Cum ne sabotam singuri eforturile de a slabi

Timp estimat de citire3 minute, 27 secunde

Indiferent ce cura sau regim urmezi este foarte important sa nu faci anumite greseli care iti vor anula toate eforturile. A manca extrem de sanatos nu inseamna ca poti consuma cantitati nelimitate la orice ora din zi sau din noapte. Nu uita ca apa este esentiala in orice regim de slabit si nu ignora somnul, care ajuta extrem de mult in orice proces de slabire.

Mananci sanatos, dar in cantitati prea mari

Ai grija pentru ca a avea zilnic un regim sanatos nu inseamna ca poti manca oricat. Daca ai hotarat sa renunti la carnea grasa, la paine sau la alte lucruri care iti aduc kilograme, asta nu inseamna ca trebuie sa mananci un bol urias de salata in loc. Medicii avertizeaza ca indiferent cat de sanatoase sunt alimentele pe care le consumam, asta nu inseamna ca putem manca fara limita.

Neglijezi gustarile dintre mese

Daca vrei sa slabesti, este foarte important sa iti tii in permanenta stomacul ocupat cu diverse gustari sanatoase. Specialistii spun ca o pauza mai mare de 3 ore intre gustari te va face ca la urmatoarea masa sa consumi prea mult. Ai grija insa ce alimente introduci in gustari! Cateva idei sanatoase ar fi iaurt grecesc, un ou fiert, branza de vaci, fructe sau nuci.

Deschide videoclipul

Sari peste mese

Probabil cea mai comuna greseala pe care o facem atunci cand vrem sa slabim este sa sarim peste mese. Pare alegerea logica, pentru ca daca nu mancam, ar trebui sa slabim. Din pacate lucrurile nu stau chiar asa. Lipsa de mancare pe parcursul zilei iti va da o foame incontrolabila seara si chiar noaptea. Cel mai probabil vei consuma cantitati excesive de mancare la cina, iar acest lucru te va „ajuta” doar la acumularea de kilograme.

„Am facut sport, acum pot manca oricat!”

Dupa exercitii fizice obositoare foarte multe persoane au impresia ca se pot infrupta din orice fel de alimente si ca pot manca orice cantitate. Ideea cu exercitiul fizic este sa ardem calorii si nu sa punem la loc de doua-trei ori mai mult decat am dat jos. Mancarea dupa exercitiul fizic nu este o recompensa, ci doar o prelungire a stilului de viata sanatos.

Nu uita, nimeni nu e perfect

Pierderea increderii in sine, desconsiderarea si stabilirea unor planuri nerealiste sunt factori care impiedica de multe ori succesul unei cure de slabire. Momentele de genul „Nu pot, nu reusesc sa slabesc, nu voi reusi niciodata!” sunt normale si trebuie sa le accepti ca atare. Nimeni nu este de fier, asa ca trebuie sa gandesti pozitiv tot timpul. Ai incredere in tine si nu iti abandona planurile, chiar daca ai momente in care ti se pate ca regimul nu functioneaza.

Sucuri in loc de apa

Nu conteaza cat de sanatoase par sucurile pe care le cumperi din comert. Apa ramane cea mai importanta si este parte integranta a oricarui regim de slabire. Este important sa bei cat mai multa apa in fiecare zi, pentru ca acest lucru ajuta in procesul de pierdere a kilogramelor.

Mananci prea repede

Este o senzatie fireasca sa mancam mai repede atunci cand ne este foame. Acest lucru este insa extrem de nociv in momentul in care vrem sa slabim si asta pentru ca stomacul nu are timp sa trimita catre creier semnalele de satietate. Incearca sa mananci alaturi de familie sau prieteni, sa mai stai si de vorba, si in felul acesta vei lungi timpul in care mananci.

Nu uita ca slabesti pentru ca vrei…

… si nu pentru ca asa iti spun un prieten. Daca te vei simti obligat sa slabesti, presiunea este posibil sa te doboare. Regimul tau alimentar si exercitiile fizice nu reprezinta o pedeapsa divina, ci un lucru normal, pe care ti-l doresti. Omul este facut sa vrea sa incalce regulile, de aceea este foarte important ca sa iti accepti noul tau stil de viata si sa nu il consideri ca o obligatie sau ca o pedeapsa.

Nu dormi suficient

Somnul este un factor esential pentru un stil de viata sanatos. Daca esti obosit, organismul iti va cere mai multe alimente, asadar dormi macar 7-8 ore in fiecare noapte si nu te culca prea tarziu.

Alin Claudiu Popescu

 

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate