce iti mentine caldura la nivelul labei piciorului.
  • O pereche de colanti foarte grosi este suficienta pentru a-ti da o senzatie de caldura la nivelul coapselor.
  • Manusile sunt la fel de importante – poti alege unele din fleece pentru o senzatie sporita de caldura si confort.
  • Poate ca nu te-ai fi gandit la asta, dar iti mai dam un sfat: poarta neaparat ochelari de soare, pentru ca lumina solara si zapada iti pot afecta ochii. De asemenea, da-te cu un balsam de buze cu factor de protectie solara, pentru a-ti mentine buzele hidratate si protejate de radiatiile UV – noi iti recomandam pachetul Chapstick din farmaciile Catena, cu un balsam cu SPF 35 si altul hidratant, la un pret imbatabil! (http://catena.ro/Make-up-cat170/Chapstick-Balsam-de-buze-pachet-x-2-prod46242.aspx)
  • Pantofii sport pe care ii alegi trebuie, in primul rand, sa fie rezistenti la apa si suficienti de usori incat sa poti alerga confortabil. Daca stratul de zapada este mare, poarta parazapezi la nivelul gleznelor si al gambelor.
  • Daca afara este gheata, iti poti cumpara un set de curele anti-alunecare care se ataseaza pe talpile pantofilor sport. Vei putea alerga fara grija alunecarii pe gheata.
  • Poarta o caciula groasa, dar in acelasi timp usoara, care sa previna transpiratia excesiva la nivelul scalpului.

Daca sfaturile de mai sus tot nu te-au convins pe deplin ca poti alerga si iarna, cu siguranta te va convinge parerea lui Andrei Rosu, romanul care a intrat in Cartea Recordurilor pentru cele 7 maratoane si 7 ultramaratoane de pe 7 continente!

Andrei Rosu, sportiv de anduranta si maratonist:

“De ce sa alergam iarna? Iata 7 motive:
1. In primul rand, pentru ca – paradoxal, nu? – temperatura din perioada iernii este optima pentru alergat. Cu cat este mai frig, cu atat organismul este supus unui nivel mai scazut de stres in timpul efortului. Specialistii spun ca temepratura optima pentru alergat este de 5 grade. Nu intamplator, majoritatea maratoanelor la care se obtin performante notabile sunt organizate in octombrie-noiembrie.
2. Alergatul iarna ne ajuta sa ‘pacalim’ metabolismul (sa nu mai stocam grasimi) si sa ne mentinem greutatea.
3. Alergatul ne mentine sangele subtire si ne fereste de imbolnaviri. Imunitatea noastra este mult mai buna.
4. Ne sporim gradul de confort si rezistenta la frig (ne ‘calim’).
5. Primavara ne va gasi in plina forma, fara un efort suplimentar.
6. Alergatul pe zapada este mai prietenos pentru articulatii decat alergatul pe asfalt.
7. (cel mai important) Lucrurile pe care le facem constant devin parte din noi. Alergand zilnic, indiferent de vreme, ne asiguram ca am capatat un obicei sanatos care ne va insoti intreaga viata.”

Raluca Baciu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate