Cod la cuptor cu ceapa verde si cartofi picanti

Timp estimat de citire1 minut, 19 secunde

O reteta deloc sofisticata, preparata foarte usor, care va fi pe masa ta in doar 30 minute. Cu alte cuvinte, o cina ideala pentru o seara (rece) de octombrie.

Timp de preparare: 15 minute

Timp de gatit: 20 minute

Calorii: 372

Ingrediente:

  • 1 kg de cartofi rosii (aprox. 12) taiati in sferturi
  • 2 linguri de ulei de masline
  • ½ de lingurita de pudra de chilly
  • Sare kosher si piper negru
  • 200 grame de cod fara piele (puteti inlocui cu filet de biban sau halibut)
  • 2 legaturi de ceapa verde, maruntite
  • 1 lamaie

Metoda de preparare

  1. Incalzeste cuptorul la 210 grade Celsius. Pe o bucata de hartie de copt, asaza cartofii cu o lingura de ulei, pudra de chilly, ½ lingurita de sare si o ¼ lingurita de piper.
  2. Se lasa la copt pana devin aurii si moi, intre 20 si 25 minute.
  3. Intre timp, pune pestele si ceapa maruntita intr-o a doua hartie de copt. Imprastie lingura de ulei ramasa si asezoneaza-l cu ½ lingurita de sare si ¼ lingurita piper.
  4. Folosind o razatoare pentru legume, rade coaja de lamaie. Marunteste-o si apoi presar-o peste peste. Pastreaza lamaia.
  5. Dupa ce cartofii s-au copt vreme de 10 minute, pune pestele in cuptor si lasa-l sa stea pana cand este suficient de opac si fraged. Cam 12-15 minute.
  6. Scoate cartofii si pestele din cuptor, taie lamaia in jumatate si stoarce-o peste peste. Serveste pestele si ceapa cu cartofii.

Beneficii

Codul este un peste bogat in grasimi sanatoase si este o sursa buna de vitamina A, vitamina B6, fosfor, potasiu si proteine. 100 de grame de cod sunt echivalentul a 100 de calorii.  Este recomandat consumul de cod mai ales persoanelor ce sufera de ateroscleroza sau diabet.

Marius Vasilescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu